PDA

View Full Version : Kleine upgrade strat



Bruce
5 september 2006, 20:15
Heb vandaag mijn strat weggebracht
Er komen locking tuners op, een Graph tech topkam
en Graph tech zadeltjes (had erg last van ontstemmen)

Hopen dat ik straks wel gebruik kan maken van de tremelo!
Keep you posted!

vulvasonic
5 september 2006, 20:17
Een stille wens die ik met je deel. Laat even weten of het veel uitmaakt.

Bij de weg, gaat het om een cheapo, of heb je iets wat mag worden verondersteld goed te zijn?

Bruce
5 september 2006, 20:40
Een stille wens die ik met je deel. Laat even weten of het veel uitmaakt.

Bij de weg, gaat het om een cheapo, of heb je iets wat mag worden verondersteld goed te zijn?
Ik heb er een tijdje over nagedacht, en toch besloten om
het te laten doen.

Nee het is geen cheapo :-) heb er € 1200,- voor neergelegd.
Heb geen idee wat voor een het is (humbucker in de brug,
en het S-1 systeem erop)

MarkS
5 september 2006, 20:57
Wat kost zo'n mod nou als je het door derden laat doen?

Bruce
5 september 2006, 21:10
Wat kost zo'n mod nou als je het door derden laat doen?
Montagekosten vallen wel mee €15,- voor stemmechanieken
topkam & zadels ook zoiets.
Alles bij elkaar komt het op een €tje of 220,-

bass blom
5 september 2006, 21:28
had ik al eens verteld dat ik ghost piezo zadels in mn 1990 mex strat gezet heb?
erg leuk :D
is 3,5 gitaar nu

MarkS
5 september 2006, 21:29
Montagekosten vallen wel mee €15,- voor stemmechanieken
topkam & zadels ook zoiets.
Alles bij elkaar komt het op een €tje of 220,-
Hebben we het dan over een pre-slotted topkam?

vulvasonic
5 september 2006, 21:40
Wat kost zo'n mod nou als je het door derden laat doen?

Ik denk dat Patrick geen topkammetje voor je uitvijlt voor 15 euri hoor.
Ik heb het ooit door Tom Kuenen laten doen (Itankala) en ik ben erbij gebleven. Het is een behoorlijk secuur werkje. Uiteindelijk......., ik weet niet meer wat ik ervoor moest betalen, maar het was niet veel in ieder geval. Ik voelde me bijna schuldig, want als je een normaal uurloon zou rekenen, zou die jongen er bij wijze van spreken geld op toe hebben moeten leggen.

Maar goed, de stemmechanieken zijn niet al te duur (afhankelijk van het type en het merk ergens tussen de 70 en de 110 euri) en de zadeltjes moeten ongeveer 40 euri kosten. Het topkammetje zelf is nog geen tientje.

Natte vinger werk (mooi werk! :D )......, 200/220 euri?

Had je plannen, Mark?

Je kunt de mechanieken ook zelf nog monteren, maar als je net zo handig bent als ik........, doe maar niet (check de foto): :roll:
http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/MarioEsquireTotalFront.jpg

EN NIET LACHEN HÈ?!?!?!?!
Toen er nog een element in zat klonk het ding als een TIET!
Serieus!!!

MarkS
5 september 2006, 22:40
Min of meer dezelfde plannen.
Er ligt hier een Koreaanse Squier Strat met een plastic nut en goedkope pegs.
Aangezien ik de trem niet gebruik heb ik geen locking tuners nodig, en zou een setje Gotohs/Schallers afdoende zijn. Met een andere topkam natuurlijk, GraphTech of been.
Al die dingen kan ik zelf vervangen, in principe ook de topkam, maar het gebruik van een pre-slotted topkam werd ergens op dit forum afgeraden.
Voor een goede op maat gemaakt exemplaar zou ik naar bijv. Patrick moeten.
Anderszijds, hoeveel slechter dan de plastic nut kan het worden, en voldoet een standaard Fender kammetje ook.


ps:
Zonde om 'em zo te laten liggen Mario! Uithuilen en opnieuw beginnen. Heeft nix met handigheid te maken. Als je eerst een lijntje achterop de headstock had getrokken had je de tuners makkelijker kunnen uitlijnen. Of moest je ook de 6 grote gaten boren? :D

vulvasonic
5 september 2006, 22:54
ps:
Zonde om 'em zo te laten liggen Mario! Uithuilen en opnieuw beginnen. Heeft nix met handigheid te maken. Als je eerst een lijntje achterop de headstock had getrokken had je de tuners makkelijker kunnen uitlijnen. Of moest je ook de 6 grote gaten boren? :D

De gaten moesten groter, maar dat was het probleem niet.
Die Schallers hebben 1 pinnetje die het hout in moet en daarvoor moesten kleine gaatjes geboord worden. Ik heb de pinnetjes gewoon tegen het hout gedrukt en ben daarna gaan boren (gitaar op mijn schoot, ik had haast). Tsja, en dan blijkt ineens dat dit soort dingen best nauwkeurig komen.

Ik heb de hals ook uit de losse pols aan de body geschroeft (gaten moesten ook nog geboord worden). Maar daarbij had ik meer geluk. Meer geluk dan wijsheid in ieder geval, want de verbinding is perfect! :D

Nogmaals, het ding klonk en speelde geweldig, echt waar!
Maar ik irriteer me dan aan kleine dingetjes. Zo is de body net iets teveel afgerond voor een tele en is ook iets dunner dan die van een echte. En voor de stelpen hebben ze zo'n plastic afdeknepnut gebruikt, net als op de Mexicaanse Fenders. Tsja en dan haak ik af. Kom zeg. Ik wil wel dat mensen denken dat ik met iets goeds in m'n handen sta..... :roll:

Bruce
6 september 2006, 13:37
Hebben we het dan over een pre-slotted topkam?
Kerel, ik weet niet eens wat dat is :-))

MarkS
6 september 2006, 13:44
Een voorgevijlde topkam.