PDA

View Full Version : Is dit: Highway of American series??



mm80
6 september 2006, 09:47
Deze Strat word aangeboden op marktplaats. Waarschijnlijk hebben de meesten van jullie hem wel gezien.
http://img215.imageshack.us/img215/8913/cimg0001cb1.jpg
Hij word aangeboden als zijnde 'American Series' en hij vraagt 500 euro.
Niet duur dacht ik, totdat ik de foto ging bekijken. Ik herken een American Series of een American Standard altijd aan die lelijke blokzadeltjes.
Zoals je ziet heeft deze Strat andere zadels, maargoed die kunnen natuurlijk vervangen zijn.

Een ander 'bedenkelijk' punt vind ik het uiterlijk van de laklaag. Ik heb nog nooit een Highway in levende lijve gezien maar die zou toch een matte laklaag hebben? Als ik de foto bekijk zie ik geen hoogglans. Volgens eigenaar heeft de gitaar een 'midnight wine' finish die nerf doorlatend is. hij is van 2002.

Is dit inderdaad een koopje of toch een Highway?

Michell

Helter Skelter
6 september 2006, 09:50
aan de lak te zien is het een Highway...

piezo
6 september 2006, 10:02
Bij een American Series zijn niet alleen de zadeltjes anders, maar de hele brug.

En Helter, nogmaals gelukwensen. Ik wil ook wel klapzoenen geven maar dan krijg ik Dude met de deegroller achter me aan. :sssh: :D

Helter Skelter
6 september 2006, 10:04
Bij een American Series zijn niet alleen de zadeltjes anders, maar de hele brug.

En Helter, nogmaals gelukwensen. Ik wil ook wel klapzoenen geven maar dan krijg ik Dude met de deegroller achter me aan. :sssh: :D

dankjewel! dat heb je goed onthouden :)

ontopic: Die Highway's klinken trouwens goed hoor en die dunne lak heeft het voordeel dat je veel eerder een 'relic' hebt :cooler:

Hector_Tsolodimos
6 september 2006, 10:12
highway, zonder twijfel

wille525
6 september 2006, 11:55
een lelijke laklaag. Ik zou het nooit doen. Met "American series" bedoelt de verkoper waarschijnlijk dat het om een usa-er gaat...

Squier4ever
6 september 2006, 13:11
highway is zoals misschien bekend de goedkoopste amerikaanse serie

mm80
6 september 2006, 17:48
Bedankt voor jullie reacties,

het is niet zozeer dat ik het zelf niet weet maar ik wil graag die eigenaar overtuigen. Hij blijft nl ondanks alle 'highway' hints stug volhouden dat het om een 'American series' gaat. Wat ik wel vermoed is dat hij het zelf ook stellig gelooft en niet de intentie heeft de boel te belazeren. Ook had hij zich laten informeren door een dealer maar om eerlijk te zijn doe ik daar zelf niet zo veel op.
Punt is dat hij in zijn advertentie nogal vind dat hij een werelddeal aanbied, en in het geval van Highway is dat natuurlijk zeer zeker niet het geval.

ik heb het uiteraard niet over de kwaliteit van de Highway hoor, persoonlijk zou me die mischien wel meer bevallen dan een 'American series' het gaat me puur even om de prijs en waarde.

Michell

Robbert
6 september 2006, 18:56
Hij blijft nl ondanks alle 'highway' hints stug volhouden dat het om een 'American series' gaat.

Dat kan want de Highway 1 is ook in de USA gemaakt, mijn body is ook een USA versie :)

Als de prijs je bevalt, ga dan eens spelen met de gitaar. Ze schijnen toch erg goed te klinken voor het geld en eventueel een nieuw setje pups is niet onbetaalbaar ;)

GuitarRocker
6 september 2006, 19:02
Het model is zeker een Highway one. Maar hoe dan ook, ik heb al verscheidene Fenders uitgeprobeerd en om eerlijk te zeggen ben ik een beetje verknocht aan de Highway. (maar dan de HSS versie). een degelijke gitaar, gebouwd in de States...met jumbo-frets, greasebucket,....enz.
:rockon:

mm80
6 september 2006, 20:33
Ik ben dus zelf niet geinteresseerd, ik hou helemaal niet van Strats, Tele's zijn meer mijn ding.
Nogmaals,het gaat mij om hoe hij aangeboden word: Koopje!! 500 euro voor een American strat, terwijl het een highway is, die kan ik 2ehands voor 350 ook krijgen. En het feit dat hij blijft volhouden dat het geen Highway is.
Overigens, zoals ik al zei, ik weet dat een Highway ook USA is. Persoonlijk zal dat me worst wezen omdat volgens mij Fender Japan sowieso in veel opzichten beter is.

