PDA

View Full Version : Live video van mijn band



Luc-O
4 september 2006, 13:33
Hey mensen, lang geleden dat ik hier iets heb gepost. Dit keer een live-video van mijn (instrumentale) band X-Proof, gemaakt tijdens een festival waar we twee weken geleden speelden. Klinkt best oké vind ik zelf, ben benieuwd wat jullie er van vinden:

http://video.google.nl/videoplay?docid=1052012166267334397

Reel Big Fish
4 september 2006, 13:37
Klinkt ritmisch erg standaard.. te standaard imo. Verder erg goed gespeelt. Wie ben jij van het gezelschap?

DTmaster
4 september 2006, 14:15
sorry maar dit klinkt erg vals , !!!! wel grappig maar niet mijn smaak !!

Solidkick
4 september 2006, 14:15
Waarom mag die badmuts geen solootje spelen?

Luc-O
4 september 2006, 14:44
Bedankt voor de reacties.


Wie ben jij van het gezelschap?

Ik ben de leadgitarist.

Das Schaap
4 september 2006, 15:18
Ik vond deze ook niet zo boeiend, maar dat andere nummer was live wel grappig, die had je hier al een keer gepost als mp3. Leuk showtrucje op het einde ook nog, dat heb ik nog nooit eerder gezien. :cooler:

Het haperde bij mij af en toe dus ik kan niet echt veel zeggen erover, het klonk wel best ok allemaal.

Reel Big Fish
4 september 2006, 15:37
sorry maar dit klinkt erg vals , !!!!

Wat de FUCK is hier vals aan als ik vragen mag?! Het loopt als een zonnetje allemaal hoor, alleen had het ritme iets gevarieerder gemogen imo :cooler:

Luc-O
4 september 2006, 15:54
Wat de FUCK is hier vals aan als ik vragen mag?! Het loopt als een zonnetje allemaal hoor, alleen had het ritme iets gevarieerder gemogen imo :cooler:

Haha thanks voor de backup, ik vroeg het mezelf ook al af maar ik heb geen zin meer om op dat soort dingen te reageren, evenmin op reacties als 'waarom mag die badmuts geen solotje spelen'. Kom op zeg.

Wat het ritme betreft: tja we zijn (en willen dat ook niet) geen Dream Theater, misschien is dat ook wel de reden dat we af en toe nog eens een optredentje hebben. Het is al instrumentaal, dus als je het dan ook nog eens gaat volproppen met tempowisselingen is het bijna voor niemand meer boeiend. Dit nummer (overigens al een oudje, in '98 geschreven ofzo) vraagt er ook niet echt om vind ik. Maar als je suggesties hebt om het ritmisch interessanter te maken hoor ik dat graag!

Mitch
4 september 2006, 17:03
Het is inderdaad geen muziekstuk dat interessanter gaat worden door tempowisselingen. Je houdt van dit soort muziek of niet, meer freaken gaat 't niet ten goede komen.
Het klonk ook in mijn oren ergens rond de 2:20 een beetje vals met de gitaren onderling, maar hallo zeg....het is een gig.! Als je het maar naar je zin had !

Wormaap
4 september 2006, 17:03
Ritmisch interessanter hoeft niet persé te betekenen dat je tempowisselingen e.d. speelt.
Eens een keer een wat interessanter drumbreakje ertussendoor zou het al een stuk leuker maken.

Je bent best'n goeie gitarist (sweepen kan ik zelf bv. na 3 jaar nog steeds voor geen ene flikker :P) maar't nummer wordt nergens echt spannend, de presentatie spreekt wat dat betreft ook niet echt tot de verbeelding.

Beschouw bovenstaande BTW alstjeblieft niet als belediging, maar als opbouwende kritiek, want in de basis ben je gewoon'n goeie gitarist :)

Solidkick
4 september 2006, 17:18
evenmin op reacties als 'waarom mag die badmuts geen solotje spelen'. Kom op zeg.


He he ik geef toe, beetje flauw.

