PDA

View Full Version : Wie had gedacht dat het ooit zou gebeuren..



Anders Destium
3 september 2006, 19:40
dat ik een Fender strat zou bezitten (behalve de Squier waar ik ooit op ben begonnen) :o

Ik heb mijn Anderson Drop Top vandaag geruild met de Fender YJM strat van Fred Dons, en we zijn allebei tevreden met het nieuwe speeltje!

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/Fender%20YJM%20strat/DSCN2530.jpg

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/Fender%20YJM%20strat/DSCN2527.jpg

De scalops:

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/Fender%20YJM%20strat/DSCN2526.jpg

sjoerd5
3 september 2006, 19:41
:nervous: oooooooooooooooohhhhhhh


mooi

Anders Destium
3 september 2006, 19:41
http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/Fender%20YJM%20strat/DSCN2525.jpg

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/Fender%20YJM%20strat/DSCN2521.jpg

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/Fender%20YJM%20strat/DSCN2520.jpg


Fred nogmaals bedankt!

Jeanken
3 september 2006, 19:42
Proficiat, zijn verdomd prachtige gitaartjes, heb de rosewood toets versie gehad, had het een maple geweest had hij nooit buiten gegaan..

Negative K3 fan
3 september 2006, 19:43
heel mooi, komt het trouwens door de foto of zit er een redelijk mooie tekening in het hout van de nek??

hoe speelt dat nou zon gescallopte nek?

dirty-harry
3 september 2006, 19:44
Hoe speelt zo'n gescalopeerde hals.
Ik sta te trappelen van ongeduld, klinkt het anders of moet je veel moeite doen om niet vals te klinken.
Ik heb er geen ervaring mee, maar heb volgende week een afspraak met de gitaarbouwer om het bij mijn gitaren ook te laten doen.
Laat horen man, echt ik wil weten hoe het voelt.

Quink
3 september 2006, 19:56
MIEIEIEIEIEIEIETJE!!!!! :D


Ha, ha, sorry Anders, kon het niet laten. Maar gefeliciteerd. Hele mooie gitaar. Hoe speelt dat nou, zo'n gescalopde (?? schrijf je dat zo ??) toets?

Edit: woeps, ben geloof ik nr. 379 die naar de scalops vraagt...http://smileyjungle.com/s/380.gif (http://smileyjungle.com)

bass blom
3 september 2006, 19:58
lekkere dikke frets :p

hoofd
3 september 2006, 19:59
Grappig, zodra ik de topictitel las, en zag wie de topicstarter was, dacht ik al "Erik heeft een Fender", en verdomd! :D


(alleen dacht ik dan nog aan een telecaster, dat zou helemaal mooi zijn ;))

mayniac
3 september 2006, 20:03
Volgens mij is je topkam verschoven....

Bruce
3 september 2006, 20:03
Jezus, wat een geile strat man!!!!!!!!
Veel plezier ermee!

vulvasonic
3 september 2006, 20:12
Deze gitaar zal je wel afleren te knijpen!
HA! ;)

Anders Destium
3 september 2006, 20:23
Over de scalops: het is wennen doordat je snel geneigd bent te hard te drukken. Het speelt wel ontzettend soepel en je kan makkelijker nuances aanbrengen in het spel. Dat probleem is het grootst (totdat ik er aan gewend ben) op de lagere frets bij akkoorden werk. Bij snellere stukjes hoger op de hals is het geen probleem. Ik moet zeggen dat ik de hele hals gescaloped fijner vind dan alleen de bovenste frets (zoals op mijn JEM).

Hij heeft echt duidelijk karakter en klinkt schel, er zit echt een flinke knauw in het geluid. Weer eens iets anders dan het gelikte geluid dat ik ben gewend! Ik vind hem erg mooi klinken met solowerk over de nek en middelste pup, het akkoordenwerk op het brugelement is (ook door het wennen aan de scalops) is wat minder. Daar moet ik nog wat mee tweaken.


>Neg K3
Het is vooral de foto, dat is het stukje met het meeste tekening. Het is ook echt niet te vergelijken met mijn Anderson (die een birdseye hals en toets had)!


Volgens mij is je topkam verschoven....

Je hebt gelijk, het is nu gefixed (ik kon hem gewoon met handmatig zonder moeite verschuiven :o)! Bedankt voor de tip :)

Michael AE
3 september 2006, 20:25
Gefeliciteerd, beiden.