Michell

deFender
13 september 2006, 12:49
hallo ik werk veel voor fender via duitsland en engeland hier in nederland is voerman de importeur voor fender maar ik kan je via navraag en mijn bevindingen vertellen dat het geen highway betreft
maar zelfs een speciaale custom gitaar!
de volgende kenner moet ook maar eens heel aandachtig letten op de diverse aparte dingen die opvallen

let eens op het tremelo blok dat is een 6punts en geen gewone highway uitvoering

verders kune je zien dat de lak geen matte lak is van een highway
het is een speciaale lak en de hout nerver zijn ook heel erg goed zichtbaar maar de delen zijn heeeeel goed uitgezocht want ik zie zo geen naden!!

verder had ik nog wat andere foto`s op marktplaats zien staan en deze persoon om wat andere foto`s gevragen en om het serie nummer aan de andere foto`s kun je zien dat de afwerking te goed is voor een highway
verder heb ik een mail gestuurd naar mij collega`s in america en die vertelde mij dat het zeker geen highway betreft er was trouwens al meer navraag gedaan volgens fender america
ik heb de persoon nog opgebeld en die zij mij dat hij hem inmiddels al verkocht had voor de prijs van 350€ aan iemand in goirle
hij zij zelfs dat die persoon bij verkoop zelfs zij dat het een americaanse hals was en een mexicaanse body was maar nu hij hem verkocht had had hij navraag gedaan en onderzoek en nu bleek het inderdaad een behoorlijk dure gitaar te zijn want de zelfde gitaar zou op dit moment ongeveer 1500a1600 EURO WAARD ZIJN!

DUS DIE PERSOON UIT GOIRLE HEEFT EEN HELE GOED KOOP GEDAAN :-P
die zal nu wel lachen dat hij die persoon met 350€ heeft afgescheept


maar hoe dan ook verders moet ik wel lachen dat er hier mensne zijn die meteen zeggen het is een highway!!! jongens let voortaan goed op de details zoals tremelo houtsoort laksoort glans en verder de afwerking van de gitaren
ik weet het fender is de markt een beetje aan het overspoelen met vanalles en nog wat maar er zijn nog wel echt goede gitaren tussen hoor niet alles is mexicaans of highway !!!!!

groetjes johan


p.s. degene die volhoud dat het een highway betreft die wil ik wel eens een foto zien posten met een highway met het zelfde tremelo blok en de zelfde uiterlijke kenmerken :-)

Robbert
13 september 2006, 13:53
Donders, dat is nog eens een leuke aanvulling zo!

mm80
13 september 2006, 23:27
Sorry hoor, leuk verhaal maar dat slik ik dus niet. wat een flauwekul, 1500 á 1600 euro. Ammenooitniet:)
Ik geloof best dat het geen Highway is, maar zal dat eerder een zgn Partscaster zijn dan een soort exclusief, geheim en speciaal model.

Als dit een custom model is zou ik wel eens willen weten waar hem dat dan in zit?

Trouwens, met de afwerking van een Highway is niets mis, het is gewoon geen hoogglans. De foto's van deze gitaar laten zeker geen hoogglans zien en ook niet iets speciaals. Het feit dat nerven zichtbaar zijn betekent niets meer dan dat er transparant is afgewerkt en die optie zie je bij elk huis, tuin en keuken merk. Niets bijzonders.

Pochen met Fender Amerika maakt op mij trouwens ook totaal geen indruk. Alsof zij daar alle kennis zouden hebben. Ze zijn niet eens in staat fatsoenlijke heruitgaves van klassiekers te maken, fender Japan is daar altijd al beter in geweest.

Michell

turboblues
13 september 2006, 23:46
http://i5.tinypic.com/4i40bog.jpg
Volgens mij ook een Highway 1.
Trouwens dit is mijn Highway 1 : let ook maar eens op de brug, het is er eentje van een American Series. De single coil pickups zijn ook Amerikaans, de humbucker een Dimarzio Super Distortion en ze heeft ook nog Fender locking stemmechanieken.. Moet ik nu ook beweren dat het een of andere dure custom Fender betreft, haha...

vulvasonic
14 september 2006, 00:45
(heel verhaal)
p.s. degene die volhoud dat het een highway betreft die wil ik wel eens een foto zien posten met een highway met het zelfde tremelo blok en de zelfde uiterlijke kenmerken :-)

Ik heb maar 1 foto gezien aan het begin van dit topic en er is niets waarin ik kan zien dat het GEEN Highway strat is.

