PDA

View Full Version : Deluxe Reverb Marktplaats



Quink
5 september 2006, 13:06
Er staat een blackface Deluxe Reverb op marktplaats. Wat zijn nou zo'n beetje de zaken waar je op moet letten bij evt. aanschaf van zo'n amp? Het geluid, snap ik. De speaker is niet origineel (lijkt mij), maar verder? Zijn er bepaalde dingen die je kunt controleren als leek?

Chris Winsemius
5 september 2006, 13:23
Er staat een blackface Deluxe Reverb op marktplaats. Wat zijn nou zo'n beetje de zaken waar je op moet letten bij evt. aanschaf van zo'n amp? Het geluid, snap ik. De speaker is niet origineel (lijkt mij), maar verder? Zijn er bepaalde dingen die je kunt controleren als leek?

Voedingstrafo is niet origineel en ik zie geen gelijkrichtbuis, verder is de foto wat te donker voor mij.
Op de meeste vroege DRs zat nog geen logo en deze is wel zeer grappig geplaatst :)
Zou er dus nooit de volle mep voor betalen.
Plaatjes v/h chassis en de binnenkant zouden ook makkelijk zijn zodat wat mensen hier kunnen kijken.

Quink
5 september 2006, 13:33
Ok, thanks Chris. Zal eens kijken of ik een foto van de binnenkant kan krijgen. De verkoper zegt trouwens dat hij denkt dat het een 65'er is.

Al
5 september 2006, 18:07
Er staat een blackface Deluxe Reverb op marktplaats. Wat zijn nou zo'n beetje de zaken waar je op moet letten bij evt. aanschaf van zo'n amp? Het geluid, snap ik. De speaker is niet origineel (lijkt mij), maar verder? Zijn er bepaalde dingen die je kunt controleren als leek?

Zo'n voedingstrafo is op deze manier levensgevaarlijk --> alle tongen w.o. die met hoogspanning zijn open en bloot aan te raken!

Iets achter uit de amp halen kan je (of een ander) als je niet oppast fataal zijn of stel dat er een kleuter in de buurt van de amp rondkruipt en je let even niet op.

De speaker is vervangen en als je goed kijkt loopt de draad van de speaker niet naar de normale speakeraansluiting maar naar de OT zelf. Hoe dat daar precies zit is niet te zien maar mogelijk is de OT ook vervangen.

Al

guitarnijboer
5 september 2006, 18:50
Ha Ha, dat type voedingstraVo komt me erg bekend voor......... :D

Ik zag trouwens dat er al 700 Euro voor geboden was, lijkt me rijkelijk veel voor iets wat zo bij elkaar geraapt is.

Quink
5 september 2006, 19:01
Zo'n voedingstrafo is op deze manier levensgevaarlijk --> alle tongen w.o. die met hoogspanning zijn open en bloot aan te raken!

Iets achter uit de amp halen kan je (of een ander) als je niet oppast fataal zijn of stel dat er een kleuter in de buurt van de amp rondkruipt en je let even niet op.

De speaker is vervangen en als je goed kijkt loopt de draad van de speaker niet naar de normale speakeraansluiting maar naar de OT zelf. Hoe dat daar precies zit is niet te zien maar mogelijk is de OT ook vervangen.



:o Iek. Klinkt allemaal niet best. Zal allemaal wel te repareren/vervangen zijn, maar dat zal ook nog het nodige kosten lijkt mij.

Iig bedankt voor de reacties, mooi toch zo'n forum. :D

AART
5 september 2006, 19:23
Ha Ha, dat type voedingstraVo komt me erg bekend voor......... :D

Ik zag trouwens dat er al 700 Euro voor geboden was, lijkt me rijkelijk veel voor iets wat zo bij elkaar geraapt is.


VoedingstraFo.

net als:

transformeren(geen transvormeren)
transferium

fullorder
5 september 2006, 20:04
VoedingstraFo.

net als:

transformeren(geen transvormeren)
transferium

Maar travestie heeft toch ook iets met transformeren te maken? ;)

Quink
5 september 2006, 21:09
De trafo's en speakers zijn de duurste onderdelen. Dus met montage erbij en dan nog eens hopen dat er van binnen niets is veranderd. Wordt een hele dure.

Als de binnenkant ook nog verklooid is het idd veel geld voor een kastje met wat tolex. :D

Van de ander kant, wat zou een goede originele kosten? Toch zeker 1500Euro of meer? Dus voor 800 euro heb je nog wat geld over voor restauratiewerkzaamheden......

Chris Winsemius
5 september 2006, 21:11
Als de binnenkant ook nog verklooid is het idd veel geld voor een kastje met wat tolex. :D

Van de ander kant, wat zou een goede originele kosten? Toch zeker 1500Euro of meer? Dus voor 800 euro heb je nog wat geld over voor restauratiewerkzaamheden......

Zie ze hier in NL de laatste tijd voor minimaal 1650 à 1750 gaan.

Nu nog de binnenkant :)

Toaster
6 september 2006, 00:04
Zo'n voedingstrafo is op deze manier levensgevaarlijk stel dat er een kleuter in de buurt van de amp rondkruipt en je let even niet op.

Al

Ja die geluidsmensen van tegenwoordig zijn ook niet alles... ;)

Chris Winsemius
6 september 2006, 00:53
Ja die geluidsmensen van tegenwoordig zijn ook niet alles... ;)

Of 'n dwerg-chimpansee of 'n hash-zoekende hamster :D

guitarnijboer
6 september 2006, 01:32
VoedingstraFo.

net als:

transformeren(geen transvormeren)
transferium

Ja Trafo ja, maar als je had begrepen waar ik op doelde dan zou je mijn speling begrijpen..... :)

Antoon
6 september 2006, 22:05
Zou dit een '64 zijn? Ik geloof dat daar origineel geen Fender logo op zit. De originele speaker is meestal die Oxford, stelt niet zoveel voor. De beste keus vind ik (originele ribbed cone Jensen c12n) is niet zo heel moeilijk te vinden. Verder is het zeker niet moeilijk een goede voedingstrafo te vinden. Ik wist alleen niet dat Fender toen al Export modellen bouwde.

Mr.Jay
6 september 2006, 22:12
Zou dit een '64 zijn? Ik geloof dat daar origineel geen Fender logo op zit. De originele speaker is meestal die Oxford, stelt niet zoveel voor. De beste keus vind ik (originele ribbed cone Jensen c12n) is niet zo heel moeilijk te vinden. Verder is het zeker niet moeilijk een goede voedingstrafo te vinden. Ik wist alleen niet dat Fender toen al Export modellen bouwde.

'63Bassmans b.v. hebben al voltagekeuze ( als je dat bedoelt met Export ), wel binnenin het chassis.

JaY

Dude
14 september 2006, 01:31
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=67184


ik zie dat ze gerust voor 2500 euro gaan :soul:

Kim Wilson
14 september 2006, 08:26
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=67184


ik zie dat ze gerust voor 2500 euro gaan :soul:
Tussen vraagprijs en waarde kan een groot verschil zitten. ;)

Quink
14 september 2006, 08:48
Tussen vraagprijs en waarde kan een groot verschil zitten. ;)

Idd, en sommige verkopers hebben volgens mij een beetje overspannen verwachtingen, bijv. Fender RI strat's voor 17-1800 euro...:roll:

Maar die Dlx Rev ziet er nog wel netjes uit. Mmmmm!