Zowel de Anderson als de Malmsteen strat zijn geweldige gitaren. Veel plezier ermee.

Gitaro
3 september 2006, 20:45
Mooiste strat die er is, imo. Zo eentje koop ik er ook als ik net zo snel ben als die Zweed! Tijd zat om te sparen dus :D

biels
3 september 2006, 21:06
Gefeliciteerd. Leuk ding, veel plezier ermee!

Ritch
3 september 2006, 21:11
Hé Erik, gefeliciteerd met die prachtige Strat! Hoe zit het met (barré)akkoordenwerk op een gitaar met een scalloped neck? Veel plezier ermee iig!

Mitch
3 september 2006, 21:15
Ook ik had het met de titel al geraden :D Hoezo 'ons kent ons' op het forum ?! Afaijn Anders, schaam je nergens voor, zelfs ik heb tegenwoordig een Fender. Het is niets meer om je voor te schamen. Of wacht, ja, het is een strat hè :nervous:

Bruce
3 september 2006, 21:39
Welke elementen zitten erin?

Robbert
3 september 2006, 21:43
Wie is Yngwie?

drap
3 september 2006, 21:48
Mooie gitaar Anders! De headstock vind ik persoonlijk wat minder, maar verder niks op af te dingen. Gefeliciteerd met uw eerste echte gitaar :D

Vonk
3 september 2006, 22:13
Prachtige gitaar, hier een quote van een ex-Kiss fotograaf over de man die deze gitaar samenstelde:

Yngwie Malmsteen, what an asshole. The biggest asshole I ever met. I threw him out of my studio. He wanted me to shoot him on a throne with all these nude women and I said that's the dumbest idea I ever heard.

Luke-wannabe
3 september 2006, 23:29
Vet ding Anders. Dat jij ooit nog eens aan de echte gitaren zou gaan...
Is dit trouwens die ene die op marktplaats stond? Die Japanner?
Een ding staat me tegen, alleen. Yngwie! :roll:

Dweezman
3 september 2006, 23:38
Anders! Anders! Anders! Da's weer es wat anders! Schitterende gitaar, ontzettend gefeliciteerd en succes met het leren kennen van je Strat.

Anders Destium
3 september 2006, 23:46
Vet ding Anders. Dat jij ooit nog eens aan de echte gitaren zou gaan...
Is dit trouwens die ene die op marktplaats stond? Die Japanner?
Een ding staat me tegen, alleen. Yngwie! :roll:

Dit is eentje uit de US, hij stond niet op marktplaats ook omdat ik het direct heb geregeld met Fred Dons :) Ik begrijp alleen niet wat mensen zo anti Yngwie maakt, het is een van de beste én invloedrijkste gitaristen van de laatste twintig jaar. Althans IMO :)

Luke-wannabe
3 september 2006, 23:51
Dit is eentje uit de US, hij stond niet op marktplaats ook omdat ik het direct heb geregeld met Fred Dons :) Ik begrijp alleen niet wat mensen zo anti Yngwie maakt, het is een van de beste én invloedrijkste gitaristen van de laatste twintig jaar. Althans IMO :)
Okeey dan.
Nou ja. Yngwie's muziek vind ik vet. Die Neo classics shit ofzo. Alleen z'n soleer stijl vind ik echt niet tof. Ik ik ben het ook niet helemaal eens dat ie de beste en invloedrijkste van de laatste aantal jaar is.
(Beter slechte publiciteit dan geen publiciteit.)

Veekeren
4 september 2006, 00:02
Nou mijn ding blijft het nog steeds niet hoor :D De neck vind ik wel mooi, that's it. Als het dan toch een Fender moet zijn, doe mij dan maar een tele ;)

Edoch gefeliciteerd natuurlijk.

nopster
4 september 2006, 00:15
Grappig, zodra ik de topictitel las, en zag wie de topicstarter was, dacht ik al "Erik heeft een Fender", en verdomd! :D


(alleen dacht ik dan nog aan een telecaster, dat zou helemaal mooi zijn ;))

Ik had onmiddelijk een strat in gedachten. :seriousf:
Wel mooi speeltje!

bert k
4 september 2006, 00:29
Mooi man! Gefeliciteerd! Altijd goed om van alle markten thuis te zijn.