Mijn kritiek is dat hier geen band staat maar een solo gitarist met een (niet al te interessante) begeleidingsband.
Gaat mij al vlot vervelen.
Mogen of kunnen ze niet?

Zelf laat je er geen gras over groeien. :rockon:

Emocide
4 september 2006, 17:44
pffff
dat kind kan mie sweepen :|

het lukt mij zittend nog niet eens een kwart zo snel laat staan staande
totaal mijn muziek niet maar klinkt wel tof =)

respect :soul: :rockon:

Luca P
4 september 2006, 17:51
Goeie tekst!













:cheerup:

Nee, het is niet mijn smaak muziek maar wat jij speelt kan ik niet. Dat vind ik op zich wel knap.

Dweezman
4 september 2006, 17:53
Phoe! Ook wel goeie sound, technisch dik voor elkaar, ik doe't je niet na...

Luc-O
4 september 2006, 20:34
Bedankt voor de reacties. Ik snap de kritiek natuurlijk wel, want de dingen die genoemd worden krijg ik natuurlijk vaker te horen. Ik voel me dus ook niet beledigd en op bepaalde punten is de kritiek ook terecht. Gelukkig (en dat blijkt ook in dit topic weer) zijn er ook veel mensen die het kunnen waarderen en dat vind ik te gek. Wat is er nou leuker dan lekker je eigen muziek ten gehore mogen brengen op een podium?

c.hultermans
5 september 2006, 12:38
Wat een stelletje zeikers hiero...

Ik vind m tof Lukas, was een gezellig middagje iig.
Tof om je een keerke live gezien te hebben!!

Btw, de inval drummer heeft t goed gedaan hoor.

Grtz,

Conrad

spanky_franky
5 september 2006, 14:24
Knap gedaan, kan hier echter niet lang naar luisteren...

jw009
5 september 2006, 18:51
Ik vind het lekker klinken, je kan ook aardig goed je arpeggio's raken dus van mij mag je door naar de volgende ronde

Luc-O
5 september 2006, 19:09
Ik vind het lekker klinken, je kan ook aardig goed je arpeggio's raken dus van mij mag je door naar de volgende ronde

Bedankt Henkjan! 8)

DarkBillie
7 september 2006, 15:10
klink inderdaad erg goed

ik heb nog wel niet verstand van geluid gehoor of wat dan ook maar het ritme is wel standarat maar nog steeds ja goed laat ik het zo zeggen er komt in ieder geval muziek uit

Bloodline
8 september 2006, 10:31
Doe wat aan je performance man !
Je speelt verder wel leuk ! toppie/

Edit: ow arpeggio's ! je speelt TOP ! :P

Luc-O
8 september 2006, 11:13
Doe wat aan je performance man !


Haha ja dat we hier een beetje 'statisch' overkomen had ermee te maken dat we met een invaldrummer speelden en dat het maar de vraag was of het allemaal goed zou gaan. Maar uiteindelijk maakte hij minder fouten dan ik haha!

@ DarkBillie: dank!

Negative K3 fan
8 september 2006, 12:38
het is een beetje saai maar wel goed gespeeld, als ik nog iets constructiefs zou moeten noemen zouden dat je vibrato's/bends zijn. Je vibrato mag af en toe wel ietsje subtieler en de bends iets zuiverder, maar dat is muggeziften natuurlijk, vooral voor een live optreden.

je lydian licks filmpje is trouwens erg lijp :D

jemke
9 september 2006, 10:59
ik vind het netjes, beetje rechtlijning wel. Maar ik steun julie volledig want ik vind het super om te zien dat er nog mensen durfen opkomen voor instrumentale muziek, dat is niet evident.
Ik speel ook in een instrumentale band en ken de problematiek dat zang ontbreekt maar al te goed.

