PDA

View Full Version : Gitaar Kapot!:'(



Powerplay
5 september 2006, 18:17
jooo

hey , ik was laatst wat aan het spelen, en ineens vielen er wat ringetjes en nog wat ronde ijzertje van mn gitaar...

bleek dus te komen van de plek waar je je kabel in->put. Nu kan de kabel er dus niet meer in(kan wel maar krijgt geen contact meer) en ik vraag me af wat ik eraan kan doen?...
gwn ff trug gaan naar de winkel, lijkt mij zelf het meest logische.. =P

alvast bedankt allemaal!!

POWER- to the GuitarPLAYers

STW
5 september 2006, 18:19
misschien is t gewoon los gerammeld, dan kan je t vrij simpel weer in elkaar zetten

wat voor gitaar heb je?
is er iets gebroken?

Emocide
5 september 2006, 18:28
had hetzelfde probleem
kan je oplossen voor 3 euro ofzo ? als je een strat(achtige) hebt
als je de input er helemaal inhebt zitten (behalve het laatste stukje) dan kan het iets duurder worden

GunMetalBlue
5 september 2006, 18:29
*Wijst naar scherm en lacht veel te hard*

Volgens mij kun je het er allemaal gewoon terug inschroeven hoor, heb je geen foto's ervan?

Herman
5 september 2006, 18:32
*Wijst naar scherm en lacht veel te hard*

Volgens mij kun je het er allemaal gewoon terug inschroeven hoor, heb je geen foto's ervan?

Klopt, ik heb dit ook al een keer gehad, je zet het er zo weer op, en als je het even goed aanschroeft gebeurd het ook niet weer..

reitse
6 september 2006, 15:38
als je een strat heb kan je dat zo weer goed terug schroeven heb ik ook wel een keer last van gehad

hendrix2
6 september 2006, 15:43
Als je geen contact meer krijgt kan het zijn dat er een draadje losgekomen is. In ieder geval is dit makkelijk te verhelpen. Je gitaar is heus niet kapot hoor;)

Bluesbreaker
6 september 2006, 15:58
Niks persoonlijks hoor, maar denk gewoon eens logisch na, er viel wat af, nu doet je gitaar het niet meer. Oplossing: er opnieuw opschroeven, lijkt me logisch.

Als je (en heel veel beginnende gitaristen met jou) nou eens logisch denkt kun je zulke dingetjes bijna altijd zelf oplossen, een gitaar is echt geen high tech apparaat.....

Powerplay
7 september 2006, 07:27
oke.. ik heb een epihpone SG.

maar ik ben terug gweest naar feedback, en er moest een nieuw inputje in, geen idee wat ze bedoelen... =P

maarja valt onder de garantie, en kan hem over een weekje weer ophalen.

iedereen bedankt voor de reacties he !!

Powerplay

iwamoto
7 september 2006, 07:48
een week voor een input wissel? so de knetter! als mn tech dat hoort, oei oei oei

California Jam
7 september 2006, 08:08
oke.. ik heb een epihpone SG.

maar ik ben terug gweest naar feedback, en er moest een nieuw inputje in, geen idee wat ze bedoelen... =P

maarja valt onder de garantie, en kan hem over een weekje weer ophalen.

iedereen bedankt voor de reacties he !!

Powerplay

Sorry hoor maar laat jij je niet een beetje luppen? Dat is nog geen 5 minuten werk man!

Veekeren
7 september 2006, 09:24
Naar Rotterdam gebracht? Want als het slechts het terugdraaien van een ringetje is kan ik me niet inbeelden waarom ze er zo lang over doen, en lijkt me wel dat ze zoiets op voorraad hebben.

Als er nog bij gesoldeerd moet worden kan ik me voorstellen dat ze daar niet meteen aan toe komen als je bijv. op een drukke zaterdag bent gekomen.

Maar misschien (en das niet raar) heb je hem bij de reparatie balie afgegeven. Die kunnen dat zelf sowieso niet ter plekke repareren en moeten hem dan innemen...

dirty-harry
7 september 2006, 18:15
Ik had het vroeger ook dikwijls voor maar daar heb ik iets vernuft op gevonden, gewoon een druppeltje locktide op de schroef.
Let wel op geen secondenlijm, maar locktide bij het losdraaien komt het zo los als je een sleuteltje gebruikt tenminste.
hou ik zelf mijn straplocks mee vast, want die durven ook wel een los draaien.

Powerplay
7 september 2006, 21:40
tja.. mijn gitaarleraar is ook helemaalniet enthousiast over feedback zowieso in Apeldoorn, schijnen nogal vandie balletjes te zijn daaro..

en ja een week is best veel, vond ik ook al... maarja ik moet toch wat:P

zelf ben ik niet technisch dus:P

Powerplay
7 september 2006, 21:42
ze hebben nieteens iets om daar zelf in de winkel te reparen gloof ik :S
gwn zo'n balie met kassa meer niet..

maarja die gast zei dat hij naar hun maker ging, en dat dat een weekje zou duren ongeveer...

Veekeren
7 september 2006, 21:47
Ja FB Apeldoorn... zijn wel vriendelijke gasten hoor, maar qua winkel valt het een beetje buiten de rest van de Feedbackvestigingen, tis gewoon een klein zaakje. Ze hebben daar inderdaad weinig mogelijkheden zelf wat te klussen...