PDA

View Full Version : hendrix



Novoselic
3 december 2002, 11:14
Ik heb me de missie gesteld om tenminste 1 jimi hendrix song onder de knie te krijgen. All along the watchtower lijkt me wel wat.
Wat is de beste song van jimi om eerst mee te beginnen en waar vind ik echt goeie tabs

Snow
3 december 2002, 11:26
Hey Joe

http://www.tabalorium.com/tabs/6367.html

als je een tab wilt vinden ga dan gewoon naar google en typ bv. "Hey Joe guitar tab"

luister ook goed naar cd of mp3
voor het solowerk speel je los en tussen de maten heen

Probeer hierna Purple Haze

Have Fun amigo

http://www.geocities.com/paris/musee/6036/hendrixindex.html

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Snow op 2002-12-03 11:37 ]</font>

pimmetje
3 december 2002, 11:56
Ik vind zelf Ain't no telling wel heel gaaf om te doen, maar die moet eigenlijk met een band.

In je eentje kom je idd al snel op de bekendere nummers Hey Joe, Puple Haze, Little wing, Foxy Lady en All along the watchtower.... Castles made of sand is ook wel een leuke om in je eentje te doen.

Watti
4 december 2002, 08:49
And so castles made of sand...fall into the sea...eventually...ja, ja...Pimmetje, dream on dat speel jij niet.
Misschien wel op de "ik-heb-dit-uit-mijn-Jimi-Hendrix-boekje-geleerd" manier maar niet als Hendrix.
Niet zo stoer doen hè...

pimmetje
4 december 2002, 12:00
Natuurlijk speel ik 't niet helemaal zoals Hendrix... en ik kan er dan zeker niet bij zingen als ik alle riedeltjes probeer :grin:.

Maar het nummer is niet zo verrotte moeilijk als je denkt als je de gang van het nummer eerst zoveel mogelijk met 1 vaste manier van spelen speelt. Dan steeds een stukje uitbreiden met een extra hendrix-lick uit dat nummer zodat je wat mee kan varieren. En dan nog zal hij het veel beter spelen... SO WHAT, jongen...

Het nummer gaat op deze manier bij jouw en bij mij ook lekker klinken en waarschijnlijk nog beter dan wanneer je 't krampachtig helemaal exact na probeert te spelen. Juist zo krijg je wat minder die "ik-heb-dit-uit-mijn-Jimi-Hendrix-boekje-geleerd" manier...

moretel
4 december 2002, 12:30
Jimi Hendrix style spelen is veel leuker,
Hendrix speelde ook elke keer anders en als de meester het doet waarom wij niet ?

Gewoon wat stijl kenmerken leren en verder aan de slag want alles uitpluizen kost wel erg veel tijd en loont de moeite niet.

All along the watchtower is leuk, maar ook grootheden als U2 en Dylan (componist) en Neil Young maken er een eigen versie van.
De versie van Hendrix is zo laid back met mooie lead/rythm, haast ondoenlijk.

Je kan beter de CD's beluisteren en de bekende riffjes naspelen dan hele solo's uitpluizen.
Verder zijn om solo te spelen Little Wing en Hey Joe erg leuk, op sessies altijd een feest der herkenning van de aanwezige toeschouwers. Accoorden niet te moeilijk, solo posities ook niet. Lekker Henrix Style improviseren

philbee
8 december 2002, 21:52
Hey Joe is natuurlijk een soort gitaarlesboeken standaard C-G-D-A-E je kunt er op zo godsgruwelijk veel manieren wat mee doen, dus waarom niet daarmee beginnen.

Castles Made of Sand heeft die typische Hendrix tussen-de-akkoorden-overgangs-licks ik ken heel weinig gitaristen in de whole wide world, en ik heb er al veel gehoord die dat met datzelfde gevoel spelen, en ik bedoel dan niet letterlijk hetzelfde. Dit nummer moet je eigenlijk vanaf blijven, mijn bescheiden mening. Maar Pimmetje wil best jouw versie eens horen.

Voodoo Child is natuurlijk ook lekker meerossen voor niet al te gevorderden, met alle respect.

sash
11 december 2002, 15:49
Ik zou idd beginnen met Hey Joe, maar ook Little Wing is een aanrader. Je kan er echt superveel uithalen.

Ash ketchum
11 december 2002, 16:03
de versie van srv van little wing is ook errug gaaf,
pas ook nog naar de versie van de Corrs geluisterd, is ook wel leuk!

sash
11 december 2002, 16:29
Little Wing in SRV stijl gespeeld door moi :smile: Een maand of 6 geleden opgenomen en toen was ik net een paar dagen met dat nummer bezig, dus er zitten wat foutjes. Niet op letten :smile:

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/soundje.mp3

moretel
11 december 2002, 18:39
Erg goed Sash, mooi gitaar geluid.
Ikzelf heb het ook gespeeld, zal eens kijken of ik ook een goeie opname kan maken.

philbee
12 december 2002, 22:07
Little Wing is niet bepaald een aanrader om mee te beginnen.... toch al voor gevorderden, alleen de intro al..

sash
12 december 2002, 22:59
Op 2002-12-12 22:07, schreef philbee:
Little Wing is niet bepaald een aanrader om mee te beginnen.... toch al voor gevorderden, alleen de intro al..


Maar het akkoordenschema is fantastisch, kan je goed over soleren.