PDA

View Full Version : Elk Miyuki



japioo
4 september 2006, 16:27
Hey

Was op zoek naar een bassman of bandmaster, maar aangezien mijn budget nog niet groot genoeg was, heb ik deze nog niet gekocht.
Nu stuitte ik dus op een Elk Miyuki (EB 202 S Head)
Ik kan moeilijk goeie informatie er over vinden. Ik vroeg mij af of iemand hier weet of 't een degelijke versterker is. Het enige wat ik gehoord heb is dat het een 'hema' merk was van vroeger :)
De vraagprijs was 400 euro. De buizen zouden ongeveer 3 jaar geleden vernieuwd zijn. Heb er nog niet op gespeeld.
Tips en info zijn welkom!

groetjes
jaap

Jeanken
4 september 2006, 17:45
Zijn best wel leuke dingen, maar 400EUR zou ik er never aan geven..
Kheb al gehoord van Elk's met transfoproblemen, maar ben niet echt thuis in dat soort merken, weet niet meer welk type dat was.

Toaster
4 september 2006, 21:45
Een silverface bandmaster moet wel lukken voor dat bedrag hoor.

jacky
4 september 2006, 23:59
bij elk denk ik aan 150 a 200 euro bij een volledig werkend app

Buizen vier jaar geleden vervangen en toen twee jaar intensief gebruikt of juist nooit meer ?

japioo
5 september 2006, 17:49
hij staat bij feedback in utrecht en komt uit apeldoorn, heel lang verhaal en die gozer bij feedback weet 't dus ook niet precies. Dat betekent dus dat ie best intensief gebruikt kan zijn.
Dat van die transfoproblemen staan bij deze link. Ik kan verder geen degelijke info vinden over Elk verterkers
http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar+Amp/product/ELK+Miyuki/EB+202+S+Head/10/1

k heb nog weinig verstand van gitaarversterkers, maar welke verschillende soorten bandmasters zijn er precies? Ik ken wel de blackface, maar wat zijn de verschillen dan? Als ik op zoek ga naar een bandmaster dan zie ik ze meestal vanaf 800 euro aangeboden (top+speakers)
Daarnaast heb ik wel gezien dat er grote en kleine tops zijn, in de hoogte om 't zo te zeggen. zit daar nog verschil tussen?
Wat ik me heb laten vertellen is dat de bandmasters jaren zestig tot begin 70 goed zijn, maar daarna minder goed...

Bedankt voor de reacties!

Han Solo
6 september 2006, 22:56
Elk type Bandmaster is vele malen beter dan een Elk IMO.