Luc-O
9 september 2006, 13:49
het is een beetje saai maar wel goed gespeeld, als ik nog iets constructiefs zou moeten noemen zouden dat je vibrato's/bends zijn. Je vibrato mag af en toe wel ietsje subtieler en de bends iets zuiverder, maar dat is muggeziften natuurlijk, vooral voor een live optreden.

je lydian licks filmpje is trouwens erg lijp :D

Thanks. Wat betreft die bends heb je wel gelijk, gek genoeg hoor je dat op het podium zelf niet. Daarom probeer ik zoveel mogelijk gigs te tapen, zodat ik weet waar ik/we de volgende keer op moeten letten.

@ jemke: cool, in welke band speel je? Heb je iets om te laten horen? Ben benieuwd!

jemke
9 september 2006, 21:15
Ik speel in Slingshot. Een progressief instrumentaal trio. We zijn een demo aan het opnemen. Enkel de drum staat al op tape. De rest volgt in de komende weken.
Bij ons moet je eerder een bescheiden versie van instrumentale Tool inbeelden (al wil ik graag Vai'esque dingen doen).

Kris Haex
9 september 2006, 23:34
Is allemaal netjes gespeeld live! Eigenlijk niet echt iets op aan te merken dus, GOED gespeeld!

Luc-O
11 september 2006, 10:36
Bedankt Kris!

Gert-Jan
11 september 2006, 16:40
Haha thanks voor de backup, ik vroeg het mezelf ook al af maar ik heb geen zin meer om op dat soort dingen te reageren, evenmin op reacties als 'waarom mag die badmuts geen solotje spelen'. Kom op zeg.

Wat het ritme betreft: tja we zijn (en willen dat ook niet) geen Dream Theater, misschien is dat ook wel de reden dat we af en toe nog eens een optredentje hebben. Het is al instrumentaal, dus als je het dan ook nog eens gaat volproppen met tempowisselingen is het bijna voor niemand meer boeiend. Dit nummer (overigens al een oudje, in '98 geschreven ofzo) vraagt er ook niet echt om vind ik. Maar als je suggesties hebt om het ritmisch interessanter te maken hoor ik dat graag!

Hey Luc,

Long time no hear!

Ik wilde toch ff inhaken op dat 'valse'; of het moet aan mijn oren liggen, maar ik ben ook van mening dat er ergens iets niet goed gestemd staat. Kan ook de slaggitaar of bass zijn, maar het geheel wringt een beetje af en toe.

technisch wel helemaal goed hoor!! Heerlijke sweeps..... sound ook ok!

Maar hey het is wel live he........

Luc-O
11 september 2006, 19:50
Hey GJ, insgelijks! tja de oude 'Sounds garde' heeft het forum een beetje de rug toegekeerd lijkt wel...


maar ik ben ook van mening dat er ergens iets niet goed gestemd staat.

Je hebt gelijk hoor, ook ik moet inmiddels onderkennen dat óf mijn gitaar (intonatieprobleem sinds ik met een andere band in een 's winters ijskoude ruimte zit, very annoying) óf die van Menno (slaggitaar, net nieuwe snaren) niet helemaal zuiver is. Maarja, het geld voor een écht goede gitaar ontbreekt nog ff haha. Heb jij nog muziek in de maak?

Gert-Jan
12 september 2006, 22:40
Hey GJ, insgelijks! tja de oude 'Sounds garde' heeft het forum een beetje de rug toegekeerd lijkt wel...



Je hebt gelijk hoor, ook ik moet inmiddels onderkennen dat óf mijn gitaar (intonatieprobleem sinds ik met een andere band in een 's winters ijskoude ruimte zit, very annoying) óf die van Menno (slaggitaar, net nieuwe snaren) niet helemaal zuiver is. Maarja, het geld voor een écht goede gitaar ontbreekt nog ff haha. Heb jij nog muziek in de maak?

Ja, zeker... ben momenteel met mijn band eigen nummers aan het schrijven en opnemen. We zijn al een heel eind en ik verwacht volgende maand de eerste tracks te kunnen posten.

