PDA

View Full Version : TS-10 gescoord



Ash ketchum
6 september 2006, 22:00
Ik ben vandaag een lekker dagje door A'dam geslenterd en langs leuke (gitaar)winkeltjes wezen kijken. Ik had nog een Big Muff die ik niet meer gebruikte dus die ging mee voor het geval ik wat interessant zag liggen. Je weet immers maar nooit..... ;) Uiteindelijk bij de de String aangekomen zag ik een TS-10 liggen, ff vragen of ik h'm kon proberen. Na wat gepingel en gedraai aan de knoppen heb ik m'n Big muff vaarwel gezegd en m'n TS-10 verwelkomt.

Thuis meteen geprobeerd en best een leuk geluidje, typisch TS-achtig (DUH). Vervolgens een A/B testje met m'n naar TS-808 gemodde SD-1, het leek verdomd ook nog een beetje. Hoewel ik m'n SD-1 toch iets vloeiender en agressiever vond klinken, ik had de diodes namelijk niet naar symetrische distortion gemod, ik vond dat net iets lekkerder klinken. Ook had ik wat caps veranderd voor wat meer bass-response. Een paar punten van de Keely-mod had ik gevolgd en een paar van een 808 mod.
Na nog meer gepingel toch maar binnen in de keuken van de Ts-10 kijken en kijken wat de pot schafte, verdraaid een JRC4558D, tha real shit! Ik dacht dat die dingen niet in TS10's voorkwamen, alleen maar in de 808's en de ts9's.
Na wat gepeins en gezoek op het net een schema van ts10 en ts808 heb ik de ts10 gemod naar een 808, althans dat denk ik. Ik heb 2 weerstanden vervangen en 1 met een draadbrug vervangen. Maar kan het kloppen dat er nog meer aan gemod moet worden?
Kan de by-pass nog verbeterd worden? Ik merkte een lichte terugval in volume en dynamiek en daar heeft m'n Sd-1 geen last van. Ik wil h'm namelijk niet True Bypass maken omdat ik vaak wat langere kabels gebruik voor optredens.

Keep on rockin' Ash.

dacrow
6 september 2006, 23:01
Er bestaan chips die heruitgebracht worden met de 4558D 'inscriptie' , heb er pas zo eentje uit een Blue Boy gehaald.

De 'echte ' zien er ook nog eens oud uit :)

Heb je soundsamples van je Ts's ?

interessander
6 september 2006, 23:12
Ik heb zelf de TS10 nog nooit aan de tand gevoeld maar ik heb de maxon od-808 die er vrij dicht bij schijnt te staan. Laatst die maxon eens naast een oude TS9 gehouden, mijns inziens geen gerechtvaardigd prijsverschil.

Fumi SG
6 september 2006, 23:17
Ik wil h'm namelijk niet True Bypass maken omdat ik vaak wat langere kabels gebruik voor optredens.

Je hebt toch die buffer van je Boss nog.;) Excuses voor mijn verder nutteloze post.

zoon van Piet
7 september 2006, 09:36
Ik heb zelf de TS10 nog nooit aan de tand gevoeld maar ik heb de maxon od-808 die er vrij dicht bij schijnt te staan. Laatst die maxon eens naast een oude TS9 gehouden, mijns inziens geen gerechtvaardigd prijsverschil.

De TS10 ruled, want het is de meest onderschatte TS. Iedereen doet moeilijk over vintage TS-en, JRC &SRV, terwijl de 10 dus vintage is, de JRC aan boord heeft ( ik heb nog geen andere IC gezien in een 10) en ik heb nooit foto's gezien van SRV met een andere TS dan de 10. Kortom: hij heeft alles, en kost in vergelijking met andere TS-en een schijntje.
maar laten we dit stil houden, anders vliegt de prijs omhoog...

Ik heb alle TS-en en hoor nauwelijks verschil met de 10. Wat ik persoonlijk wel opvallend vindt, is dat het regelbereik van de tone op de 10 anders is. het knopje moet anders staan dan op de andere TS-en...

paulusdeBKB
7 september 2006, 09:41
Ik heb de TS-10 ook al jaren, en het is idd een puik pedaaltje. Heb hem nooit naast de andere TSsen en vergelijkbare kloons gehoord maar ik 'mis' niets...

Mitch
7 september 2006, 10:17
De TS10 ruled, want het is de meest onderschatte TS. ...

Nee hoor, die titel gaat zonder discussie naar de MSL ;)

http://www.greatguitars.com.au/IbanezMSL.JPG

zoon van Piet
7 september 2006, 11:17
ja, je hebt gelijk. ik kan me er natuurlijk nog uitlullen door te zeggen dat het geen echte TS, maar een MS is..maar dat klopt niet. Of door te zeggen dat ook dat een TS10 is, maar dan in strakkebroekenmetalverpakking.

Maar de 10 kom je aanzienlijk vaker tegen en (fluistertoontje:) nog steeds tegen lekker lage prijzen...

grijp je kans.

Ash ketchum
7 september 2006, 17:22
Ik heb de bypass al verbeterd, er schijnt een transistor "teveel" in het circuit te zitten, na die te omzeilen en nog enkele weerstanden en condensatoren te verwissellen en verwijderen is het geluid een stuk opgeknapt. Van clean tot een randje tot een mooie overdrive LOL. Ook gelijk maar een brown-mod aan gegeven en het is echt een lekker pedaaltje geworden. De lekkerste sound die ik nu er uit krijg is met alles op 12 uur.

paulusdeBKB
7 september 2006, 18:46
Ash, waar heb je de specs van die mod gevonden? Misschien ook wel wat voor mij...

Zino Z
7 september 2006, 19:34
hoeveel betaal je eigenlijk voor zo'n ts10? ( JA IK BEN TE LUI OM TE ZOEKEN) het was namelijk mijn eerste pedaal en heb hem toen over genomen van een kennis.

zoon van Piet
7 september 2006, 20:21
het is wat de gek ervoor geeft. ik meen dat ze tegenwoordig rond de 70 euro zijn? kanme vergissen...
maar dat is geen geld voor een Maxon-made real deal SRV-approvedJrc-equipped pedaal, dat nog de goeie kleur groen heeft ook.

Ash ketchum
8 september 2006, 17:09
Ik had de mijne ingeruild, maar hij stond voor 59 euri bij de String.

@paulusdeBKB;
Ik had de mod voor de TS10 gevonden op deze site
http://www.singlecoil.com/docs/tubescreamer.pdf#search=%22tubescreamer%20anatomy% 22

Meerdere mods en historie op deze site
www.geofex.com/Article_Folders/TStech/tsxfram.htm

paulusdeBKB
9 september 2006, 12:06
Bedankt! Daar ga ik eens fijn in grasduinen...