PDA

View Full Version : Vraagje over de Marshall Vs100



Rock Lyrical
4 september 2006, 14:13
Heya , ik ben van plan een nieuwe versterker te gaan kopen .. Heb zo hier en daar op wat marshalls gespeeld .. Maar vond deze wel echt vet klinken .. Ik zelf heb nog maar een standaard Ibanesje die bij een beginners pakketje zat ... Maar voor het geluid zelf ben ik wel tevreden ( wil beetje richting Metallica style komen...)

Nou was mijn vraag ... Wat is nou het hele verschil tussen een kast / of een Cabinet + Top ... Kbedoel er staat dat de top 100 watt is .. oki .. maar wat is die cabinet dan :P

En is dit een goede versterker zo ver jullie weten ?

prima-nocte
4 september 2006, 15:26
ik speel zelf op de vs100r (top) met 1960 cab.. ik vind het geluid werelds. (heb emg 81 bij de brug en emg 85 bij de hals)
het verschil met top + cab of een combo is vooral bereik (imho) top met cab is een veel breder geluid.. en ik zou wel voor een 1960 kast gaan.. die standaart kast van de vs100 is niet echt geweldig.. qua volume ook veel minder.. wel aanzienlijk goedkoper .. de 1960 kast kost zo'n 600/700 euro.. maar dan heb je ook wat(t) ;)

bert k
4 september 2006, 16:36
Ik verplaats hem naar Moderne Versterkers.

casper innosence
4 september 2006, 17:04
een 2e hands 1960 kabinet moet je toch wel voor 450-550 kunnen vinden.

dbr
4 september 2006, 18:22
een cabinet klinkt niet altijd opener dan een combo hoor.

mijn marshall cab klonk veel minder open dan mijn DC-5 combo!

Outrage
4 september 2006, 19:24
Ik heb zelf niet zo'n positieve ervaring met de vs100 combo. Maar ik heb de top ooit eens aangesloten op een extra speakerkast (eentje van de jcm600) en ik moet zeggen dat het geluid onmiddellijk meer ballen kreeg.

Rock Lyrical
14 september 2006, 23:29
Ahh bedankt voor jullie reacties ..

Ik ben echt zon noob op het kopen van versterkers .. Ik hoor jullie over CAb en alles praten ... En die types .. Zegt me eerlijk gezegt allemaal niks :P

Ik ben ook vaak bang dat als ik iets koop dat ik er mee belazerd word ..

Had vandaag namelijk te horen gekregen wil ik zon Valvestate kopen .. moet ik altijd letten of de speaker van Marshall zelf is .. Zo niet dan proberen ze me te belazeren...

Ik heb nu 200 euro .. nog 100 te gaan .. en dan ken ik op een Marshall Valvestate gaan bieden toch ?