PDA

View Full Version : Vraag over Tappen (de zoveelste)



Snarx
6 september 2006, 00:19
Klein vraagje.
Momenteel speelik 2 nummers (kan er meer hoor) waarin er een stukje tap in de solo komt. Nu, dit lukt me aardig, enkel als ik versterkt speel heb ik 2 probleempjes. Het ene is dat de snaren die ik niet nodig heb soms ook beginnen lawaai te maken (Ze beginnen ook te trillen), en ook, als ik versterkt speel hoor je bijna niets als ik tap. Je hoort het lichtjes maar niet goed.
Wat het volume van mijn spel betreft, ik speel redelijk hard dus daar kan het wel niet aan liggen.

Wat kan ik doen?

DTmaster
6 september 2006, 01:31
wat ik altijd doe is dat ik mijn palm van mijn hand altijd over de snaren heen leg , het een soort van dempen maar ook weer niet :) , mischien lastig om te begrijpen ,,,, maar probeer eens je palm van je hand zo te tappen

Voorbeeld : neem het stukje van Eruption van Eddie van Halen


repeat 3x repeat 4x--|--------------------|-----------------|-------------------|--------------|--------------------|-----------------|-------------------|--------------|: -14^8^11-14^8^11 :|-16^8^11-16^8^11-|: 16^9^13-16^9^13 :|--------------|: ---------------- :|-----------------|: --------------- :|--------------|--------------------|-----------------|-------------------|--------------|--------------------|-----------------|-------------------|------------


het staat er mischien erg slording maar als je nou 8 - 11 - 14 op de G snaar doet en dan met je wijsvinger tapt , wat ik dan altijd doe is

1 zorg ervoor dat ik eigenlijk een beetje mijn hand schuun houdt zodat ik automatisch me hand over de snaren heen leg !!!


Mischien snap je er geen snars van maar beter uitleggen kan ik niet :)


Sorry

DTmaster
6 september 2006, 01:43
ik heb even op rapidshare een mp3 aangemaakt het eerste stukje is met OPEN hand , en het 2e deel is hetzelfde maar dat met mijn handpalm deels op de snaren.


succes


http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=6C3A242E5713B26D

reprisal
6 september 2006, 14:27
hey
@DT... zou je die tab eens kunnen in code zetten
ik krijg em nie echt in elkaar

bedankt alvast

Snarx
6 september 2006, 20:10
wat ik altijd doe is dat ik mijn palm van mijn hand altijd over de snaren heen leg , het een soort van dempen maar ook weer niet :) , mischien lastig om te begrijpen ,,,, maar probeer eens je palm van je hand zo te tappen

Voorbeeld : neem het stukje van Eruption van Eddie van Halen


repeat 3x repeat 4x--|--------------------|-----------------|-------------------|--------------|--------------------|-----------------|-------------------|--------------|: -14^8^11-14^8^11 :|-16^8^11-16^8^11-|: 16^9^13-16^9^13 :|--------------|: ---------------- :|-----------------|: --------------- :|--------------|--------------------|-----------------|-------------------|--------------|--------------------|-----------------|-------------------|------------


het staat er mischien erg slording maar als je nou 8 - 11 - 14 op de G snaar doet en dan met je wijsvinger tapt , wat ik dan altijd doe is

1 zorg ervoor dat ik eigenlijk een beetje mijn hand schuun houdt zodat ik automatisch me hand over de snaren heen leg !!!


Mischien snap je er geen snars van maar beter uitleggen kan ik niet :)


Sorry


Ik denk dat ik het ongeveer begrijp.
Wat ik eruit versta is dat je je hand zo probeert te draaien dat hij op de snaren ligt boven de getapte snaar (meestal de dikke snaren), zodat die al niet kunnen meetrillen, eigenlijk een soort palmmutting dat geen palmmutting is. (gebrijp je?)

Wat ik ondervonden heb aan jou tapstuke is dat het duidelijk hoorbaar is, hoe doe jij dat?

DTmaster
9 september 2006, 02:28
zoals ik zei demp je hand op de snaren maar ook weer net niet , het praktische gedeelte is aan jouw de beurt !!1


Ik ga zelf voor een weekendje weg .. sleutel eens wat in elkaar en laat me over 2 dagen je voorderingen horen !!!

Ben benieuwd...

een hele goede tapping solo is trouwens AeroDynamic van Daft punk !!!

http://www.911tabs.com/link/?271999


succes


PS: neem even je zelf dan kan ik ook jouw eens horen , het is lastig om een indicatie te geven als ik je eerst niet eens kan HOREN !1