PDA

View Full Version : squire telecaster 2e hands koopje?



Rormo
6 september 2006, 22:50
Vandaag stuitte ik bij iemand op een Squire Telecaster die hij te koop had staan. Hij was nog onbespeeld (dit was ook te zien, geen krasje er op). Uiteraard heb ik er ff op zitten spelen en klonk erg lekker (alleen niet te veel distortion er op want dan is het een en al gepiep, maar daar koop ik hem ook niet voor), was stemvast en had een keurige rechte hals.
Het exacte type kon de eigenaar mij echter niet vertellen. Ik heb wel het serienummer, maar kan zelf niet achterhalen wat voor gitaar het is.
Serienummer: CY04026290.
Het lijkt deze te zijn: http://www.squierguitars.com/products/search.php?partno=0310203550
Hij is iig ook deze kleur, heeft dezelfde hals, zelfde brug en op het oog dezelfde hardware. Gitaar is made in China.
De eigenaar wil 250 euro, is dit een goede prijs? Hij is echt zo goed als nieuw. Hij dacht dat hij bouwjaar 2001 was, maar wist dit niet helemaal zeker.

BamBuFan1
6 september 2006, 23:02
Vandaag stuitte ik bij iemand op een Squire Telecaster die hij te koop had staan. Hij was nog onbespeeld (dit was ook te zien, geen krasje er op). Uiteraard heb ik er ff op zitten spelen en klonk erg lekker (alleen niet te veel distortion er op want dan is het een en al gepiep, maar daar koop ik hem ook niet voor), was stemvast en had een keurige rechte hals.
Het exacte type kon de eigenaar mij echter niet vertellen. Ik heb wel het serienummer, maar kan zelf niet achterhalen wat voor gitaar het is.
Serienummer: CY04026290.
Het lijkt deze te zijn: http://www.squierguitars.com/products/search.php?partno=0310203550
Hij is iig ook deze kleur, heeft dezelfde hals, zelfde brug en op het oog dezelfde hardware. Gitaar is made in China.
De eigenaar wil 250 euro, is dit een goede prijs? Hij is echt zo goed als nieuw. Hij dacht dat hij bouwjaar 2001 was, maar wist dit niet helemaal zeker.

Ik vind het een bak geld voor zo'n Chinees. Voor €250 kun je ook een oudere Koreaan krijgen en zit je niet eens meer zo ver van het geld voor een Mexicaanse Fender af.

Chris Winsemius
6 september 2006, 23:07
Vandaag stuitte ik bij iemand op een Squire Telecaster die hij te koop had staan. Hij was nog onbespeeld (dit was ook te zien, geen krasje er op). Uiteraard heb ik er ff op zitten spelen en klonk erg lekker (alleen niet te veel distortion er op want dan is het een en al gepiep, maar daar koop ik hem ook niet voor), was stemvast en had een keurige rechte hals.
Het exacte type kon de eigenaar mij echter niet vertellen. Ik heb wel het serienummer, maar kan zelf niet achterhalen wat voor gitaar het is.
Serienummer: CY04026290.
Het lijkt deze te zijn: http://www.squierguitars.com/products/search.php?partno=0310203550
Hij is iig ook deze kleur, heeft dezelfde hals, zelfde brug en op het oog dezelfde hardware. Gitaar is made in China.
De eigenaar wil 250 euro, is dit een goede prijs? Hij is echt zo goed als nieuw. Hij dacht dat hij bouwjaar 2001 was, maar wist dit niet helemaal zeker.

Qua hout en constructie zeer ok-je gitaren maar 250 is te veel imho, meestal 175 max. Naar mijn weten had je in 2001 die types nog niet met 'n maple-board in NL maar dat weet ik niet 100% zeker.
Heb er zelf 'n paar en met wat puike elementen d'r op zijn het gewoon zeer ok-je Teles.

Rormo
6 september 2006, 23:09
bedankt voor de reacties. Meer reacties zijn uiteraard welkom. Is er iemand die een schatting kan doen van de nieuwprijs van deze gitaar?