Wat is er zo anders aan de brug dan. Deze zit toch juist op alle Highway strats?

http://www.fender.com/products/prod_images/guitars/0111160304_xl.jpg

fred dons
14 september 2006, 08:27
precies het is precies de zelfde 6 punt brug als de highway, de body lijkt met zijn satijnglans overigens nogal op de nieuwe squier series dus partcaster lijkt me een goede benaming
http://www.woodbrass.com/images/woodbrass/SQUIERSTANDARDFATSTRAT592.JPG (deze heeft wel een andere brug)

dit is zeker geen custom gitaar, en fender US zal je zeker niet vertellen op basis van een plaatje op markplaats dat iets een custombody is (daar heb je toch wat meer details voor nodig)

piezo
14 september 2006, 08:49
Ik denk dat deze mijnheer DeFender zèlf de verkoper is.

Quink
14 september 2006, 08:58
verders kune je zien dat de lak geen matte lak is van een highway het is een speciaale lak

Het kan aan mij liggen, maar als je de reflectie ziet boven de slagplaat lijkt mij die lak trouwens wél mat.

Verbiedt Fender trouwens haar werknemers het gebruik van hoofdletters, komma's en punten?

FruscianteFan
14 september 2006, 09:21
precies het is precies de zelfde 6 punt brug als de highway, de body lijkt met zijn satijnglans overigens nogal op de nieuwe squier series dus partcaster lijkt me een goede benamingDeze foto komt van de Fender site, van de (nieuwe) Highway1:

http://www.fender.com/products/prod_images/guitars/addtl_images/0111160375v2_axl.jpg

dat vind ik nogal hetzelfde als die op pagina 1, zeker als je bedenkt dat de kleur afhangt van het exemplaar en de lichtval.

fred dons
14 september 2006, 09:26
je hebt gelijk

DarknessAwaits
14 september 2006, 11:20
Naast zijn verkooptechniek mag meneer deFender (=defender - verdediger?) ook eens werken aan zijn spelling.

Aldus zij ik...

sebass
14 september 2006, 12:06
http://i5.tinypic.com/4i40bog.jpg
Volgens mij ook een Highway 1.
Trouwens dit is mijn Highway 1 : let ook maar eens op de brug, het is er eentje van een American Series. De single coil pickups zijn ook Amerikaans, de humbucker een Dimarzio Super Distortion en ze heeft ook nog Fender locking stemmechanieken.. Moet ik nu ook beweren dat het een of andere dure custom Fender betreft, haha...

Die Fender locking tuners, passen die direct in de oude gaten of moest je nog boren en wat was de prijs als ik vragen mag.

turboblues
14 september 2006, 22:14
Die passen gewoon op de nekken van de American Series en dus op deze Highway 1. Want dat is gewoon een Amerikaanse nek..zonder aanpassingen. Prijs weet ik echter niet meer, ik had ze nog liggen van een paar jaar terug. Mijn geheugen laat me in de steek.

Gearjunkie
14 september 2006, 23:45
hallo ik werk veel voor fender via duitsland en engeland hier in nederland is voerman de importeur voor fender maar ik kan je via navraag en mijn bevindingen vertellen dat het geen highway betreft
maar zelfs een speciaale custom gitaar!
de volgende kenner moet ook maar eens heel aandachtig letten op de diverse aparte dingen die opvallen

let eens op het tremelo blok dat is een 6punts en geen gewone highway uitvoering

verders kune je zien dat de lak geen matte lak is van een highway
het is een speciaale lak en de hout nerver zijn ook heel erg goed zichtbaar maar de delen zijn heeeeel goed uitgezocht want ik zie zo geen naden!!

verder had ik nog wat andere foto`s op marktplaats zien staan en deze persoon om wat andere foto`s gevragen en om het serie nummer aan de andere foto`s kun je zien dat de afwerking te goed is voor een highway
verder heb ik een mail gestuurd naar mij collega`s in america en die vertelde mij dat het zeker geen highway betreft er was trouwens al meer navraag gedaan volgens fender america
ik heb de persoon nog opgebeld en die zij mij dat hij hem inmiddels al verkocht had voor de prijs van 350€ aan iemand in goirle
hij zij zelfs dat die persoon bij verkoop zelfs zij dat het een americaanse hals was en een mexicaanse body was maar nu hij hem verkocht had had hij navraag gedaan en onderzoek en nu bleek het inderdaad een behoorlijk dure gitaar te zijn want de zelfde gitaar zou op dit moment ongeveer 1500a1600 EURO WAARD ZIJN!

