PDA

View Full Version : Tips gevraagd bij het kopen van een gitaar



Spitfire
7 september 2006, 15:34
Ik ben dus van plan een nieuwe gitaar te kopen. Maar mijn probleem is eigenlijk dat dit de eerste gitaar is die ik 'zelf' ga kopen (de vorige heb ik me min of meer aan laten praten door de verkoper, omdat ik toen nog niet zeker wist of ik wel door zou gaan met het spelen van gitaar, het is een Stagg Strat van 150 euro) en ik niet echt een idee heb waar ik nou op moet letten (natuurlijk wil de verkoper mij wel helpen in de winkel, maar ik wil er niet onvoorbereid naartoe gaan). Ik wil een gitaar kopen tussen de 250 en 500 euro en ik heb mijn oog al laten vallen op het model telecaster, aangezien ik de klank van dat apparaat zo vet vind. Waarschijnlijk koop ik bij deze
http://www.tonika.nl/a-el-gitaarmerken.asp
of deze winkel
http://www.muziekhuisdacapo.nl/producten.asp?groepId=6
(2e site is onduidelijk als de pest)

Wat zijn jullie tips waar ik op moet letten of waar ik naar moet vragen, etc.

PS. Tonika verkoopt de London City Comet telecaster, nou is die maar 250 euro en ik heb er alleen maar goede dingen over gehoord, zou dat dus een goede keus zijn?

sandman4justice
7 september 2006, 15:48
Ik snap niet echt waarom je de ene beginnersgitaar zou wegdoen voor een iets betere beginnersgitaar...
spaar toch gewoon wat verder door en koop dan een kwaliteitsinstrument 2dehands ofzo. In mijn opinie toch veel beter.

bass blom
7 september 2006, 15:48
tonika heeft ook de squier tel custom II met p90's
die zou ik ook ff proberen.. 240 of 250 kost die.

Spitfire
7 september 2006, 15:59
Omdat:
- Ik onstante ruis heb door mijn versterker, ligt niet aan mijn versterker aangezien ik er ook een andere gitaar aan heb gehad en daarmee klonk hij veel mooier.
- Er een zuig-stemmechaniek aan zit waardoor na een kwartier/half-uur spelen alle snaren ontstemd zijn.
- Het middelste element aan 1 kant niet vastzit (kans op eruitvallen neem toe) en het brug element er schuin inzit (en dan bedoel ik niet schuin zoals normaal bij een strat maar schuin als je er van de zijkant tegenaan kijkt, ik weet niet of dit effect heeft op de klank).

Ik heb nu ook nog niet genoeg geld (maar ik ben wel binnenkort jarig) en een betere gitaar zal er toch ooit eens komen.
2e hands kijk ik iedere dag wel even, maar ik ben nog niet iets tegengekomen, maar misschien kom ik binnenkort iets leuks tegen.
Misschien is het inderdaad verstandig om wat door te sparen en voor echt kwaliteitsinstrument te gaan.
Maar doe nou maar alsof ik hem binnenkort ga kopen, aangezien ik toch wil weten waar ik op moet letten.

caliban
7 september 2006, 17:50
Stagg is zo een vuil merk. Hoe durft men dat nog te verkopen eigenlijk. Het moet niet altijd een superkwaliteitsgitaar zijn maar er zijn serieuze alternatieven.
En er zijn zo veel gitaarwinkels die ze toch verkopen. Mensen die weinig weten van gitaren kan men zo maar stagg verkopen terwijl een maand later weer een stagg bij op een tweedehandssite staat.

Spitfire
7 september 2006, 18:11
dat gevoel had ik dus ook.... :(

caliban
8 september 2006, 14:26
Hoe lang zou het nog duren tot stagg niks meer gaat verkopen. Hopelijk snel. Vuile afzetters

glacius
8 september 2006, 14:34
jezus die bovenste is echt veeeel te duur

ze zeggen dat een les paul standard 3395 kost en ''hun'' prijs is dan 2499

hoezo kunstmatig hoog houden? en nog is 2499 duur !