Scalloped moet ik toch eens proberen, ben best wel nieuwsgierig.

fred dons
4 september 2006, 08:18
En ik ben weer heel erg blij met de Anderson :D
(zenks Erik)
De Yngwie is een hele goede strat maar ik wilde altijd nog eens een Anderson met floyd hebben en dit was een unieke kans (en ik hou nog wel een paar scalloped strats over ;) )

Kim Wilson
4 september 2006, 09:02
Mooi ding, Erik! Eindelijk een echte! :D


...
Ik vind hem erg mooi klinken met solowerk over de nek en middelste pup, het akkoordenwerk op het brugelement is (ook door het wennen aan de scalops) is wat minder. Daar moet ik nog wat mee tweaken.

...
En akkoordenwerk op de middelste pup? of een combi van brug en midden? Of op de hals? Ik vind de brugpup van een strat ook niet het sterkste punt. Meestal speel ik over het nekelement of de middenpositie...

hendrix2
4 september 2006, 09:11
Gefeliciteerd anders! Erg mooie strat.
Veel plezier ermee

Anders Destium
4 september 2006, 10:43
En akkoordenwerk op de middelste pup? of een combi van brug en midden? Of op de hals? Ik vind de brugpup van een strat ook niet het sterkste punt. Meestal speel ik over het nekelement of de middenpositie...

Mijn akkoordenwerk is net een ander soort stijl dan dat van jou ;) Als ik dat niet op het brugelement doe van gitaren dan is het niet strak genoeg :)

Ik heb hem gisteravond even een nieuw pakket snaren gegeven en afgesteld naar mijn wensen, en het gaat als een trein!

iwamoto
4 september 2006, 10:49
vertel nou, hoe speelt dat scalloped? kan je fijner tappen? resoneert het beter? vertel vertel!

Ibanez RuleZ
4 september 2006, 11:02
leuk erik, dat je ook eens een strat hebt... leuke plank!!

strats hebben toch wel wat he? :p

Harrald

Anders Destium
4 september 2006, 11:11
vertel nou, hoe speelt dat scalloped? kan je fijner tappen? resoneert het beter? vertel vertel!

Lees het topic, je bent niet de eerste die het vraagt (en ik heb ook al ergens geantwoord)! Tappen is niet fijner en het resoneert ook niet beter door de scalops :) Het is vooral fijn om nuances aan te leggen, je kan ook ontzettend makkelijk dingen als legato spelen ermee doordat je maar heel licht hoeft aan te slaan.

ibbie
4 september 2006, 11:22
gefeliciteerd hoor :) ik zelf vind de fender strat toch nog altijd een van de best bespeelbare gitaren.

Anders Destium
4 september 2006, 11:47
Ik niet, maar wie weet leer ik het nog:cheerup:

G.G.
4 september 2006, 12:53
Lees het topic, je bent niet de eerste die het vraagt (en ik heb ook al ergens geantwoord)! Tappen is niet fijner en het resoneert ook niet beter door de scalops :) Het is vooral fijn om nuances aan te leggen, je kan ook ontzettend makkelijk dingen als legato spelen ermee doordat je maar heel licht hoeft aan te slaan.

En je zal merken dat als je eraan gewend bent, je linker hand veel minder snel vermoeid is omdat je alleen kracht tegen de snaren zet. Er is geen weerstand meer van het hout.

Stratman70
4 september 2006, 13:17
Mooi ding man! Maar geen bullit?

1959SLP
4 september 2006, 13:33
Het heeft ff geduurd maar daar is ie dan toch! Natuurlijk mag een strat niet in een gitarist z`n collectie ontbreken. Daar heeft een strat een veel te origineel klanktype voor. Congratz Erik, gaaf ding!

glacius
4 september 2006, 13:36
ik zou zoo graag eens zon scalloped neck willen voelen .. ik vraag me echt af hoe dat speeld

fred dons
4 september 2006, 13:48
het speelt heel lekker maar het wel iets waar je aan moet wennen, het scheelt ook hoe de scallop gedaan is, de dikte van de nek en het nekprofiel

De warmoths hebben een hele diepe scallop, de malmsteen een medium en de all parts een hele ondiepe (de laatste vind ik zelf het meest prettig)