PDA

View Full Version : Versterker voor mijn gitaar



Arts
7 september 2006, 14:27
Hallo,

Ik heb een Epiphone Les Paul Custom gitaar. En ik zoek een nieuwe versterker die daar goed op klinkt.
Ik wil niet meer dan 600 euro eraan uitgeven..
Ik speel van alles, dus de afstellingen moeten wel breed zijn.
Graag zou ik ook willen weten welke pedalen er evt. bij kunnen.

vester86
7 september 2006, 14:35
Line 6 Flextone?
veelzijdig als wat,en een stuk beter dan de spider reeks

DREAMMACHINE
7 september 2006, 16:23
marshall buizen combo, dsl401 ofzo of 2e hands jcm800...ultieme combinatie met je les paul!...

maarja, betere vraag: wat wil je spelen / hoe wil je klinken?

onze_jef
7 september 2006, 16:25
Winkel + testen = idee van hoe 't klinkt.

paulusdeBKB
7 september 2006, 18:44
En kijk ook eens rond op Marktplaats.nl. Dat geeft je een goed idee van wat je voor dat bedrag allemaal kunt krijgen tweedehands. Daarmee rek je het budget wat op tov nieuw.

Rormo
7 september 2006, 18:48
marshall buizen combo, dsl401 ofzo of 2e hands jcm800...ultieme combinatie met je les paul!...

maarja, betere vraag: wat wil je spelen / hoe wil je klinken?

dat redt je niet voor 600 euro. DSL 401 is 800 en een JCM 800 + degelijk cabinet (want dat moet hij dan ook kopen) redt je ook niet voor 600 euro.

Fumi SG
7 september 2006, 19:14
@Rormo... wat dacht je van een JCM-800 combo dan??

Ik ga mee met de Dsl401. Een erg leuke amp en tweedehands zeker wel te krijgen voor €600,-. Je kunt er vrijwel alle kanten mee op, alleen het echte extreme werk trekt hij niet.

Rormo
7 september 2006, 21:52
ja, das waar in combo vorm redt je dat wel.

DSL 401 redt je tweedehands ook wel idd, maar niet nieuw voor 600.

Kijk ook eens naar JTM30 of een JTM 60. Ook erg lekker. Moet je wel tweede hands kopen, want nieuw worden ze niet meer gemaakt.

Wicked Willy
7 september 2006, 22:50
Tweedehands Twintone of Studiotone?

lampz
7 september 2006, 23:15
Tweedehands Twintone of Studiotone?

+1

123456789

CatchDude
8 september 2006, 13:54
marshall buizen combo

Mee eens!

Nu heb ik toevallig een Marhsall JTM-60 2x12 volledig buizen-combo te koop staan. ;) Voor minder dan 600... :)

Rormo
8 september 2006, 19:46
Is zeker een aanrader (mits in goede staat). Is een hele goede versterker!

Arts
8 september 2006, 21:04
dankje voor reacties..
Zelf zat ik te denken over de 2x 12 Spider II van Line6 ..
maar die valt tegen?? vergeleken met anderen rond die prijsklasse..?

ik heb weleens op die Spider II gespeeld en het beviel me goed..
Goede sounds wat me heel erg beviel..
Ik vraag me af.. Kan je met die marshalls ook effecten enzo ( die op de versterker zitten ) .. bij die Spider II kan dat namelijk wel , wat ook echt heel vet is

CatchDude
8 september 2006, 22:53
Is zeker een aanrader (mits in goede staat). Is een hele goede versterker!
Hij is net voorzien van nieuwe buisjes, dus netjes gebiassed. Een complete grote beurt gehad dus, hij is in prima staat. :)

Effecten in de amp zelf zijn niet mijn ding. Ik wil gewoon een down to earth buizenbak zonder poeha. Dat koop ik er wel bij in de vorm van pedaaltjes. ;) 'n Leuke reverb over de buizen is leuk, en hij moet een leuke grom hebben als je de pre-amp volume opendraait. Meer niet, wat mij betreft. Ik heb het niet zo op van die solid-state 'alles in een' versterkers.

Rormo
8 september 2006, 23:46
ik ook niet. Haal effecten liever uit pedaaltjes. Versterker moet gewoon een goede clean en een goed distortion hebben (en eventueel een crunch kanaal).

Mitch
9 september 2006, 13:03
Vraagt dan echt NIEMAND of de beste jongen alleen thuis speelt of ook oefenruimte/podium ? Dat eeuwige JCM800 geblaat....

Arts, je vraagt om veelzijdigheid, dus modelling kan inderdaad een prima optie zijn, maar waar ben je van plan deze amp te gebruiken ?
Thuis kan een Spider nog wel, maar zodra je in een band samenspeelt ben er nergens meer mee. De nieuwere flextone serie is een stuk beter wat dat betreft, maar als je veel in bands speelt is een buizenversterker + losse effecten een goede optie.

Arts
9 september 2006, 16:33
dankje, momenteel speeel ik gewoon thuis..
maar als ik ga optreden en eigen versterker mee meot nemen..
is flextone tog wel beter dus..

Mitch
9 september 2006, 17:07
Ja, of de modelling van Vox, die is ook niet verkeerd. Qua 'levendigheid' misschien wel beter nog.

paulusdeBKB
9 september 2006, 18:03
TS, hoe relevant is het dat de versterker mee moet naar bandrepetities of optredens? Als je nog niet in een bandje zit, en je verwacht niet dat dat binnen een half jaar verandert, dan zou ik een tweedehands modelingbakje kopen. De rest van het geld laat je lekker op je rekening staan, dan kun je doorsparen voor iets beters en als het dan hoog tijd wordt voor een band/optreedamp dan heb je wat meer zicht op je eigen voorkeuren en maak je dus ook een betere keuze.

brunodb
10 september 2006, 12:38
TS, hoe relevant is het dat de versterker mee moet naar bandrepetities of optredens? Als je nog niet in een bandje zit, en je verwacht niet dat dat binnen een half jaar verandert, dan zou ik een tweedehands modelingbakje kopen. De rest van het geld laat je lekker op je rekening staan, dan kun je doorsparen voor iets beters en als het dan hoog tijd wordt voor een band/optreedamp dan heb je wat meer zicht op je eigen voorkeuren en maak je dus ook een betere keuze.

+11111

ga voor de valvetronix reeks van vox man. die klinken veel beter dan de spiders