PDA

View Full Version : A Desktop Reference of Hip Vintage Guitar Amps



Ché
6 september 2006, 10:24
Hoi,

ik weet niet of ik het in vintage amps mag posten maar ik denk dat de mensen mij hier wel kunnen helpen en het boek gaat over vintage amps dus...

2 vraagjes over A Desktop Reference of Hip Vintage Guitar Amps van Weber:
- Is dit boek aan te raden voor de beginneling fender liefhebber?
- Ik heb al even op amazon.com en amazon.fr zitten kijken, prijzen verschillen, maar ik heb me ook laten vertellen en gelezen dat douanekosten voor import uit VS heel duur zijn en dat ik beter via amazon.fr bestel...iemand enig idee waar ik het best bestel om al die douane formaliteiten te vermijden, er zijn er ook op amazon uk, daar betaal je toch geen import kosten op of wel?

Alvast bedankt!

Ché
6 september 2006, 10:53
Ik weet niet hoe het in Belgie is geregeld, maar ik heb nog nooit import heffing betaald op een boek uit het buitenland. En dat terwijl er wel een paar dure jongens bij zaten.
Ah ok, heb gelezen dat ze in belgie veel strenger zouden zijn dan in nederland...maar als jij nog nooit hebt betaald ga ik er van uit dat de kans hier ook klein zal zijn...



Ik weet niet wat je zoekt. Als je inhoudelijk wilt ingaan op de techniek, dan hebben dit soort boeken wat info (niet spectaculair btw). Wil je alles over Fender weten, dan zijn er denk ik betere boeken in de handel.
Ik wil zeker niet alles weten over Fender, ik zoek een goed boek, niet te technisch met duidelijke en complete uitleg over de werking van een amp (toegespitst op Fender) voor de 'beginneling'...ik heb al op een hoop websites zitten lezen, maar een boek leest toch gemakkelijker.

imlikeajungle
6 september 2006, 11:02
Ah ok, heb gelezen dat ze in belgie veel strenger zouden zijn dan in nederland...maar als jij nog nooit hebt betaald ga ik er van uit dat de kans hier ook klein zal zijn...


Ik heb al meerdere keren moeten betalen bij zendingen van Amazon.com.
Toch rekening mee houden... Is het niet zo, zoveel te beter!

Alain
6 september 2006, 11:28
probeer eens amazon.co.uk anders

Ché
6 september 2006, 12:11
ok heb ook even op amazon.co.uk gechecked en daar hebben ze het ook, nu veronderstel ik dat ik daar geen import kosten heb omdat de UK ook in de EG ligt?

via amazon.co.uk is het 26€ incl verzende excl BTW
via amazon.com is het 20€ incl verzenden excl BTW maar ik veronderstel dat die douane kosten nog wel meer dan 6€ gaan zijn? Heb namelijk geen zin in een postbode die met een bijkomende rekening komt die even duur als het boek zelf is...

Mr.Jay
6 september 2006, 22:18
Hoi,
ik weet niet of ik het in vintage amps mag posten maar ik denk dat de mensen mij hier wel kunnen helpen en het boek gaat over vintage amps dus...
2 vraagjes over A Desktop Reference of Hip Vintage Guitar Amps van Weber:
- Is dit boek aan te raden voor de beginneling fender liefhebber?
- Ik heb al even op amazon.com en amazon.fr zitten kijken, prijzen verschillen, maar ik heb me ook laten vertellen en gelezen dat douanekosten voor import uit VS heel duur zijn en dat ik beter via amazon.fr bestel...iemand enig idee waar ik het best bestel om al die douane formaliteiten te vermijden, er zijn er ook op amazon uk, daar betaal je toch geen import kosten op of wel?
Alvast bedankt!

Hoi Ché...
Dat is een prima Fenderboek, heb het al jaren, ook de opvolger is aan te bevelen. In NL is het verkrijgbaar bij Texas en Tweed, ofwel Henny Ochten.
Effe googlen denk ik. Ga je toch maar es zelf beginnen?

groetjes
JaY

PeeVee
6 september 2006, 22:56
Uiteraard betaal je (beetje) invoerrechten en BTW over het [boek + verzendkosten]. Vroeger slipte er nog wel eens wat door (zeker wanneer het niet als pakje non-docs was verstuurd maar documents/docs shipment) maar die tijd is lang voorbij nu er zoveel CD's e.d. vanuit US naar Europe komen is de Belastingdienst er als de kippen bij. Je kunt die boeken ook gewoon bij nl.bol.com bestellen trouwens. Heb je ze snel in huis en geen onverwachte verrassingen.

Ché
7 september 2006, 17:28
hoi,

ik heb het boek ondertussen via proxis besteld, goeie prijs en gratis levering...het ging uiteraard niet om een paar euro's maar ik las over import kosten van 15€ en meer op boeken van +-15€ via amazon, dat is dan toch even het dubbel van de prijs...

nu kijken hoe snel ze leveren :-)

Mr.Jay
7 september 2006, 17:54
hoi,

ik heb het boek ondertussen via proxis besteld, goeie prijs en gratis levering...het ging uiteraard niet om een paar euro's maar ik las over import kosten van 15€ en meer op boeken van +-15€ via amazon, dat is dan toch even het dubbel van de prijs...
nu kijken hoe snel ze leveren :-)

Zag het bij nl.bol.com staan voor 26,50, wat had jij nu betaald?

