PDA

View Full Version : In-ear monitoring



MADdie86
3 december 2002, 21:16
Jullie hebben het vast wel meegemaakt, je hebt een optreden en je versterker mag niet harder dan zoveel en die kut monitorren staan ook al zo zacht.

Nou zit ik dus al een hele tijd aan in ear monitoring te denken, zodat ik me zelf goed kan horen en dus ook de rest van de band e.d.

Bij Conrad heb ik ook gekeken naar huis tuin en keuken setjes wat opzich wel handig is maar dat zijn van die draadloze dingen IR of radio. IR moet in constant bereik zijn en radio ruist enorm samen met de apparatuur die op het toneel staat.

Weet iemand mischien een goed en degelijk merk wat qua prijs toch niet zo groot is? Of heeft iemand anders een leuk schema, ik kan namenlijk aardig solderen.

GREETZ en alvast bedankt, mzlls

vulvasonic
3 december 2002, 21:27
Hou deze topic even bovenaan.
Ik wil het zelf namelijk ook wel graag weten.
;]

MADdie86
3 december 2002, 21:34
Op 2002-12-03 21:27, schreef vulvasonic:
Hou deze topic even bovenaan.
Ik wil het zelf namelijk ook wel graag weten.
;]

Nou is goed :grin:

Maar ik heb liever antwoord :razz:

Rectifier
3 december 2002, 22:24
Die monitoren zouden zo hard moeten staan dat je jezelf of de rest van de band juist wel kan horen.
Immers daar zijn ze voor...

Maar vergeet niet dat je met In-Ear je speaker druk kwijt bent. Sommige prefereren 1 in-ear om zo alsnog via een speaker naast zich toch nog de druk voelen.

vulvasonic
3 december 2002, 22:36
Ik heb het nooit kunnen testen, maar ik ben een beetje huiverig voor die dingen vanwege het 'koptelefooneffect', dat ook wel eens parten speelt wanneer je partijtjes in moet zingen in de studio. Ik bedoel dat je iets anders gaat 'pitchen'......

Is er iemand die me begrijpt, want ik snap het zelf ook niet helemaal(????).

Wat ik me ook afvraag, is of die oormonitoren op de lange termijn niet schadelijk zijn voor het gehoor.

lars
3 december 2002, 23:30
zolang je em niet te hard zet.....

MADdie86
4 december 2002, 11:42
Op 2002-12-03 22:36, schreef vulvasonic:
Ik heb het nooit kunnen testen, maar ik ben een beetje huiverig voor die dingen vanwege het 'koptelefooneffect', dat ook wel eens parten speelt wanneer je partijtjes in moet zingen in de studio. Ik bedoel dat je iets anders gaat 'pitchen'......

Is er iemand die me begrijpt, want ik snap het zelf ook niet helemaal(????).

Wat ik me ook afvraag, is of die oormonitoren op de lange termijn niet schadelijk zijn voor het gehoor.

Ik snap wat e bedoeld :smile: dus ik hou me gewoon aan de toon soort die men heeft op gegeven.

Maar het liefste wil ik dus 1 oortje met mijn gitaar en de bas minimaal. Daarom dacht ik ook aan 2 ears, Gitaar/bas links de rest rechts ofzo.

Maar als jullie een MERK weten ?

vulvasonic
4 december 2002, 13:53
Levi's, Coca cola, Mercedes.......

o sorry, dat bedoelde je niet?
Sennheiser wellicht. Hoewel, dat is meer voor...

eeeh, nee dus.

Bartolo
6 december 2002, 13:39
Oormerken bedoelt 'ie

Maaruhh.. van David Bowie en band weet ik dat ze er al jaren mee spelen, en die heeft bepaald geen probleem met pitchen, hij zingt wel lekker eigenlijk. En zijn voorheen vaste gitarist Reeves Gabrels wist de noten ook aardig te raken.

Ik kan je niet helpen aan het merk van hun oorspullen. Het staat wel cool vind ik zo'n in-ear monitor.

Bart

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bartolo op 2002-12-06 13:43 ]</font>

vulvasonic
6 december 2002, 23:20
Bowie rules!

Bartolo
8 december 2002, 19:52
Bowie rules a f***ing lot!

Behalve super-originele waanzinnig klinkende muziek maken, hallucinant zingen speelt 'ie ook nog gitaar, heeft bv. het Rebel Rebel-introotje bedacht en speelt gitaar op veel songs.

Een paar jaar geleden zag ik 'm in Paradiso en hij kwam alleen op, met gitaar - liedje Quicksand -. Goeeeed!!

En hij heeft veel goede gitaristen versleten.

...en een hele leuke bassiste

Groeten, mán :smile:

Bartolo

vulvasonic
9 december 2002, 15:27
Deze hier wordt te koop aangeboden:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&amp;md=details&amp;id=4726

philbee
9 december 2002, 19:18
Hallo even over die Sennheiser, prima ding maar al is ie in nieuwstaat: te duur, zou er niet meer als 500 voor geven. Ik had er zelf zo een en heb hem verkocht. En wel hierom:

Of je moet een geluidsman bij je hebben die perfect de band voor je mixed op de in-ears of het is gewoon kut omdat je de helft van de band niet hoort, die oordopjes dempen natuurlijk ook. Je hoort jezelf geweldig, vooral voor de zang is het heel relaxed, toen ik echter mijn gitaar inplugde hoorde ik die amper. Toen ik vroeg om meer gitaar op mijn in-ear hoorde ik de rest van de band niet meer, dus kut. In oordoppie uit is ook niks daar zijn die dingen niet voor bovendien staat het als een debiel.

Gewoon de monitors goed hard aanzetten, maar nog belangrijker goed richten, niet aan je voeten zetten want dan hoort de drummer achter je je twee keer zo hard als jij. De afstand moet je ongeveer min 80cm van je voeten zijn. Je moet een beetje heen en weer lopen en horen op welke afstand en hoek jij de monitor het beste hoort. Een halve meter verschil maakt echt alles uit. Dan werkt het prima. Voor mij toch dus waarom voor een ander niet.

Ik hoor het dan wel.