PDA

View Full Version : Een eigen filmptje blues.



nepugo90
6 september 2006, 19:29
Ik hoop dat jullie deze ook kunnen waarderen.

http://video.google.nl/videoplay?docid=-937328107804514808

strat 91
6 september 2006, 19:44
Heel vet gespeeld.
Beetje van halen stijl maar das weer is wat anders hahaha.

dit is toch dat Gilmour achtige backing trackje.
ik geloof dat ik daarop ook nog een keer wat had opgenomen.

Maar vooral zo blijven door gaan dan maak je mij in ieder geval blij.

Gegroet strat 91

Bruce
8 september 2006, 00:47
Lekker hoor!
Je styl bevalt me wel.
Kijk uit naar je volgende filmpje!

(tip: af en toe een keer met je volume spelen.
op 1.50 had ik sterk het gevoel dat je je volume ff een stuk terug moest draaien voor de afwisseling (en ff van pickup te wisselen), om later weer lekker los te kunnen gaan)

nog ff een vraagje: welke toonladders gebruik je zoal?

VHsologitarist
8 september 2006, 01:24
Eerlijk gezegd.. je vorige post was goed.. deze vind ik een stuk minder.
Allemaal een beetje van het zelfde gebras.. Sorry no offence ;)
Af en toe zit je niet lekker op de melodie (heb het gevoel dat je alle toonladders die je kent af wilt werken binnen 1 nummer). Ik heb ook een klein stukje geimproviseerd op deze backing zoals vele anderen hier.
Je toonladders zijn zeer beperkt (wat natuurlijk kan op deze backing), maar ik zou zorgen dat je s wat met iets meer gevoel speelt inplaats het uitspouwen van noten (de backing leent zich namelijk meer daarvoor).


Grtz

JvD.
8 september 2006, 07:54
als ik solo's wil leren spelen, wil ik 't zo kunnen. je verteld echt een verhaaltje; soort van praten met je gitaar, heel leuk gedaan.

wel vet dat op zo'n filmpje je CRT ineens een flatscreen is. mooie fender ook(iets dat ik nog nooit gezecht heb)

ik vind het alleen jamer dat je gitaar meer krast, dan dat ie jankt; maar dat licht aan instellingen, en daar gaat het niet om.

benwave
8 september 2006, 08:57
Het blijkt hier uit dat je gewoon erg goed gitaar kan spelen.
Aan je techniek en beheersing van je gitaar ligt het niet.
Maar toch mis ik iets van gevoel in je spel.
Ik denk dat je je daar op moet concentreren. Nu is het toch een beetje op de automatische piloot.

Maar goed gedaan. .... groeten Ben

hendrix2
8 september 2006, 09:07
Heel erg goed gespeeld.
Toevallig Garry Moore fan? Ik meende er wel wat G. Moore in te horen, maar kan ook zijn omdat de backing me wat aan z'n tragere nummers doet denken :).
Leuk gedaan!

Spitfire
8 september 2006, 10:55
Het blijkt hier uit dat je gewoon erg goed gitaar kan spelen.
Aan je techniek en beheersing van je gitaar ligt het niet.
Maar toch mis ik iets van gevoel in je spel.
Ik denk dat je je daar op moet concentreren. Nu is het toch een beetje op de automatische piloot.

ik denk dat als hij het zonder video had opgenomen je dat 'gevoel in spel' wel achterwege kon laten.

en hoeveel jaar gitaar-ervaring zit hier nou in (voordat je zoiets kan zeg maar)?

benwave
8 september 2006, 23:11
ik denk dat als hij het zonder video had opgenomen je dat 'gevoel in spel' wel achterwege kon laten.

en hoeveel jaar gitaar-ervaring zit hier nou in (voordat je zoiets kan zeg maar)?

Geen idee weet jij het.?
Dat heeft er ook verder niets mee te maken. Er zijn gitaristen die zullen nooit dat kunnen wat hij kan.
Maar er zijn er ook zat die een paar tonen spelen op een manier waarvan je denkt waar komt dat vandaan.
Een mooi voorbeeld daarvan is Mark knopfler .

muziek is geen atletiek waarbij het gaat om zo snel mogelijk over de lijn te komen.
maar een vorm van kunst waarbij het gaat om gevoel en emotie.

en ik denk dat wanneer iemand zo ver als hij is qua beheersing en zo,
het een nog betere gitarist zou kunnen zijn als hij zich beter bewust is van dat wat hij speelt..

maar nogmaals het is maar een mening hoor

DTmaster
11 september 2006, 20:40
Juist daar ben ik hem mee eens... check maar mijn opnames maar hahah nee hoor :) maar een ding is duidelijk je hebt de Malmsteens en Johnsons (eric johnson dus) en als je alleen maar voor snelheid gaat neem dan ff metal.. How cares met 220 beats per seconde dat valt het toch niet op !!! :)

Je nummer is oke, maar ik vind je toon erg schel. In het begin gaat ie wel maar je had ff je presencse en je treble een beetje naar benenden moeten draaien.. Daarnaast is het zo dat Blues emotie op moet wekken.... ik zie bij dit soort nummers altijd gitaristen met schreeuwende bekken voor me die daarna weer ff rustig doorgaan (bijv gary moore) enz enz ...... dit is echter EEN GROTE SOLO.... :) wel leuk maar varieer met snelheden.. zo zullen meer mensen langer blijven luisteren omdat je zoals er eerder al is gezegd een verhaal van zal maken.

Kijk ik speel denk ik ook niet zolang als jij en zalsommige fraseringen ook niet zo snel doen, maar ik zag al vroeg dat je meestal snel speelt uit of onmacht of uit lack aan creativiteit , de truc is juist om die tijd die je hebt met zo min mogelijk noten op te vullen EN toch iets er van te maken


Groeten

DT

srv-man
12 september 2006, 22:12
Hey Bert,

Bedankt voor het posten, leuk om naar te kijken/luisteren. Doet inderdaad sterk denken aan de powerblues van Gary Moore, en dat is natuurlijk bedoeld als compliment.
Aan de andere kant zitten er weinig rustpunten in, het komt op mij een beetje overspannen over (maar dat heb ik bij Gary ook). Af en toe gas terugnemen laat de hoogtepunten er meer uitknallen. Aan de andere kant, dit is een gitaristenforum, dus het logisch dat je er op los roust.

Qua feel, tja, de een speelt emotioneler en de ander laat het meer op techniek aan komen, dat heeft toch ook met je persoonlijkheid en karakter te maken. Voor de echte blues moet je natuurlijk een maand of wat iedere dag een fles (of wat) Johnny Walkers drinken en diep, heel diep in de goot belanden.....

Noid
12 september 2006, 23:31
Lekker gefreak dit, gewoon in 1 keer opnemen en lekker los gaan. Een aantal voor mij nieuwe dingen (dat aflopen tussen 3:09 en 3:10 bijvoorbeeld), dat ga ik ook eens proberen. Lekker, niks mis mee. Qua kritieken ... ach ja, de een praat snel en de ander juist rustig, je opbouw is telkens mooi melodisch en zoals iemand al zij: je vertelt een verhaal.

De sound vind ik wel wat over de top: teveel gain. Zeker in combinatie met die galm/delay. Ook dat is persoonlijk, maar dat had van mij minder gemogen. (andere filmpje ook even geluisterd : "studio opnamen gitaar". Ook lekker)