PDA

View Full Version : marshall achtige



a.c.
3 september 2006, 19:24
Stel dat geld geen rol zou spelen....
Ik ben op zoek naar een top of 1x12 combo die een vet (niet te trebly) clean geluid heeft waar een randje op kan en goed werkt met pedalen. Hij moet dus voldoende laag hebben om als enige gitaarversterker een blues trio overeind te houden.
Graag zou deze ook een tweede scheurkanaal hebben met een scheur met definitie maar ook weel warmte.
Ik speel veel jazzy dingen, red devils, bonamassa, BBking, maar ook wel AC/DC achtige shit.

Ik heb al veel gehad en leek met de boogie F30 de heilige graal te hebben. Die is echter iets te gainy.
De gitaren die erop moeten zij strats en een gretsch hollowbody.
O ja, hij moet op kroegvolume al goed klinken. Ik wil geen powersoaks (tone soaks) meer gebruiken.

Wat ik al heb gehad:
Fender vibroverb 210, blues deluxe, hotrod deville, blues junior
Koch Twintone, multitone, studiotone
marshall: JTM 30
Engl: classic tube 210
Mesa: caliber 50 top, F30
Marshall 1974X kloon
Laney VC15: te gek, maar iets te weinig "mojo"....

Is er iets interessants te vinden bij Vox, marshall, boetiek achtigen of merken waar ik nog nooit van heb gehoord?

johantipker
3 september 2006, 19:39
als geld geen rol speelt..... moet toch een geweldig gevoel geven... kun je dan niet naar een ampdesigner gaan en je wensenlijstje overleggen, en de goede man net z'n gang laten gaan tot t klopt voor je gevoel....

BLOK182
3 september 2006, 19:41
Ik zie ACDC, Bonamassa, en goed clean....misschien Budda eens proberen?

Negative K3 fan
3 september 2006, 19:47
bij zo een beschrijving zou ik denken aan een bogner shiva... al eens geprobeerd?

caliban
3 september 2006, 19:57
IK heb eens gehoord van een merk Mojave of iets
Heel duur met een vet geluid heel bluesy

Tristan
3 september 2006, 20:00
Als je echt maar 1 versterker wil gaan gebruiken dan zou ik voor een Bad Cat of een Matchless gaan, dat zijn i.m.o. echt de allerbeste boutique versterkers ooit gemaakt en ik heb echt vrijwel alles geprobeerd...

Veelzijdige en zeer toonvolle en karaktervolle tweekanaals boutique amps:
Bad Cat: Black Cat top, Wild Cat top
Matchless: HC30, Phoenix

Als je het geen probleem vindt om met twee amps te gaan slepen (een voor clean/crunch en een voor crunch/leads), dan zou je deze amps en merken nog kunnen proberen:
Bad Cat: Cub II top, Black Cat top, Wild Cat top, Trem Cat top (clean/crunch)
CMW amps (crunch/lead)
Fender '57 Twin Amp, '64 Vibroking (clean/crunch)
Hiwatt Custom 20 top (crunch/lead)
Marshall 2061x top (crunch/lead)
Matchless: Lightning top, HC30 top, Phoenix top (clean/crunch)
Orange AD50 Custom top, Retro 50 top (crunch/lead)

Dit is wat mij betreft de absolute top van wat heden ten dage op gitaarversterkingsgebied gemaakt wordt...

DaveItUp
3 september 2006, 20:02
Mojave zijn heel erg marshally alleen dan met moderne opties. Check www.plexipalace.com/plexiboard maar, dat is oa van de makers van die mojave amps.

Ootsfield
3 september 2006, 20:02
In jouw geval kwa ruim in de financiën zitten en muziekstijl, moet je toch echt een Budda amp gaan proberen!
Echt te gek voor de blues en kwa bas, te gek! Geen extra gitarist meer nodig.
Je hebt er diverse combo's van en losse tops/speakers.
Niet goedkoop, maar wel iets bijzonders!

Michael AE
3 september 2006, 20:19
Ik zou voor een Matchless (HC30, Phoenix) of een Badcat (Hotcat30, Wildcat) gaan. Beiden erg goed, maar wel erg duur. Ze geven voor blues/rock echt de beste toon die ik ooit gehoord heb. Een beetje tussen Marshall en Vox in.

johantipker
3 september 2006, 20:26
Mij hij begint al met Stel.........

.... dan nog geeft t goed gevoel Nico.....stel...

a.c.
3 september 2006, 20:46
he jongens, bedankt. Ik ben maar een doorsnee gitarist, vooral qua financien,
dus het is toch eigenlijk een "stel dat..."
Toch wil ik nu echt een stapje hoger gaan om het eeuwige compromis van net niet versterkers op te lossen. Anders is het na twee jaar uiteindelijk toch net zo duur met al dat kopen en verkopen.
Een versterke laten bouwen vind ik link qua resultaat.

