PDA

View Full Version : muziekkamer



syts
6 september 2006, 21:37
he hoi,

in de bovenste kamer van mijn huis wil ik een muziekkamer maken, de kamer is vrij groot en zit in de punt van het dak dus is zeer goed te doen. Weet alleen niet goed hoe ik dit op een (als dat kan) redelijk simpele manier geluidsdicht of bijna dicht kan maken. Als het enigzins mogelijk is ook een beetje betaalbaar....

Hoop dat iemand wat tips, suggesties etc heeft...


vast bedankt, groetjes Syts

dreadhead
6 september 2006, 23:08
ja goed punt ik sluit me bij je aan.

ik heb ook al een kamer en er staan ook al instrumenten, maar toen ik een keer ging jammen met vrienden kwam de buurman meteen dat dit echt niet kon enzo :sneaky: :zz:

dus als ik nog een keer wil jammen bij mij thuis dan moet ik het inderdaad ook een beetje professioneel geluidsdicht maken

ik sluit me dus bij je aan :hippie:

bert k
6 september 2006, 23:15
Ik verplaats dit naar Recording, daar is deze vraag al vaak langsgekomen. Er lopen nu een paar topics over!

syts
7 september 2006, 12:19
tja...

inderdaad veel tips om er een goede geluidsdichte kamer van te maken maar het punt is dat ik veel akoestisch speel en in ieder geval geen drum, dus alle doos in doos constructies enzo lijken me wat overdreven (en bovendien ben ik a-technisch). Zoek meer naar wat simpelere manieren. Heb wel eens gehoord van de ondergrond van laminaat, dat groene spul, dat als je dat aan de muren spijkert of niet, dat het dan ook dempt, klopt dat?

misschien nog meer simpele oplossingen?

hoor het wel...