PDA

View Full Version : 2 nummers zelfs!



Veekeren
6 september 2006, 21:55
Heb een toneportje gekocht, en dat moest toch uitgetest worden. Zelf maar volkomen pretentieloos eens wat nummers geprobeerd te schrijven, niet voor de band, maar gewoon om zelf wat aan te kloten.

Opgenomen met een toneport dus i.c.m. een Gibson ES335, Cort Stratkopie, Epiphone Thunderbird en drumsamples.

Tis allemaal niet ernstig strak, maar das ook een gebrek aan geduld :D

Heb er maar voor het gemak een myspace van gemaakt, daar kan je het luisteren: Make My Mind Break (http://www.myspace.com/makemymindbreak)

peter_heijnen
7 september 2006, 16:20
Volgens mij moet jij vooral volkomen pretentieloos proberen te blijven schrijven!

Ik vind de sfeer en energie heel erg goed, zelfs zonder echte band en zang.
Wat zou het worden als die er wel bij zou komen?

Veekeren
7 september 2006, 16:31
Wat het dan zou worden? Zou het niet weten :) Mijn vocale kwaliteiten zijn niet bepaald van een niveau dat ik het op zou willen nemen...

Maar bedankt voor je reactie, en extra bedankt omdat het een compliment is :D!

Basseytje
7 september 2006, 16:38
wow ze klinken allebei super, de sgfeer vind ik vooral goed die de leideren opbouwen. en maar ik denk dat jij geen band nodig hebt alleen om op te treden maar wel een vocalist dat zou het denk ik afmaken

Veekeren
7 september 2006, 16:58
wow ze klinken allebei super, de sgfeer vind ik vooral goed die de leideren opbouwen. en maar ik denk dat jij geen band nodig hebt alleen om op te treden maar wel een vocalist dat zou het denk ik afmaken

Ja tuurlijk maakt zang een nummer pas echt af... Maar zoals ik zei, dat kan ik helaas niet... Misschien dat ik het nog wel probeer als ik me echt verveel, maar daar zal het nummer waarschijnlijk niet beter op worden :D

sembo
7 september 2006, 19:50
springen de glazen dan kapot als jij je mont open trekt :) ??

Veekeren
7 september 2006, 21:23
springen de glazen dan kapot als jij je mont open trekt :) ??

Nee maar dan nog is het niet goed genoeg om anderen een niet-ongemakkelijk gevoel te geven ;)

Dude
8 september 2006, 09:33
Lekker hoor ! lijken veel op elkaar maar dat geeft niks,

hoe heb je de drums gemaakt ?

Veekeren
8 september 2006, 10:06
Lekker hoor ! lijken veel op elkaar maar dat geeft niks,

hoe heb je de drums gemaakt ?

Drums zijn gewoon op internet gezochte samples, ingeprogrammeerd via Fruityloops, en dan geimporteerd in Sonar. Tis het beste wat ik er van kan maken op het moment.

Maar over dat veel op elkaar lijken ben ik zelf nog niet helemaal uit. Misschien dat het ook een kwestie van meerdere keren luisteren (ben al blij dat je één keer hebt geluisterd hoor :D), maar zelf vind ik ze wel een andere feel hebben. Echter zijn de overeenkomsten wel duidelijk, je zou kunnen zeggen dat zeker de refreinen voor een deel het zelfde "type" riff hebben, alleen dan wel anders gecombineerd en toegepast. Als je snapt wat ik bedoel...