PDA

View Full Version : Zoveelste beginnergitaar-advies (akoestisch)



G-string
4 september 2006, 19:11
Hello,

eerst en vooral mijn excuses voor het zoveelste beginnerstopic, maar een mens moet zijn informatie toch ergens zien te halen niet waar?

Ik speel sinds 2 jaar op een goedkope klassieke gitaar, maar nu zou ik toch graag eens het staalsnarige werk uitproberen. Aangezien ik nog een hoopvolle beginner ben hoeft die eerste western gitaar zeker geen stukken van mensen te kosten. Als ik voor €150 of minder gesteld zou kunnen zijn ben ik zeer gelukkig.

Nu heb ik volgende gitaartjes op t net gevonden die me wel leuk lijken in deze prijs categorie:

- Jack and Danny DG 3s :
http://www.musicstore.de/nl/Gitarren/3_45_GWEST_77_GIT0004513-000/0/0/0/detail/musicstore.html
- Tanglewood TW28-stUSA
- Cort Earth 70

Deze hebben allemaal een massief (sparren)houten bovenblad voor weinig geld. De vraag is dus: heeft iemand al ervaring met 1 van deze gitaren of kunnen jullie mij nog andere modellen aanraden? oh btw, ik heb de sticky voor gitaren onder de €200 reeds gelezen. ;)

Op het zicht gaat mijn voorkeur naar de Tanglewood, maar uitproberen is natuurlijk wat telt, probleem daarbij is dat ze allemaal in een andere winkel te verkrijgen zijn.

Alvast bedankt voor jullie deskundige reacties!

Jack#79
5 september 2006, 16:07
Hallo,

Ik heb net een cort aangeschaft en ben daar dik tevreden over. Was ook niet zo'n hele dure. Maar wat iedereen mij als advies gaf is gewoon alles proberen en als ie in jou oren goed klinkt halen. Je moet er zelf op spelen of iemand anders op laten spelen. Dan kom je er echt wel uit!!

Succes ermee!!!!!!!!!!!!! :speed:

Gitaargek
5 september 2006, 16:36