PDA

View Full Version : Solo volume op multi/powertone 1 ??



Dude
6 september 2006, 14:28
Yooo

aangezien ik vrijdag ws op een multi of powertone 1 moet spelen vroeg ik me af hoe het solovolume daar op af te stellen valt, ik heb hier wel eens wat verhalen gelezen over dat dat een lastige bedoening is itt de multi/powertone 2 waarop 2 afzonderlijke volumeknoppen zitten (Rhythm/solo)

Goed alle info is MEER dan welkom !

mvgr bart

ateng
6 september 2006, 16:19
Als ik me nog kan herinneren (speelde 5 jaar geleden ofzo zowel op de MT als op de PT) regel je met de Solo/Rhythm je slag volume dus als je m dicht draait heb je geen slag geluid en als je m helemaal open draait is je slag even hard als je solo dus zet m op drie kwart open zodat je solo harder klinkt dan je slag. En per kanaal heb je ook nog volume zodat je je cleanvolume kan afstellen op je crunchvolume.

Dude
7 september 2006, 11:09
Thanks :speed:


zijn er mensen die het zeker weten ??

ciaooo

lampz
7 september 2006, 12:09
Op de Multi- en Powertone I is het solovolume inderdaad de volle 120 watt :rockon: . Het rhythmvolume is daarentegen wél in te stellen. Je kunt dus inderdaad je rhythm iets onder het solovolume zetten en de volumeknoppen van de kanalen flink omlaag gooien, maar dan wordt 'ie niet echt lekker voorversterkt... Beter is het denk ik om gewoon het rhythmvolume te gebruiken en een beetje met de volumeknop van je gitaar te spelen...

Toch wel ideaal hoor, hoe het nu is op de PTII :hippie:

BartL
7 september 2006, 12:25
Had jij niet een Multitone geruild tegen jouw studiotone & TSL? :???:

Dweezman
7 september 2006, 14:50
Als ik me nog kan herinneren (speelde 5 jaar geleden ofzo zowel op de MT als op de PT) regel je met de Solo/Rhythm je slag volume dus als je m dicht draait heb je geen slag geluid en als je m helemaal open draait is je slag even hard als je solo dus zet m op drie kwart open zodat je solo harder klinkt dan je slag. En per kanaal heb je ook nog volume zodat je je cleanvolume kan afstellen op je crunchvolume.

+123456789

BartL
7 september 2006, 14:59
Had jij niet een Multitone geruild tegen jouw studiotone & TSL? :???:
Sorry, je had de MTII right? :)