DUS DIE PERSOON UIT GOIRLE HEEFT EEN HELE GOED KOOP GEDAAN :-P
die zal nu wel lachen dat hij die persoon met 350€ heeft afgescheept


maar hoe dan ook verders moet ik wel lachen dat er hier mensne zijn die meteen zeggen het is een highway!!! jongens let voortaan goed op de details zoals tremelo houtsoort laksoort glans en verder de afwerking van de gitaren
ik weet het fender is de markt een beetje aan het overspoelen met vanalles en nog wat maar er zijn nog wel echt goede gitaren tussen hoor niet alles is mexicaans of highway !!!!!

groetjes johan


p.s. degene die volhoud dat het een highway betreft die wil ik wel eens een foto zien posten met een highway met het zelfde tremelo blok en de zelfde uiterlijke kenmerken :-)


Is dit niet die gitaar die van Gary Moore geweest is?
Volgens mij zeker 2.000.000 euro waard!!!
:)

p.s. voor foto's van dezelfde gitaren hoef je niet erg veel te Googlen...

Gearjunkie
14 september 2006, 23:50
hij zij zelfs dat die persoon bij verkoop zelfs zij dat het een americaanse hals was en een mexicaanse body was maar nu hij hem verkocht had had hij navraag gedaan en onderzoek en nu bleek het inderdaad een behoorlijk dure gitaar te zijn want de zelfde gitaar zou op dit moment ongeveer 1500a1600 EURO WAARD ZIJN!



De welbekende dure combi...

Tupelo
15 september 2006, 00:31
Nogmaals,het gaat mij om hoe hij aangeboden word: Koopje!! 500 euro voor een American strat, terwijl het een highway is, die kan ik 2ehands voor 350 ook krijgen.

Meen je dat ja..?
Ik vind 350 voor een Highway toch nog wel wat weinig.
Zou ik 'm niet voor wegdoen i.i.g.

mm80
15 september 2006, 14:04
Ik ook niet:)

Maar ik heb ze er wel voor zien staan, en voor minder zelfs.

Michell

turboblues
16 september 2006, 13:53
Ik ook niet:)

Maar ik heb ze er wel voor zien staan, en voor minder zelfs.

MichellMinder dan 350? Mag je me direkt vertellen waar!

deFender
17 september 2006, 16:26
toch zijn er nog steeds geen mensen die opletten :-)

kijk een naar het tremelo blok !! het ik zie hier foto`s verschijnen van twee punts tremelo`s :-)

en ook van zespunt tremelo`blokken

maar kijk ook eens naar de 6 blokjes waar de snaren door lopen die zul je niet tegen komen op je eigen strat :-p
want het btreft eenspeciaale 6punts tremeloblok
en wat betreft een schatting van fender via een foto zoals gezegt wordt is inderdaad niet mogelijk maar zoals ik al zij heb ik bij de verkoper het serie nummer opgevragen en ook de nummmers van de hals en body enz.
en daar kunnen ze bij fender america wel wat mee !:-)

p.s. en mensen die op mijn taal aan merkingen hebben en op mijn spellen en punten en comma`s
sorry ik ben van oorsprong duits dus ja ik wil de meeste mensen ook wel een duitse brief zien schrijven zonder 1 enkele fout

en verders blijf ik erbij dat de heer bert uit goirle een superkoopje heeft gedaan voor 350€
en dan nog al zou het een highway 1 zijn dan is 500€ die toen gevraagdt werdt ook niet overdreven voor een mooie goede nette gitaar
want jullie kraken die jongen op marktplaats wel af over zijn zogernaamd koopje voor 500€ euro maar die jongen was gewoon een eerlijke jongen en heeft zelfs toen ik hem belde een kopie van de rekening gemaild en die was inderdaar uit 2002 en de prijs was 1299€ origineel gekocht bij EMI (eindhoven musical instruments) in eindhoven

en dan vindt ik het heeeel erg jammer dat er een persoon als bert is die er misbruik van maakt door die jongen wijs te maken dat hij een miskoop heeft gedaan en een half americaans en half mexicaanse gitaar betreft en dan die jongen afzet voor een 350€


maar goed de jongen heeft de gitaar verkocht en daarme is het hele verhaal klaar denk ik
want je kunt blijven speculeren over foto`s van die gitaar enz. enz. maar als je de serie nummers hebt en de andere nummers dan geeft fender je de details ove die nummers dat kan ik niet alleen opvragen maar iedereen!!
en verders ik heb de gitaar gezien en ook meerdere foto`s ook vanhele hoge kwaliteit en niet zoals die op marktplaats en dan zie je veel klein everschillen met een highway!!

