PDA

View Full Version : Wie kent een London City AJ15



Costa
5 september 2006, 11:15
Hoi, in mijn zoektocht naar een steelstring ben ik gestuit op een London City AJ15. zelf vond ik 'm erg fijn spelen. Wie kent deze gitaar en heeft er ervaringen mee?

Luca P
5 september 2006, 21:51
Die ken ik niet.
Ik ken London Ctiy alleen van de versterkers.
Maar als hij naar jou idee lekker speelt dan ben je er toch?

Costa
6 september 2006, 09:14
Daar heb je gelijk helemaal gelijk in! Maar ik twijfel tussen een Seagull s6, een furch en de London City. Misschien was er iemand die op basis van rationele gronden (in plaats van mijn emotie :) en beperkte kennis) nog tips heeft bij de keuze tussen deze drie.

Blauw
8 september 2006, 01:07
Wat ik weet is dat Londen City sinds enige tijd ook een elektrische gitarenlijn heeft, waarvan vooral de Tele (Comet) juichend wordt ontvangen. Wat de kwaliteit van de acoustische is weet ik niet, maar als je er zelf een goed gevoel bij hebt: why not? Gitaar = emotie <> rationeel

Costa
12 september 2006, 13:50
Tsja, dat over die emotie en gitaren: daar heb je natuurlijk ook wel weer gelijk in. Ik denk dat je me met deze wijze woorden wel geholpen hebt in mijn keuze.

GunMetalBlue
13 september 2006, 20:24
plaatjes? +123456789

Costa
2 oktober 2006, 14:38
Sorry, het duuurde even maar daar ben ik weer. Het lukt me niet om een plaatje in te voegen.

Dit is de beschrijving:

London City AJ 15MN van 595,- voor 495,-
-Full size Jumbo met massieve Engelmann Spruce top en AAAA gelamineerde Flame Maple zij- en achterbladen
-Reinforced maple neck met ebben toets en block inleg
-Hoogglans gelakt

Een plaatje vind je op:
www.vanillamusic.nl

Blauw
4 oktober 2006, 11:45
is dit m?

http://www.jic.nl/images/Gitaren/LC/AJ15_BIG.jpg

Costa
5 oktober 2006, 09:11
Yep, dat is 'm inderdaad (hmmm, toch nog maar even leren hoe ik dat doe :???: )

LaurentB
5 oktober 2006, 10:32
Yep, dat is 'm inderdaad (hmmm, toch nog maar even leren hoe ik dat doe :???: )

Je moet het plaatje ergens op een site zetten en dan kun je hier tussen de tags en naar de URL van het plaatje verwijzen.

Costa
23 november 2006, 11:19
Nou het is uiteindelijk toch een Furch geworden. Zoals ik al zei was het advies om te kiezen op basis van emotie een zeer goed advies. En na veel spelen en luisteren heb ik een keuze kunnen maken. Dus sinds gisteren ben ik een blij man met een Furch S40-CM Jumbo/Cutaway :dance:
So, let's play!!

Don Capo
23 november 2006, 11:32
Gefeliciteerd! Veel speelplezier! En plaats even een fototje!

gertdm
24 november 2006, 07:10
Furch is een goede keus! Vooral de nieuwere versies zijn top.
Ze hebben veel geleerd inmiddels en de kwaliteit wordt steeds consistenter.

Wat London City betreft: ik heb ter aanvulling op mijn gitaristiese mogelijkheden zelf een Tele Comet gekocht voor het belachelijke bedrag van
€ 250,-
Een telecaster dus en ik heb er in mijn leven verschillende gehad, van the real thing tot Fernandez en Hohner. Deze chinese tele (naar nederlands ontwerp) is een absolute aanrader omdat hij nauwelijks onderdoet voor de originele Fender. Alleen de stemmechanieken zijn minder goed en de hals is iets dunner.
Het geluid echter is buitengewoon. Zelfs de elementen hoef je niet te vervangen. Zie ook tests in Gitaarplus.
Ik gebruik hem in een nieuw programma met een auteur, waarin ik akoestiese (fingerstyle) stukken afwissel met wat fingerpicking op die Tele.

Costa
25 november 2006, 13:13
Bedankt voor de positieve reacties. Leuk om te lezen.

Hierbij ook een fotootje.

http://www.voxhumana.nl/furch/images/stories/model400px/S40_CM1.jpg

gertdm
25 november 2006, 15:15
Ja mooi. Persoonlijk hou ik erg van het jumbo model van Furch.
een mooie gitaar om te zien en klinkt als een klok.
Heel veel plezier ermee. :)