PDA

View Full Version : mijn Vox ad50 probleem..



vox
4 september 2006, 09:58
probleempje, mijn gitaar kabel werd er uitgetrekt vanwege dat ik iets te ver liep.. maar nu is dat plastic dingetje die plug op zijn plek houd eraf.. en de plug is dus in de versterker gevallen. :S is dit gewoon een kwestie van de achterplaat openschroeven en hem er weer opnieuw insteken??? en opnieuw vastschroeven.. waarom heb vox plastic moertjes gebruikt???

Dude
4 september 2006, 10:29
Sorry hoor maar hier snap ik echt geen hol van....

vox
4 september 2006, 10:37
zal het ff wat duidelijker proberen uit te leggen..

mijn kabel is uit mijn plug getrokken. Hierbij is dus het moertje er helemaal van los getrokken en is de plug zelf in de versterker gevallen.. nu was mijn vraag is het gewoon een kwestie van de achterkant open te schroeven en hem weer opnieuw vastschroeven. Of is het een iets ingewikkelder?

paulusdeBKB
4 september 2006, 10:42
Hopelijk niet. Er bestaat een kans dat de jackingang is losgetrokken van de printplaat, in dat geval moet een techneut er even een nieuwe op solderen en de signaalpaden nalopen, maar eerlijk gezegd lijkt me dat onwaarschijnlijk.

Er bestaat veel discussie over het gebruik van plastic of metalen pluggen en ringetjes. Feit is wel dat als ergens te veel kracht op komt te staan, er iets kapot moet. Bij een stevigere jackingang was je versterker misschien wel omgedonderd, met potentieel desastreuze gevolgen.

vox
4 september 2006, 10:45
Hopelijk niet. Er bestaat een kans dat de jackingang is losgetrokken van de printplaat, in dat geval moet een techneut er even een nieuwe op solderen en de signaalpaden nalopen, maar eerlijk gezegd lijkt me dat onwaarschijnlijk.

Er bestaat veel discussie over het gebruik van plastic of metalen pluggen en ringetjes. Feit is wel dat als ergens te veel kracht op komt te staan, er iets kapot moet. Bij een stevigere jackingang was je versterker misschien wel omgedonderd, met potentieel desastreuze gevolgen.

dat is ook weer een goed punt dan liever dit.. bedankt...