PDA

View Full Version : Ik word er helemaal gek van!!



Samder
3 september 2006, 21:10
Hallo iedereen,

Laatst een fender gitaar gekocht, helemaal blij mee.. Op een gegeven moment de draagbandknopjes vervangen door Schaller straplocks.. MAAR!!
Het knopje waar je je strap in klinkt komt STEEDS WEER LOS TE ZITTEN!! :@.
Ik heb het gaatje al opgevuld met een mengsel van zaagsel en houtlijm en dit erin gestopt met een dun lucifertje,,, Dit hielp voor een half uurtje, hierna kwam er WEER speling in.. Dus, heb ik er een iets langere schroef ingedraaid, en ja! dit bleek te helpen!!! Het knopje heeft ongveer een week vast gezeten tot 3 uur geleden.. Ik wordt er echt gek van! En dan meen ik echt!

Toen ik de gitaar kocht dacht ik echt van. "Nou, hier kan ik weer eventjes mee vooruit (een jaar of 15, Misschien langer?!)" Nu heb ik echt het idee dat ik een gitaar met slecht hout heb gekocht.. Het is een fender highway, die gewoon hetzelfde hout heeft als de amerikaanse serie (alder)...

Mijn eerste vraag: Hoe sorg ik ervoor dat dat knopje in de gitaarbody vast BLIJFT zitten

Mijn 2e vraag: Kan ik nog lang met deze gitaar doen, of heb je na een jaar weer dat het knopje loszit (Als je een oplssing hebt gevonden om hem goed vast te zetten..)

Ik weet dat geen enkele gitaar 100 procent perfect kan zijn... Maar ik begin me wel een beetje zorgen te maken..

ALvast bedankt voor de reacties..

Robbert
3 september 2006, 21:18
Draai jij die schroef misschien te vast (en door?).

sickpunk
3 september 2006, 21:27
je zorgen maken over slecht hout is maybe wat overdreven ;)
ik heb het gehad in me fender jazz... oplossing: lijm, lucifer of 2, en een erg lange schroef! kopje van de schroef heb ik bij moeten vijlen, omdat anders de straplock er niet meer op kon... en verder gewoon 5 CM schroef erin... nooit meer los gekomen!

FruscianteFan
3 september 2006, 21:27
Ik had eenzelfde probleem met mijn Squier, maar nu er niet alleen een langere schroef in zit, maar ook een lucifer, zit het toch echt wel stevig vast.

Overigens zal het nog steeds niet snel echt misgaan als de schroef niet helemaal strak zit.

robert-gitarist
3 september 2006, 21:29
ik heb het zelfde met me Sambora strat..En ik baal er flink van..Bij mij zitten ze allebei los.Ik moet binnekort ook maar eens ff eraan klussen.Snap inderdaad erg goed dat je er schijtziek van word(en ik ook)

Robbert
3 september 2006, 21:36
De lucifer kan ook te maken hebben met het probleem: het is verschrikkelijk zacht hout. Misschien dat je eerst eens vloeibaar hout kunt proberen om het gaatje op te vullen.

BartL
3 september 2006, 21:38
Bij mijn Fender kunnen die knopjes ook gewoon bewegen. De schroef zit echter muurvast en komt er niet uit. Geen probleem dus.

wietse
3 september 2006, 21:58
De lucifer kan ook te maken hebben met het probleem: het is verschrikkelijk zacht hout. Misschien dat je eerst eens vloeibaar hout kunt proberen om het gaatje op te vullen.
inderdaad, gebruik inplaats van een lucifer een tandenstoker dat hout is veel harder.

Aimé
3 september 2006, 22:18
Dit hielp voor een half uurtje, hierna kwam er WEER speling in..



Misschien moet je de hele boel eens een nachtje laten rusten?
Ik heb hetzelfde voorgehad met 2 gitaren van me, waaronder een les paul (en das echt KUT als je "band plots afschiet", maar je merkt dat de vijs er ook uitgeschoten is)

Anyway heb gewoon wat van die witte houtlijm erin gedaan, zelfde vijsje er terug ingedraaid, nachtje laten drogen en vanaf dan nooit meer last van gehad

LaurentB
3 september 2006, 22:47
Ik heb het twintig jaar geleden bij mijn Ibanez Musician ook met een ordinaire lucifer opgelost, inderdaad. Ik was het alweer vergeten totdat ik dit las, want die straplocks zitten alweer twintig jaar vast...

RS-Rik
3 september 2006, 23:39
lucifertje splijten, helft erin mieteren, + wat houtlijm. Zit als een bus

DarknessAwaits
3 september 2006, 23:52
Ga in ieder geval niet té lange schroeven gebruiken, want hout kan ook gaan scheuren. Als de oplossing met de tandenstoker nog niet lukt zou ik een deuvel nemen, die schuren totdat hij in het gat past. Dan erin lijmen en na een dagje drogen een nieuw gaatje boren.