en als laatste wou ik even uitleggen aan iemand dat hier mijn naam defender niet betreft verdediger maar d=deutche e=einkauf fender= fender

maargoed verders veel plezier heir op het forum :-)

fred dons
17 september 2006, 19:09
meiner kleine freund, es gibt keine separaten seriennummer auf den hals oder den body wen es schon auf die neckplatte einen seriennumner gibt, viellecht hat die neck ein nummer aber dan soll es keinen nummer auf den body oder neckplatte geben, deswegen kann Fender nicht ein antwort geben wenn man so eine frage vorlegt
(sorry voor de spelfouten maar jij begon :D)

fender heeft 4 type zadels, vintage (6punt), american standard (massief staal, 2 punt) , floyd (vintage en modern, 2punt) en 70ties massief 6 punt. ik kan de foto niet meer voor de geest halen maar als de trem afweek van 1 van deze 4 is het geen echte fender zadel

mm80
17 september 2006, 19:28
Ik denk niet dat die jongen beschuldigd is van oneerlijkheid. Ik heb email contact met hem gehad en zoals ik hier al aangaf ben ik ervan overtuigd dat hij niet probeert de boel te belazeren en dat hij écht gelooft in zijn 'American series' verhaal. Maar dat terzijde.

Helaas ben ik niet overtuigd, mede omdat je nog steeds niet verteld wat er bijzonder aan deze gitaar is, dat tremblok?
Waarom is deze gitaar een speciaal duur model? Wat is het verhaal bij deze gitaar, en onder welke naam staat dit model te boek?

Kennelijk is het nodig om onderzoek te doen als je ergens in geinteresseerd bent, je moet toch weten wat je aanschaft?
Zo was er laast nog zo'n leukerd die dacht aan een vraagprijs van 2000 euro voor zijn American Series Telecaster. Hij wist me doodleuk te melden dat hij er zelf 2500 voor betaald had.

@turboblues,

Ken je viavia.nl? daar stond laatst en Fender Highway honeyblond met een vraagprijs van 300 euro, ik was er te laat bij. Wat je in zo'n siuatie vaak ziet gebeuren is dat er hoger word geboden dan de vraagprijs, dit tot verbazing van de verkoper:) en dat zo'n gitaar zodoende toch voor een 'normale' prijs verkocht word.

Michell

deFender
17 september 2006, 23:54
meiner kleine freund, es gibt keine separaten seriennummer auf den hals oder den body wen es schon auf die neckplatte einen seriennumner gibt, viellecht hat die neck ein nummer aber dan soll es keinen nummer auf den body oder neckplatte geben, deswegen kann Fender nicht ein antwort geben wenn man so eine frage vorlegt
(sorry voor de spelfouten maar jij begon :D)

fender heeft 4 type zadels, vintage (6punt), american standard (massief staal, 2 punt) , floyd (vintage en modern, 2punt) en 70ties massief 6 punt. ik kan de foto niet meer voor de geest halen maar als de trem afweek van 1 van deze 4 is het geen echte fender zadel


nou als je goed bij je eigen fender(als je er 1 hebt) kijkt zie je aan de binnenkant van de hals waar je hem mee op de body schroeft een nummer en de datum staan en een paraaf van de persoon die hem heeft gemaakt
verders zie je meestal ook stickers aan de binnen kan met paraaf en verschillende kleuren die kleuren hebben ook een code bij fender zoals groen en fluo orange bijvoorbeeld verders heeft de body als het goed is een barcode sticker (geld niet voor hele oude fenders :-0 )met nummer meestal wordt daar voor het spuiten van de lak een stukje papierplakband overheen geplakt duszijn er wel degelijk verschillende serie nummers op 1 gitaar

Quink
18 september 2006, 00:04
p.s. en mensen die op mijn taal aan merkingen hebben en op mijn spellen en punten en comma`s
sorry ik ben van oorsprong duits dus ja ik wil de meeste mensen ook wel een duitse brief zien schrijven zonder 1 enkele fout

Spellen, prima, maar je gaat me toch niet proberen te vertellen dat men in Duitsland het gebruik van leestekens en hoofdletters niet kent? Dat zijn gewoon algemene regels, en als ze in Duitsland één ding goed kunnen....

drap
18 september 2006, 00:12
Over dat half Amerikaans/half Mexicaans. Een highway zou je zo kunnen typeren. De elementen en het tremoloblok zijn van Mexicaanse makelij namelijk.

joey-t
19 september 2006, 11:39
Even een vraagje tussendoor: wat vinden jullie van de Japanse 'contemporary' series? Ik hoor goede verhalen over de Japanners uit de jaren '80 maar wat houdt de benaming 'contemporary' precies in?

rugzak
19 september 2006, 12:04
.....................