PDA

View Full Version : Hallo



feetjai
5 september 2006, 22:12
Ik ben feetjai,

Een chinese jongen, die sinds 3 weken een gitaar heeft. Ik ben enkele jaren terug met piano begonnen, maar ik ben er niet zover mee gekomen. De notenbalk heb ik wat ervaring mee.
Ik ben begonnen met een goedkope maar redelijk klinkende gitaar (albanez)
En ik leer mijzelf het spelen door middel van het lesboek leer jezelf gitaar. Deze is geschreven door Gary Turner van European music centre.
Er zit een DVD en CD bij die ik dan gebruik om van te voren te luisteren hoe de klanken en melodie zijn.

IK heb geprobeerd een leraar te vinden, maar de plaatselijke had al te veel leerlingen. En richting stad te gaan vond ik te ver.
Maar gelukkig heb ik wat discipline om het zelf te leren uit het boek dat ik heb.

IN het begin vond ik de stalen snaren erg hard aanvoelen, maar na 2 weken elke dag 15 minuten spelen merkte ik niks meer van. Enigste waarmee ik zat was het juist plaatsen van mijn vingers zodat ik andere snaren niet aanraak en zo valse noten speel. Dat komt wel goed denk ik.
Ode to joy (beethoven 9th. Begint met de noot B) kan ik spelen. De tempo is ok. Timing natuurlijk nog niet goed. Maar ik heb nog wel last van vals klinkende noten als ik deze loslaat. Maar die vraag stel ik wel in de forum Gitaar algemeen.

IK ben tot nu toe tevreden met mijn gitaar. Er is echt wel verschil tussen een 600 euro gitaar en de mijne (129 euro). Het geluid is stukken 'zuiverder'.
Tijdens het kopen heb ik gevraagd naar het verschil tussen nylon en staal snaren gitaar. Als je mooier geluid wilt, ga dan voor staal. Deze is niet zoveel duurder en het geeft mooier geluid. Als je dan een melodie speelt, dan heb je het gevoel... Speel ik dat nu! Met een nylon klinkt het minder en de reward is dus ook wat minder. Zo denk ik dan.
Natuurlijk zijn de eerste dagen op een staal snaren gitaar even afzien.
Maar ja wie iets wilt bereiken moet toch zweten...

Ik heb een weddenschap met iemand. Zij begint ook met de gitaar.
En over zo 4 weken moeten wij voor enkel mensen 'ode to joy' spelen en ons laten beoordelen. De winnaar krijgt van de verliezer een hamburger naar keuze.

Groetjes,

Fee

laurah
6 september 2006, 16:00
heey
welkom