PDA

View Full Version : Zoveelste beginnergitaar-advies (akoestisch)



G-string
4 september 2006, 19:11
Hello,

eerst en vooral mijn excuses voor het zoveelste beginnerstopic, maar een mens moet zijn informatie toch ergens zien te halen niet waar?

Ik speel sinds 2 jaar op een goedkope klassieke gitaar, maar nu zou ik toch graag eens het staalsnarige werk uitproberen. Aangezien ik nog een hoopvolle beginner ben hoeft die eerste western gitaar zeker geen stukken van mensen te kosten. Als ik voor €150 of minder gesteld zou kunnen zijn ben ik zeer gelukkig.

Nu heb ik volgende gitaartjes op t net gevonden die me wel leuk lijken in deze prijs categorie:

- Jack and Danny DG 3s :
http://www.musicstore.de/nl/Gitarren/3_45_GWEST_77_GIT0004513-000/0/0/0/detail/musicstore.html
- Tanglewood TW28-stUSA
- Cort Earth 70

Deze hebben allemaal een massief (sparren)houten bovenblad voor weinig geld. De vraag is dus: heeft iemand al ervaring met 1 van deze gitaren of kunnen jullie mij nog andere modellen aanraden? oh btw, ik heb de sticky voor gitaren onder de €200 reeds gelezen. ;)

Op het zicht gaat mijn voorkeur naar de Tanglewood, maar uitproberen is natuurlijk wat telt, probleem daarbij is dat ze allemaal in een andere winkel te verkrijgen zijn.

Alvast bedankt voor jullie deskundige reacties!

Jack#79
5 september 2006, 16:07
Hallo,

Ik heb net een cort aangeschaft en ben daar dik tevreden over. Was ook niet zo'n hele dure. Maar wat iedereen mij als advies gaf is gewoon alles proberen en als ie in jou oren goed klinkt halen. Je moet er zelf op spelen of iemand anders op laten spelen. Dan kom je er echt wel uit!!

Succes ermee!!!!!!!!!!!!! :speed:

Gitaargek
5 september 2006, 16:36
Ik denk dat je voor een mooie gitaar niet teveel op geld moet gaan letten. Wel een redelijk budget natuurlijk maar niet te goedkoop gaan zoeken. Ik denk dat ik het hier misschien wel 100 keer gezegd hebt haha maar ik zou voor een Seagull gaan. Of iets uit de Godin stal. Koop gewoon een goede gitaar meteen zou ik zeggen. Je gaat toch anders na een half jaar weer voor een andere gitaar kijken.

Succes

sembo
5 september 2006, 17:51
:cooler: op marktplaats staan zat goede goedkope gitaren

kijk daar eens tussen

misschien ben je dan nog goedkoper uit ook

G-string
5 september 2006, 18:16
Ok bedankt voor de reacties al!

Wat een aanbod is er trouwens overal in goedkope gitaren! :o
kiezen is echt niet makkelijk! Kiezen is verliezen, niet waar?

Mijn strategie zal de volgende zijn: afzakken naar Musicstore in Köln, daar wat gitaren proberen en dan de knoop doorhakken. Dan mis ik wel de Tanglewood, want die hebben ze daar niet en ook niet hier ergens in de buurt me dunkt (Belgisch Limburg), maar so be it. Tenzij hier iemand op het forum me komt vertellen dat ik ABSOLUUT een Tanglewood moet kopen natuurlijk :)

Doorsparen voor een duurdere is geen optie, wan ik wil er NU één! (dom ik weet het, maar ik heb nu net wat tijd om te oefenen dusja)

Tweedehands is dan weer wel een optie, maar op de Belgische 2dehandsmarkt heb ik nog niks geschikt gevonden...
Ofwel Keiper en Stagg, die, naar wat ik op dit forum allemaal lees absoluut te mijden zijn, ofwel minstens €300 of €400 en dat is NU dus geen optie :)

Nog snel terzijde: iemand ervaring met een Peavy "Jack daniels" Ag1? ( http://www.peaveystore.co.uk/acatalog/jd-acoustic.jpg ) want die vind ik wel zeeeeeer mooi!

Cheeerioo!

LaurentB
6 september 2006, 00:26
:cooler: op marktplaats staan zat goede goedkope gitaren

kijk daar eens tussen

misschien ben je dan nog goedkoper uit ook

Op zichzelf kan tweedehands gunstig zijn, maar ik vind vooral op Marktplaats vaak ofwel de échte beginnersgitaren staan die je niet meer wilt als je al wat verder bent, of gelijk de echt dure gitaren. Juist die middenklasse ontbreekt vaak.

LaurentB
6 september 2006, 00:28
En vooral in de wat lagere prijsklassen geldt: ZELF proberen, niet blind varen op merken. De prijs-kwaliteitsverhouding varieert erg in die lagere klassen.