STW
6 september 2006, 23:29
op die link die je gaf staat toch een link naar de prijslijst? (kan m niet lezen want ik heb nog geen acrobat reader)

Rormo
6 september 2006, 23:40
ja, had ik niet gezien. Lijkt 280 dollar te zijn. Dan lijkt 250 euro me wat veel ondanks dat het een onbespeelde en dus in nieuw staat zijnde gitaar is.

STW
6 september 2006, 23:48
haha ja, da's 219 euro

Rormo
6 september 2006, 23:49
wel onder het voorbehoud dat dit idd het juiste type is. Het lijkt de goede, maar ik weet het niet helemaal zeker. En in Nederland zijn gitaren altijd ietsjes duurder.

STW
6 september 2006, 23:52
http://www.thomann.de/iw_smb_suche.html?SUBJECT=KOMFORTSUCHE&iwid=7&SUCHBEGRIFF=squier+affinity+tele+special&x=0&y=0

bekijk dit eens

Rormo
6 september 2006, 23:56
tsja dan is elke prijs boven de 150 euro sowieso afzetterij.

wille525
7 september 2006, 11:56
koop de Squier Tele Custom: een remake van de Fender Telecaster uit 1972! Ik heb zelf geen ervaring met deze gitaar, maar deze kreeg bij een test van de "Gitarist" een bijzonder hoge score en kost slechts 199 euro! Een perfecte blues(rock) gitaar en voor een gemiddelde gitarist klinkt deze net zo goed als een gitaar van 1500 euro.

bass blom
7 september 2006, 12:13
of tele custom 2 met P90's
kost 240 of 250 nieuw..

Rormo
7 september 2006, 12:48
Ik zoek er eentje met de echte Keith Richards klank. Deze had dat zeker in zich. Hebben die door jullie genoemde types dat ook?

Chroxy
7 september 2006, 13:00
de squier telecaster custom is absoluut geen remake.. de humbuckers zijn vrij hi-gain.. ze hadden althans meer gain dan mijn LP met JB's

BamBuFan1
7 september 2006, 13:23
koop de Squier Tele Custom: een remake van de Fender Telecaster uit 1972! Ik heb zelf geen ervaring met deze gitaar, maar deze kreeg bij een test van de "Gitarist" een bijzonder hoge score en kost slechts 199 euro! Een perfecte blues(rock) gitaar en voor een gemiddelde gitarist klinkt deze net zo goed als een gitaar van 1500 euro.

Eh... alles krijgt in de Gitarist een hoge score...

hassent
7 september 2006, 14:03
Eh... alles krijgt in de Gitarist een hoge score...

Nou, niet helemaal. Lees de riview van de G9.2TT maar eens. Nu ben ik niet geheel objectief, maar volgens mij sloegen ze daar de plank goed mis.

Verder wel eens met je, ze zijn niet echt kritisch.

ok, terug on topic.

Squier4ever
7 september 2006, 14:45
250€ is voor een affinity tele veels te duur... daar heb je ongeveer een nieuwe standard tele voor.....

ik zou maximaal 150€ betalen voor een affinity

Rormo
7 september 2006, 16:03
Is er iemand die met het serie nummer kan achterhalen of het echt een affinity is? En wat voor squier zou het anders kunnen zijn (welk ziet er exact hetzelfde uit?).

Rormo
7 september 2006, 18:47
Had Feedback even aan de telefoon (Hun DSL 50 is eindelijk terug van reparatie zodat ik hem nog een keertje kan testen en dan kan kopen) en toen heb ik even gevraagd wat zo'n squier bij hen kost. de affinity special hadden ze niet, maar de std. was 169-189 euro afhankelijk van de kleur.

BamBuFan1
7 september 2006, 22:53
Nou, niet helemaal. Lees de riview van de G9.2TT maar eens. Nu ben ik niet geheel objectief, maar volgens mij sloegen ze daar de plank goed mis.

Liever niet, want dan zou ik dat k*tblad nog moeten kopen ook. Ik zit momenteel in mijn Gitarre&Bass-fase, ook niet echt kritisch maar spotgoedkoop voor de uitgebreide reviews, interviews en technische tips.


Verder wel eens met je, ze zijn niet echt kritisch.
ok, terug on topic.

Vooruit: Veuls te duur voor een Squier!