PDA

View Full Version : Wednesday Afternoon [jazz/blues]



Voidhead
7 september 2006, 16:29
Laatst dit opgenomen:

http://members.home.nl/h.vande.sande/BlueCoalition/music/Kolen%20&%20Co%20-%20Wednesday%20Afteroon%20(lq).mp3

Op t begin thema, daarna improvisatie, op t laatst ook nog thema.
't is een eigen compositie.

Ik op gitaar, bandmaat op bas.
Ben nog niet zo heel lang bezig met jazzy spelen, maar ik vind t wel erg vet:)

Kom maar op met die reacties :)

walkin' j. blue
8 september 2006, 15:09
ik vindt het leuk klinken, misschien wat ii-v licks ertussen voor de boppie-sound.
Probeer eens een jazzbluesschema (billie's bounce, freddy freeloader, straight no chaser, etc.) in de toekomst, die is net ff anders dan het normale bluesschema, maarre keep goin'!

Voidhead
8 september 2006, 17:27
dank :)
maar wat bedoel je precies met ii-v licks? Wil graag meer 'jazzy' kunnen soleren, dus als je daar tips voor hebt...

walkin' j. blue
9 september 2006, 13:15
De 2-5-1 progressie is de basis van de jazz, Stel je speelt een blues in Gmajor7, de two-chord van de Gmajor7 is A min7 en de 5-chord is D7. De Gmajor is dus de one-chord. Dus een ii- v-1 lick oftewel een 2-5-1 loopje is een loopje met noten uit de A min en de D7 en de Gmajor. Dit zelfde trucje doe je ook als je naar de 4-chord Cmaj. gaat. Je kleurenpallet wordt hierdoor groter omdat je ook noten uit de A en de D erbij betrekt!, op www.wholenote.com moet je lessons ff aanklikken en dan ii v licks intoetsen in de zoekfunctie, daar zie je voorbeelden van loopjes die je op je eigen manier weer kan toepassen in je eigen dingen. En zo heb je nog wel meer sites (visionmusic en zo) Succes, als het goed is gaat er nu een nieuwe wereld voor je open!

Voidhead
10 september 2006, 12:37
De 2-5-1 progressie is de basis van de jazz, Stel je speelt een blues in Gmajor7, de two-chord van de Gmajor7 is A min7 en de 5-chord is D7. De Gmajor is dus de one-chord. Dus een ii- v-1 lick oftewel een 2-5-1 loopje is een loopje met noten uit de A min en de D7 en de Gmajor. Dit zelfde trucje doe je ook als je naar de 4-chord Cmaj. gaat. Je kleurenpallet wordt hierdoor groter omdat je ook noten uit de A en de D erbij betrekt!, op www.wholenote.com moet je lessons ff aanklikken en dan ii v licks intoetsen in de zoekfunctie, daar zie je voorbeelden van loopjes die je op je eigen manier weer kan toepassen in je eigen dingen. En zo heb je nog wel meer sites (visionmusic en zo) Succes, als het goed is gaat er nu een nieuwe wereld voor je open!

Bedankt, ik ga hier zeker wat mee doen :)