PDA

View Full Version : GFS Dream90's



DaveItUp
4 september 2006, 12:08
Heb al gezocht en weet dat LucLuc een setje heeft. Anyway, iemand ervaring met deze pu?

Moet in een ibanez artist komen. De stock brug pu is een beetje saai. Weinig output en levenloos.

Ik hou van p-90's daarom viel m'n oog op deze pickup. Heb begrepen dat het niet exact een p-90 sound is, maar dat geeft niet. Als het maar in die richting is.

Dus....ervaringen?

Bij voorbaat dank.

almarvk
4 september 2006, 16:28
Ik heb de Dream90 in humbucker formaat in de neckpositie zitten. Klinkt erug lekker en bluesy!

DaveItUp
4 september 2006, 16:42
Cool! En hoe dicht vind jij m zitten bij een p-90? Hoorde dat t min of meer een middenweg tussen een humbucker en een p90/hot single coil is.

almarvk
4 september 2006, 16:50
Tjah, het heeft van alles wel wat. Het komt volgens mij het dichtste in de buurt van een p90

DaveItUp
4 september 2006, 17:00
Dus in brugpositie zou t lekker smerig moeten klinken :)

Just what i need.

Negative K3 fan
4 september 2006, 17:01
hey almar weet jij toevallig welke p90 ik ook alweer had?

Lucluc
4 september 2006, 20:05
Mooie balans in het setje, dat in ieder geval. Output vrij hoog, helder. Ik weet niet precies hoe het zich verhoudt tot een echt P90 setje. Misschien niet optimaal ge-wax-pot, maar dat hoor ik misschien nu ook, nu ik als een gek al m'n pickups opnieuw aan het waxen ben. Er zit wat fluit en gepiep in. Ik heb ze gekocht, omdat ik nog niet zo kan wennen aan humbuckers.

DaveItUp
4 september 2006, 20:42
Ach ik heb altijd humbuckers gespeeld, totdat ik m'n eerste gitaar met p90's kreeg. Ik vind het de ideale pickup eigenlijk. Humbuckers zijn veelal te saai klinkend en gewone single coils vind ik over t algemeen te dun of gewoon niks.

Ach dat ze een beetje noisy zijn vind ik niet erg. Ik speel over een superlead, dus subtiliteit is sowieso niet aan mij besteed :P

Lucluc
4 september 2006, 20:52
Ach dat ze een beetje noisy zijn vind ik niet erg. Ik speel over een superlead, dus subtiliteit is sowieso niet aan mij besteed :P

Maar je moet mijn mening daarover even tijdelijk met een korreltje zout nemen. Ik meen nu dat elke pickup noisy is. Gaat vast wel weer over.

almarvk
5 september 2006, 15:15
hey almar weet jij toevallig welke p90 ik ook alweer had?

Niet de dogear, maar de andere. Er waren maar 2 P90 elementen toch? De Dream90 is in humbucker formaat. Iig; die heb ik...