PDA

View Full Version : Vraag Madamp A15Mk1



hugo
6 september 2006, 18:03
Ik heb de Madamp A15Mk1 gebouwd, maar heb een probleem na een minuut of 10 spelen wordt het geluid op het tweede kanaal anders. Een beetje hifi achtig, alsof het door een klein speakertje komt. Ik gebruik trouwens een Fame cabinet met 2 x 12" celestion vintage 30. Heeft iemand een idee waar ik de fout zou moeten zoeken, de voltage kloppen met het schema, de bias is ook goed rond de 35 mV op de weerstand. Iemand suggesties?

Thx Hugo

Chris Winsemius
6 september 2006, 20:48
Ik heb de Madamp A15Mk1 gebouwd, maar heb een probleem na een minuut of 10 spelen wordt het geluid op het tweede kanaal anders. Een beetje hifi achtig, alsof het door een klein speakertje komt. Ik gebruik trouwens een Fame cabinet met 2 x 12" celestion vintage 30. Heeft iemand een idee waar ik de fout zou moeten zoeken, de voltage kloppen met het schema, de bias is ook goed rond de 35 mV op de weerstand. Iemand suggesties?

Thx Hugo

Hoi Hugo

Beetje lastig online te zien maar dubbelcheck de (cathode-)soldeerpunten in de pre-amp.

hugo
7 september 2006, 13:26
Ik heb de spanning en de soldeerpunten gechecked, spanning van de preamp buizen op pin 6 is aan de lage kant. Kan dit een oorzaak/gevolg van het probleem kunnen zijn?

V2 pin 6 146 Volt moet volgens schema 158 Volt zijn
V3 pin 6 102 Volt moet volgens schema 114 Volt zijn
V4 pin 6 168 Volt moet volgens schema 181 Volt zijn


Thx Hugo

Chris Winsemius
7 september 2006, 22:12
Ik heb de spanning en de soldeerpunten gechecked, spanning van de preamp buizen op pin 6 is aan de lage kant. Kan dit een oorzaak/gevolg van het probleem kunnen zijn?

V2 pin 6 146 Volt moet volgens schema 158 Volt zijn
V3 pin 6 102 Volt moet volgens schema 114 Volt zijn
V4 pin 6 168 Volt moet volgens schema 181 Volt zijn


Thx Hugo

Kun je het schema posten of mailen?
Blijven die spanningen ook zo als het geluid verandert of is veranderd?