PDA

View Full Version : Neck



Samder
6 september 2006, 07:52
Hallo,

Nen van plan zelf een strat te gaan bouwen.. Alleen de nek niet want dit lijkt me nog een te moeilijk klusje. Als ik kijk op tonefactory.nl staat er een neck voor ong. 100 euro.. Maar als ik dan bij Voxhumana kijk, hebben ze alleen necken vanaf de 200 euro. Wat is precies het verschil?

Ook ben ik een beetje bang voor het plaatsen van de trusrod, is dit niet een beetje te moeilijk voor een beginner??

Groet Sander

fred dons
6 september 2006, 08:09
die van Vox zijn custommade en door Vox zelfgemaakten die van Tonefactory komen uit japan, overigens heeft Vox ook goedkopere nekken afkomstig uit dezelfde fabriek als die Tonefactory (fujigen gakki) dus het is niet helemaal een eerlijke vergelijking

guvnor
6 september 2006, 11:26
Zijn die Fujigen Gakki necks wel een beetje goed? En hoe verhouden die zich met die van een standaard strat (beter/slechter)?

fred dons
6 september 2006, 11:58
dat zijn dezelfde nekken als op een fender japan strat zit (persoonlijk vind ik ze beter dan bijvoorbeeld een us standard nek omdat ze iets dikker zijn)

Keesz
6 september 2006, 16:36
zijn idd een stuk dikker, en hebben bijna allemaal het D profiel...

Samder
6 september 2006, 18:52
Maar,, is het nou moeilijk om die trussrod in je gitaarhals te zetten?

Robbert
6 september 2006, 18:58
Maar,, is het nou moeilijk om die trussrod in je gitaarhals te zetten?

Hoe bedoel je dat? Er zit altijd een trussrod in je hals, het wil alleen verschillen of de stelschroef in de kop zit of in de onderkant :)

/Edit: of bedoel je bij zelfbouw?

Keesz
6 september 2006, 19:06
bij die van tonefactory zit die er standaard al in,

bij een zelfbouw neck...tja wat is moeilijk....

zorg dat je een goede jig hebt en dat je je frees goed (evt met geleiders) vast houd, en natuurlijk hij moet PRECIES in het midden, anders gaat je neck scheef trekken...