PDA

View Full Version : Mooi "randje" aan sologeluid



esselinj
4 september 2006, 12:07
Ik ben sinds kort weer terug op de losse effectpedalen. Ik beschik over een JCM-2000 waarmee via de channelswitch tussen clean en distortion schakel. Verder heb ik een DD-5 delay en een Marshall Suvervibe (SV-1) als chorus. Verder heb ik nog een boostpedaaltje om het sologeluid qua volume wat op te krikken.

Ik ben op zoek naar een effectpedaal wat mijn sologeluid een randje geeft. Wat zijn goede voorbeelden van pedalen die iets extra;s toevoegen aan het sologeluid zoals bijv. mijn delay of een sustainer. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen

DREAMMACHINE
4 september 2006, 12:43
kijk naar een overdrive of boost pedaal, bijvoorbeeld een tubscreamer of een mxr micro amp, gegarandeerd een 'randje'

Nellyrocks
4 september 2006, 13:23
Ik heb daarvoor een Boss GE7 (Kan natuurlijk ook elk ander merk zijn) in mijn effectloop waarmee ik alleen wat mid boost. Niet het vollume!!!!
Klinkt heel fijn en "snijt" echt door ongeacht welk ander geluid heen zonder dat je eigen geluid verloren gaat. Het is even zoeken en uitproberen maar je kan zo voor je solo frequenties gebruiken waar ander instrumenten minder aanwezig zijn zonder meteen 30db harder iedereen van het podium af te blazen.

Baby Evil
4 september 2006, 14:22
Iets tubescreamer achtig is nooit slecht, maar een rangemaster kloon is het van het voor mij.

Jan

Rormo
4 september 2006, 16:22
tubescreamer raadt iedereen aan, maar ik vond het niets toen ik het testte op een DSL top. Zoals gezegd BOSS GE7. Dat werkt echt goed en is wat ik ook spoedig ga aanschaffen.

Helter Skelter
4 september 2006, 16:25
Ik beschik over een JCM-2000

welke? de DSL of de TSL?

Het clean van de classic gain (gain op 10) bij de DSL heeft een van de mooiste randjes die ik ooit gehoord heb, bij die amp heb je daarvoor geen pedaaltje nodig imo