PDA

View Full Version : Ibanez Sa 260 Fm



dieter_dc
4 september 2006, 00:51
Yoo,

Ben op mijn zoektocht naar een gitaar deze tegengekomen (ibanez SA 260 FM). Ze ziet er goed uit, lijkt een heel breed gamma aan geluiden aan te kunnen, is niet duur...

Heeft het ibanez true duo systeem (humbucker en single coil in 1)

http://www.ibanez.co.jp/world/country/frame_netherlands.html (hier vindt je de gitaar en info en een filmpje over het true duo systeem)

Heeft iemand hier ervaring mee? Of over het algemeen met Ibanez gitaren van rond de 400 euro? Ik zoek er eentje dat me (zeer) lange tijd kan meegaan... en tegelijk een deftige rocksound kan produceren.

Greetz!

Dieter

vester86
4 september 2006, 10:00
goed ding!
ik weet niet of je al héél lang speelt, maar zo nee, dan is dit een perfecte gitaar voor jou. veelzijdig, niet heel erg ontstemmen.

met het true duo systeem heb ik geen ervaring, is dat niet "gewoon" een gesplitte humbucker?

ff gekeken. niet helemaal dus maar het komt aardig in de buurt.
in ieder geval klinkt het heel veelzijdig

dieter_dc
4 september 2006, 11:25
Thx, en nee ik speel nog niet zo lang gitaar :)

Weet je iets over de standaard ibanez pickups? Het enige negatieve dat ik al over de gitaar heb gehoord is dat deze niet echt een geweldige sound neerzetten... Maar ja, die kritiek is mss weer gegeven door mensen die met gitaren van over de 1000 euro spelen...

Als je nog tips hebt voor gitaren die geweldig rockend klinken ( à la weezer - my name is jonas; of angels and airwaves - the war), laat dan maar iets weten!

greetz