PDA

View Full Version : beginner met vraag



victortwist
4 september 2006, 20:57
beste,

ik speel nu 3 weekjes gitaar zo wat zitn prutsen op mijzelf kan al hier en daar iets maar niet veel raden jullie aan om prive lessen te nemen of om muziekschool te doen ?

mvgr

Gitaargek
5 september 2006, 14:28
Ik zou gewoon een paar prive lessen gaan volgen als ik jou was. Misschien is er wel iemand in je buurt die voor een paar centen jou een paar akkoorden (open akkoord) leert. Daar kom je al een heel eind mee. Kan je al wat akkoorden spelen?

Groeten.

Don Capo
5 september 2006, 14:33
Deze gaat naar speeltechnieken, of ze hem daar openhouden betwijfel ik, probeer eerst de zoekfunctie even voortaan.

Alberto
5 september 2006, 20:48
Privé-lessen zijn prima maar dat loopt al snel duur op. Als je naar de muziekschool gaat krijg je notenleer, dan muziekcultuur en ook samenspel.
Gemiddeld 3 uur les per week. De laatste 3 jaren zijn het er maar 2.
Het voordeel van de muziekschool is dat je alles grondig leert maar het nadeel is dan weer dat het 10 jaar duurt voor je klaar bent :)
Wat misschien ook een struikelblok kan zijn is dat je ongeveer € 160 inschrijving moet betalen per jaar (tenzij je student bent dan is het minder).
Maar tel die € 15 per privé-les op en na een jaar kom je aan een veel hoger cijfer dan dat.
De keuze is aan jou :satisfie:

Grrtz...

jaspie
5 september 2006, 21:26
ik zocht int begin wat vrienden op die gitaar konden spelen:P was wel zo goedkoop... jaar later pas lessen genomen

feetjai
5 september 2006, 23:35
Ik heb tot nu toe nog geen leraar. Ik gebruik een boek met DVD.
Het beeld laat de notenbalk zien die beweegt. Op het scherm is meteen een plek hoe jij je vingers moet plaatsen voor het akkoord dat je moet spelen.
En je hoort natuurlijk meteen hoe de melodie is.

In het boek staan beginners tips hoe jij je gitaar moet vasthouden.
Zo kunnen mede gitaristen je ook veel helpen met tips.

Zo bespaar ik mijzelf best veel geld denk ik...
En ik merk dat je met een beetje inzet (elke dag 15 minuten minimaal) toch beter en beter kan worden.

Gr,

Fee

In-Mi
2 oktober 2006, 23:04
Ik speel nu zelf een maand of twee en heb sinds een maand privelessen, erg fijn moet ik zeggen. Het voordeel van privelessen vind ik dat het lesmateriaal en de lessen helemaal op jou worden afgestemd. Je kunt nummers leren die jezelf wilt en er is alle tijd voor de vragen.
Probeer anders eens of iemand die op een muziekschool zit of in een bandje zit voor lessen. Ik betaal zelf 10,- per uur, vind ik niet zo duur.

mawashi
3 oktober 2006, 11:46
Ik lees hier nogal vaak dat muziekschool gepaard gaat met notenleer, maar dit is niet overal zo hoor. Ik volg ook gitaarles in de muziekschool voor 140 euro per jaar en we leren gewoon spelen met akkoorden en tabs en we mogen ook gewoon zelf liedjes aangeven die we willen leren spelen.

Micro-e
3 oktober 2006, 17:16
Ik zit ook bij een muziekschool, maar daar is het gewoon priveles door een gast van 30 die gewoon in een bandje zit enzo. Niks saaie notenleer, gewoon spelen.