PDA

View Full Version : Aanslag op frets verwijderen



hassent
4 september 2006, 22:02
Heb zojuist een in staat van nieuw verkerend gitaartje gekocht van een jaar of 2-3 oud. Er is in die tijd paktisch niet op gespeeld met als effect dat de snaren geroest zijn (:stop: duh, da's een kwestie van vervangen), maar ook de frets aanslag hebben. Hoe krijg ik dat er af?

M'n gitaren reinigingen doe ik regelmatig met gitaarpolish en citroenolie op de toets, maar bij mij krijgen frets niet de kans om te oxideren, dus hoef ik ze nooit schoon te maken. Geen idee hoe ik dit aan moet pakken....

woutB
5 september 2006, 00:23
Gewoon met staalwol. Gaan ze weer helemaal glimmen.
Wel even je toets afplakken.

Enra
5 september 2006, 09:29
De fijnste kwaliteit staalwol wel te verstaan, 000 of als je eraan kunt komen 0000. Toets tussen de frets afplakken met schilderstape en met een plukje staalwol in de lengte van de frets poetsen.

Elementen ook even afschermen of afplakken. Anders heb je al die staalwolresten op je elementen.

hassent
5 september 2006, 10:45
Misschien een hele domme vraag hoor, maar waar koop je staalwol :eek: ?

Bij een schilderszaak ofzo?

woutB
5 september 2006, 20:42
Bouwmarkt heeft het wel

Enra
5 september 2006, 21:03
Staalwol is een produkt dat in goede verfhandels absoluut te vinden is.. Een bouwmarkt wellicht ook. Maar de eerste geeft meer kans op 000 en zelfs 0000.

hassent
7 september 2006, 21:16
Wow, perfecte tip die staal wol! Zien er als nieuw uit. Halsje gelijk even in de olie gezet. Ik ben tevreden.