PDA

View Full Version : Welk multi-effect?



frankieguitar
5 september 2006, 19:17
Ik ben intussen toe aan wat leuke speeltjes voor m'n Fender en wil dus eens wat effecten gaan proberen. Omdat ik daar een totale newbie in ben wil ik beginnen met een multi-effect ipv losse pedalen, dus mijn vraag is: welke low-budget multi-effect raden jullie aan?

Ik had vandaag een Digitech RP50 in m'n handen en dat klonk al niet verkeerd...Zag ook nog voor 80 euro iets van Korg liggen...wat denken jullie?

Frank

hendrix2
5 september 2006, 19:27
Multi effect zijn over het algemeen wel redelijk goed voor bepaalde effecten, maar de distortion is meestal volledig ruk. Zelf heb ik een ME30 gehad en een ME50 van boss. Die ME50 gebruik ik nog voor de delay, maar dat is het dan ook. De distortions zijn redelijk, maar ook niet te vergelijken met een echt goed distortion pedaal. En ik vrees eerlijk gezegd 'hoe goedkoper de multieffect, hoe minder de kwaliteit.'
Ik heb welliswaar geen ervaringen met deze die jij opnoemt.

sembo
5 september 2006, 19:42
digitech zijn wel redelijk goede multieffect pedalen voor redelijk weinig geld

het kan altijd beter maar om eens te proberen en lekker bezig te zijn enzo is het wel leuk om te kopen

sinneD
5 september 2006, 20:22
maar na een jaartje ben je zo'n digiprut ding wel zat en ben je blij als je er nog maar een beetje geld voor terug krijgt 2e hands...

ACSlater
6 september 2006, 00:53
maar na een jaartje ben je zo'n digiprut ding wel zat en ben je blij als je er nog maar een beetje geld voor terug krijgt 2e hands...

True