PDA

View Full Version : 79'er stratocaster body laten spuiten ??



Dude
6 september 2006, 17:25
Sja de gitaar bevalt me 100 %, lekkerste rock stratocaster die ik ooit in handen heb gehad.

Ik erger me alleen groen en geel aan de kleur, tis geen zwart maar een soort grijzig en hij wordt wit zodra het koud is. Zitten uiteraard flink wat craquele (hoe de fuck schrijf je dat woord ;-) barsten in de laklaag waardoor de grijze verflaag dus naar gelang de temperatuur wit uitslaat, daar stoor ik me totaal niet aan overgens maar ik vind een witte body op een 70s strat (zwarte slagplaat) gewoon helemaal kicke

Maar eerst ter informatie, iemand een idee wat zoiets gaat kosten als ik het bij een bouwer laat doen ?

fred dons
6 september 2006, 17:32
paar honderd ben je zo kwijt en dan heb je nog het probleem dat de originele lak eerst verwijderd moet worden (vanwege de craquele) wat geen prettig karwei is voor een 70 strat (keiharde lak die je niet met afbeit weg krijgt)
maar afhankelijk of je de body zelf kaal schuur schat ik +/- eur 250

probeer het eens bij Erik van de Haar die heeft onlangs nog wat 70 strats gedaan en hij lakt hem gelijk in cellulose (Vox bijvoorbeeld lakt hem in een 2 componenten lak)

jan jansen
6 september 2006, 22:10
Kan je het zelf niet doen?Gewoon afbranden (als het wil),daarna schuren.
Grondverf erop en voor de rest zie diverse topics.Zelf heb ik voor weinig een kruising tussen een strat en nog wat van die modellen uit de jaren 70 gekocht.Even de hitte ertegen en de lak bubbelt er mooi af.Kwestie van schuren en hij kan zo in de verf.....(foto`s volgen tzt)

jan jansen