JaY

Ché
7 september 2006, 18:16
Hoi Ché...
Dat is een prima Fenderboek, heb het al jaren, ook de opvolger is aan te bevelen. In NL is het verkrijgbaar bij Texas en Tweed, ofwel Henny Ochten.
Effe googlen denk ik. Ga je toch maar es zelf beginnen?

groetjes
JaY

hoi Jay,

mja zelf beginnen is veel gezegd, een beetje nuttige lectuur om wat meer van die versterkers te begrijpen :-)

groeten

Ché
7 september 2006, 18:18
Zag het bij nl.bol.com staan voor 26,50, wat had jij nu betaald?

JaY

28,?? inclusief verzenden

Mr.Jay
7 september 2006, 21:45
28,?? inclusief verzenden

Mooi, kun je geen risico uit de US voor nemen toch.
Goed boek, veel leesplezier !

JaY

terrasbeest
7 september 2006, 21:52
Vanuit de UK moeten zij gelijk BTW heffen. Ik weet niet wat het precentage daar is. Dus die zou gelijk ingehouden worden. Ik weet effe niet wat de UK BTW is (16%?). In Belgie is het 21%.


Resumerend:
- Vanuit de UK heb je porto + UK VAT (als particulier)
- Vanuit buiten EU heb je porto + 21% (belgische) VAT + (vaak) handlingkosten + (evt. invoerrechten) 0f Mazzel: alleen porto.

boeken is 6%

terrasbeest
7 september 2006, 22:08
Welk land? UK en/of Belgie? NL weet ik, maar dit moet vanuit UK naar Belgie?
Belgie.Als particulier betaal je de BTW in het land waar je aankoopt, behalve in bepaalde winkels die bvb aan de grens zitten en die een aanzienlijk deel van hun zaken doen met buitenlanders kan het anders liggen, voor zover ze de spullen naar jou versturen, als je ze er gaat ophalen betaal je het tarief van het land waar de winkel gevestigd is. Bvb bij Musicstore in Keulen is dat het geval.Ik heb ook al spullen gekocht in Frankfurt, Duits BTW tarief ( sinds kort 19%).

terrasbeest
7 september 2006, 22:37
Ja dit verhaal ken ik. Ik heb er zelf veel mee te maken. Maar effe on topic (hoewel niet meer van belang). Het was even de vraag wat het BTW% voor drukwerk in Belgie / UK. Als hij invoert van buiten de EU, betaald hij de BTW in Belgie voor drukwerk (ik wist niet wat het % daar is voor drukwerk). Als hij in de UK had gekocht had hij het UK tarief betaald.

(Handig zo iemand op het forum die in een expeditiebedrijf werkt...)
1- Invoer van buiten de EU : Invoerrechten en BTW te betalen bij inklaring( = aan de douane), (geldig voor iedereen, particulier of bedrijf met een BTW nummer).
2-Uit andere EU lidstaat : geen inklaring nodig. Particulier betaalt de BTW aan de verkoper, tarief zie m'n eerdere post. Bedrijf : krijgt vrijstelling van BTW in het land waar ie aankoopt, maar is de BTW verschuldigd in het land waar hij gevestigd is.
3-Druk werk ( geen boeken) is 6%in Belgie,reklamedrukwerk 21%

matto
8 september 2006, 22:46
Ik lees meestal in dit boek als ik weer eens denk dat mij Fendertje zich niet lekker voelt.:p

terrasbeest
9 september 2006, 07:51
Wie dan? Ik niet hoor. Ik koop in en verkoop weer beide zowel binnen als buiten de EU.
( ik dus.....)

Ché
9 september 2006, 14:19
Mooi, kun je geen risico uit de US voor nemen toch.
Goed boek, veel leesplezier !

JaY


Thanks!
Is inderdaad maar een paar euro's duurder dan via amazon en dan hou ik nog geen rekening met invoerrecht...

groeten!

Ché
9 september 2006, 14:25
(Handig zo iemand op het forum die in een expeditiebedrijf werkt...)
1- Invoer van buiten de EU : Invoerrechten en BTW te betalen bij inklaring( = aan de douane), (geldig voor iedereen, particulier of bedrijf met een BTW nummer).
2-Uit andere EU lidstaat : geen inklaring nodig. Particulier betaalt de BTW aan de verkoper, tarief zie m'n eerdere post. Bedrijf : krijgt vrijstelling van BTW in het land waar ie aankoopt, maar is de BTW verschuldigd in het land waar hij gevestigd is.
3-Druk werk ( geen boeken) is 6%in Belgie,reklamedrukwerk 21%

Weet je toevallig hoeveel die invoerrechten bedragen op boeken? Ik heb ergens iets van 8€ gelezen maar ik weet niet of dit klopt.

BTW op een boek van buiten de EU is dus 6% als ik goed lees?

Kan interessant zijn voor de volgende keer :-)