PDA

View Full Version : suhr pickups



a.c.
6 september 2006, 07:39
Ik heb een triootje suhr LP's in mijn strat zitten. Iedereen is er wild over maar ze lijken nogal fel met veel hoog te zijn waardoor ik de hele tijd met mijn tone knop half dicht speel. Nu zit ik te denken om ze te ruilen met warmer klinkende pickups. Iemand ervaring met 57/62 of 54 pickups van fender, of zijn deze ook heel schel? Ik hoef niet meer die botte texas special sound.
Ik ken die mooie site met al die vergelijkende klipjes, waaruit nog niet veel blijkt.

Tristan
6 september 2006, 07:52
Ik vind ze ook behoorlijk schel...
Je zou de Fender Custom Shop '54's kunnen proberen, die hebben veel meer dynamiek...
Ik vind die pickups wel mooi klinken...

rhcp_schipper
6 september 2006, 08:57
Als je op zoek bent naar warme klinkende pickups, zou ik ook een stilstaan bij de Nordstrand pickups. Dit zijn echt heel erg warme en dynamische pickups, ik heb zelf en setje Nordstrand NVT(vintage output) in mij tele zitten, en ik ben er nog steeds heel erg blij mee.

En ik ga binnenkort voor mijn strat ook een setje nordstrands halen.

Dweezman
6 september 2006, 09:11
Check een topic van laatst: ik zocht ook pick-ups voor in mijn Strat, waarbij er veel input is gekomen van diverse forumleden (o.a. Tristan). Ik heb op basis daarvan '54 gekozen, welke enorm goed klinken. Ze zijn helder en 'fris', maar zeker niet vervelend schel. Ik word er steeds enthousiaster over. Ze geven m'n Tokai nog meer karakter.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=79187

Tristan
6 september 2006, 13:53
Ik ben blij om te horen dat je enthousiast bent over de '54's, Dweezman! :)
Nordstrand pickups schijnen ook erg goed te zijn inderdaad, die kan je bij De Gier halen: www.degiergitaarbouw.nl
Als je een warmer klinkend element wil dan kan je ook de Fender Custom Shop Fat 50's proberen...
Je moet vooral ook even in het topic van Dweezman kijken, want daarin staat ook een link naar heel veel samples van verschillende Strat pickups, erg leuk vergelijkingsmateriaal... :)

the sure thing
6 september 2006, 23:21
... de 57/62 pickups van Fender zijn ook errug goed. Ik heb ze met texas specials vergeleken en ze klinken VEEL warmer.

Michael AE
7 september 2006, 02:21
Ik vind ze iets minder dan de '54-ers en de '69-ers, maar ze zijn zeker warmer dan Texas Specials, inderdaad.

Tristan
7 september 2006, 12:30
Ik vind die 57/62 pickups niet echt fantastisch hoor, voor een beetje meer geld heb je Custom Shops en die zijn echt nog een stuk beter...
De '69's zijn fel en rauw met veel laag en hoog en een snelle attack...
Ik zelf vind de '54's erg mooi, warme bassen en ademend hoog met veel karakter en dynamiek...
De Fat 50's heb ik alleen in clipjes gehoord, maar daar kwam het element op mij over als heel gebalanceerd en lekker warm, maar zonder dynamiek, karakter en de echte Strat sound te verliezen...

Chiel
7 september 2006, 13:26
Ik vind de Suhr's persoonlijk erg fijn klinken, maar het één en ander is wel heel erg afhankelijk van de body van je gitaar heb ik gemerkt.

Michael AE
7 september 2006, 16:02
...en wat voor soort sound je zoekt, natuurlijk. Suhr's zijn goed voor een "moderne" strat sound, maar voor vintage puristen zijn ze niet echt geschikt, IMO.

ewout
8 september 2006, 08:41
ik heb nordstrands bespeeld laatst, het kan aan de gitaar liggen hoor, maar die waren verschrikkelijk fel en trebbly. Opzich was de tone echt heel mooi, maar het hele frequentiespectrum lag naar mijn mening een stap teveel naar het hoog. Meer midden en laag zou veel beter geweest zijn, naar mijn smaak dan. Verder begrijp ik dat de man achter nordstrand een soort van leerling is geweest van John Suhr. Het zal mij niets verbazen als het karakter van die pickups wat overeenkomt.