PDA

View Full Version : eindtrap - "nieuw"



Ibanez RuleZ
7 september 2006, 16:12
Ik ben een beetje aan het rondkijken geweest voor een 2*50 watt eindtrap.

ik weet dat er een aantal opties zijn:

mesa 50/50
marshall 9100
peavey classic 50/50

en zo zijn er nog zat. nu heb ik een dikke budgetrestrictie en heb de mesa gehad. eigenlijk is alleen de marshall en de peavey een optie (de mesa deed het ook niet zo heel erg voor mij). de sound van deze jongens is natuurlijk anders enzo, maar ik wil graag weten wat mensen vinden van deze eindtrappen?

ik heb ze niet gehoord en heb ook niet echt de gelegenheid om het te beoordelen (transport probleempje). wat zouden jullie zeggen? de peavey krijgt redelijk commentaar, maar schijnt redelijk neutraal te klinken en van de marshall hoor ik vaag wat dingen over een beetje te weinig low end maar anderen zijn er weer heel enthousiast over.

insights??

Harrald

peter_heijnen
7 september 2006, 17:11
SPAMSPAMSPAM

Wat zoek je precies?

Ik heb nog een Reussenzehn 2x50 Guitarslave staan voor weinig.
Het is een EL34 bak, heeft nieuwe buizen en klinkt echt heel erg goed.
De nieuwe buizen incl. een kleine checkup zijn door Dirk_Hendrik gedaan en dit is wat hij over deze amp zei in een ander topic:


We zouden als Europeanen ook ons Europees erfgoed eens wat meer kunnen gaan koesteren. Ik heb op dit moment een Duitse Reussenzehn eindversterker te logeren waar ik erg van onder de indruk ben...... ........Bedenk dus een reden dat we eigenlijk uberhaupt overpriced Amerikaanse meuk zouden willen kopen?


Ik speel niet meer met deze amp omdat ik niet meer hele wagenladingen racks zonder lift van 3 hoog omlaag en 's nachts weer omhoog wil sjouwen.
Dus staat ie nu al een tijdje te koop. Maar om de een of andere reden krijg ik geen reakties op deze amp terwijl ik hem voor zeer weinig aanbied, wellicht omdat niemand het merk kent. Thomas Reussenzehn is een van de eerste duitse buizenguru's en zijn spullen staan bekend om hun hoge kwaliteit.

De amp vangt momenteel alleen stof en dat vind ik echt zonde.
Als je interesse hebt: PM.

caelin
7 september 2006, 17:59
de 9100 heb ik gehad ...tja typisch marshall wel lekker daar niet van ,maar nogal veel kruimelig hoog ...
de peavey heb ik geprobeert die vond ik persoonlijk erg dof kan zijn dat er nieuwe buizen inmoesten ?

ik heb nu een mesa 2:95 op de kop kunnen tikken voor 500 euro dat was de beste koop die ik dit jaar gehad heb ....

huigens in hengelo heeft trouwens nog een kitty hawk 2x60 watt staan voor ik meen 350 euro ook een erg tof ding helemaal nieuw !
teminste nog nooit verkocht geweest hahaha kwam uit de opslag mischien is dat iets voor jou ?

greettzzz c.

Djiszi
7 september 2006, 19:16
Hoi Harrald,

Ik zou voor de Peavey 50/50 gaan. Een maat van mij is profmuzikant en hij heeft nu als eindtrap de peavey 50/50. Hij heeft na 3 maanden de Mesa 50/50
verkocht. Hij heeft heel lang de Marshall 9005 eindtrap gehad. Hij heeft de
peavey laten customizen door Ra-jazz. En zoals jij zelf aangeeft is de Peavey neutraal, waardoor zijn Triaxis zijn eigen karakter behoud. Voor sounds moet je kijken op www.mezac.nl

Gr. Djiszi

Ibanez RuleZ
7 september 2006, 19:29
@Djizi

ik speel zelf over een mesa quad als preamp en de samples op die website klonken leuk, lekker. bedankt voor de reactie!!!

vester86
7 september 2006, 23:28
peavey dof? nee, dat kan ik niet bepaald zeggen. heb um nu een jaar tot VOLLE tevredenheid, op 1 ding na: eigenlijk al teveel vermogen :-p echt openzetten heb ik nog niet vaak gekund, maar verder is het een prachtding.kunt veel regelen (resonance, presence) waardoor die ook op laag thuisvolume aardig stand houdt.
buizen vervangen is wel een duur geintje: 8x EL84 + 2x 12AX7 + 2x 12AT7
verder moet het karakter je aanspreken (el84 vs 6L6 vs el34) maar die el84's: I love them

Ibanez RuleZ
9 september 2006, 20:32
ik heb nu een peavey in plaats van mn mesa 20-20 in mn rack zitten.

eerste bevindingen:
1. veel opener dan de mesa
2. gaaf dat je meer kan regelen
3. klinkt stiekem beter dan mn mesa, geluid is veelzijdiger geworden. had verwacht dat het minder zou klinken, maar niets is minder waar. er zit minder mid in, maar het resultaat is een veel opener geluid, terwijl je wel een redleijk mesa karakter houd met mijn leadkanaal instellingen

kortom, tevreden!

harrald

Ibanez RuleZ
10 september 2006, 15:27
edit: ik maak wel een topic met review voor deze eindtrap...

harrald