Noid
12 september 2006, 23:06
Hoorde eerst de muziek en las vervolgens de reviews waarvan een aantal met stijgende verbazing ... smaken verschillen nogal, blijkt maar weer. Lekker thema-achtig in het begin, gave sweeps (gaaf dat je dat zo live staand kunt spelen!), het 2 stemmige bekoort minder, daarna weer een aantal mooi dingen, ook leuk hoe bij 3.11 de indruk even wordt gewekt dat het nummer al is afgelopen. Lekkerrrrrrrrrr dit en zeer goed gedaan, met complimenten voor de invaller (die welliswaar wat 4-kant drumt, iykwim).

@Gert-jan: het zou zeker ook weer eens fijn zijn als jij hier weer wat moois plaatst.

sjoerd5
13 september 2006, 15:01
mogen die mensen niet van hun plek ofzo??

ze kunnen toch wel een beetje rondlopen?

wel goed gespeeld trouwens

almarvk
13 september 2006, 15:38
Ik heb 'm ook maar 's bekeken. Nix mis met de gitaarpartijen, maar het geheel klinkt toch wat eentonig als basis met een leadgitarist die laat zien dat ie goed kan gitaar spelen. Damn goed trouwens!

Tips: Zanger of zangeres erbij met wat variatie in het nummer, variatie in drums en podiumpresentatie.

Luc-O
13 september 2006, 18:24
Bedankt weer voor de reacties. Tips, kritiek en lof wordt meegenomen naar de oefenruimte!

meul
14 september 2006, 13:01
hey luc,

best leuk, je ziet ook niet zo veel instrumentale bands live spelen. dat is leuk. ik kan alleen dit genre niet zo goed meer horen maar das smaak kwestie. technisch is het oke alleen vind ik sweeps erg 13 in een dozijn en de uitvoering wat zenuwachtig. maar goed, je staat daar live te spelen en dan klinken de grote mannen ook ineens een stuk minder gelikt.

Roy K.
14 september 2006, 13:12
Precies, ik heb hier bv. een livevideo van MacAlpine, en die laat af en toe heel wat steekjes vallen. Daarentegen heeft ie wel een coole podiumpresentatie.

Jij speelt hier behoorlijk vlekkeloos, maar je podiumpresentatie is dan weer minder. Zelf stoor ik me daar trouwens niet aan.

Je kunt het iig waar maken live. Verder wordt minutenlang sweepen idd wel een beetje lame, maar ach, het nummer vind ik verder leuk.

Hoe heb je trouwens de andere bandleden zo ver gekregen om in een band te spelen waarin alles draait om de leadgitarist?

Luc-O
14 september 2006, 13:36
Thnks meul en Roy!


Hoe heb je trouwens de andere bandleden zo ver gekregen om in een band te spelen waarin alles draait om de leadgitarist?

Haha, goeie vraag... de slaggitarist vind het gewoon tof om te doen, net als de vaste drummer (niet deze dus) die ook in Epica speelt en de bassist... tja, die vindt alles best...

Bruce
14 september 2006, 16:07
de bassist... tja, die vindt alles best...
Wat komt me dat bekend voor! :-)

Noid
14 september 2006, 16:39
Hoe heb je trouwens de andere bandleden zo ver gekregen om in een band te spelen waarin alles draait om de leadgitarist?

Ik kan me wel slechtere bands indenken om in te spelen, die andere gitarist kan daarbij ook lekker mee fiedelediedelen in de 2 stemmige stukjes.

Luc-O
14 september 2006, 18:15
die andere gitarist kan daarbij ook lekker mee fiedelediedelen in de 2 stemmige stukjes.

Precies, hij kent zijn beperkingen, doet daar verder ook niet moeilijk over en doet gewoon wat-ie moet doen. En aangezien ik in vroegere bands meer dan eens mot had met slaggitaristen die dan ook ineens sologitarist wilden zijn, is dat een hele verademing!

Overigens wil ik de mensen die dit niet zo'n heel sterk nummer vinden van harte uitnodigen eens wat andere tracks te beluisteren op MySpace danwel Soundclick. (zie sig)