Ik zie een echt hoop goede tips. Dat wordt een middagje Haar of zoiets. (Zijn gitaren hebben mijn eeuwige strat ruil probleem ook opgelost).
Ik zal eens rondkijken naar een Budda. Ik dacht dat die alleen scheur hadden.
IS een AC30CCH iets of is dat te iel?

Tristan
3 september 2006, 21:08
Ik zou voor een Matchless (HC30, Phoenix) of een Badcat (Hotcat30, Wildcat) gaan. Beiden erg goed, maar wel erg duur. Ze geven voor blues/rock echt de beste toon die ik ooit gehoord heb. Een beetje tussen Marshall en Vox in.

Een Hot Cat, geen Black Cat?
volgens mij maak je een vergissing... :D

@aramstoop:
Een Vox AC30CCH top of een Valvetech Hayseed 30 top is wat mij betreft the next best thing na Bad Cat en Matchless...
Waanzinnige amps voor heel weinig geld...

Michael AE
3 september 2006, 21:09
Een Hot Cat, geen Black Cat?
volgens mij maak je een vergissing... :D

Ja, die bedoel ik. Ik heb een beetje koppijn, dus helder denken zit er even niet in vandaag...

DaveItUp
3 september 2006, 21:14
Koop gewoon een marshall als je zo'n sound wil. Randje naar full on overdrive regel je met een pedaal en je volumeknop.

Dat vruchteloze gezoek naar de amp die alles kan wat je wil levert toch zelden iets op.

Tristan
3 september 2006, 21:17
Koop gewoon een marshall als je zo'n sound wil. Randje naar full on overdrive regel je met een pedaal en je volumeknop.

Dat vruchteloze gezoek naar de amp die alles kan wat je wil levert toch zelden iets op.

Hier ben ik het 100% mee eens...
Ik vind een goede Marshall nog steeds de allerlekkerste amp voor leads...
Vooral de 2061x vind ik echt waanzinnig!

De Bad Cat en Matchless amps zijn echter zeker zo goed, met net zoveel karakter en ze zijn veel veelzijdiger...
Als ik op een gig maar 1 amp mee kan nemen zou ik er zo een meenemen, omdat die zowel een Vox, Hiwatt als een Marshall achtige mix van karakters hebben, echt waanzinnig...

johantipker
4 september 2006, 12:56
Dat wel...maar ik denk dat een ampontwerper.....toch wel enige zekerheid wil mbt "does the money talk as good as his mouth"

je gaat als ampbouwer toch geen klus aannemen van iemand die je niet kent, zonder een voorschot ten compensatie van je parts en minimaal aantal uren?
het boter bij de vis principe...

a.c.
4 september 2006, 17:53
je gaat als ampbouwer toch geen klus aannemen van iemand die je niet kent, zonder een voorschot ten compensatie van je parts en minimaal aantal uren?
het boter bij de vis principe...

Precies, was ook helemaal niet aan de orde. Ik wil het eerst horen, dan beslis ik wel of het goed genoeg is, dus een bouwer is niet aan de orde.

Mitch
5 september 2006, 18:04
Check je privé berichten nog even :)

Aron Maiden
5 september 2006, 18:57
En een "Orange" dan?

Tristan
5 september 2006, 19:20
Ik ben zelf erg benieuwd naar de Tiny Terror!
De rest van de Orange amps vind ik niet echt denderend, de oude AD serie was wel goed, maar die nieuwe Rocker en AD Twin Channel serie vind ik niets...
De Custom Shop amps lijken mij echter wel erg goed, daar heb ik een aantal zeer indrukwekkende clips van gehoord op www.proguitar.de...
Echt de authentieke Orange sound zoals ik die ken van vroeger...
Het gaat mij dan om de AD50 Custom en de Retro 50 by the way...

madman
5 september 2006, 19:27
Een H&K tour reverb is voor alles tussen blues en rock & roll ook een lekkere bak, worden alleen niet meer gemaakt, heb er laatst nog ergens een nieuwe zien staan op de site van een of andere winkel...

Harry
6 september 2006, 09:21
dit schreeuwt om een Bedrock, bijv. deze:


http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaar_en_basversterkers/41056952.html%3Frotid%3D5026-40279-15698-0


(nee, geen spam, is niet inderdaad)

Helter Skelter
6 september 2006, 09:25
Bedrock maakte geweldige amps, ik blijf het altijd heel vreemd vinden dat het bedrijf op de fles is gegaan

Harry
6 september 2006, 10:07
het is niet failliet gegaan, Rivera heeft het opgekocht en een stille dood laten sterven omdat hij er een bedreiging in zag..... :angry:

a.c.
6 september 2006, 19:00
don't kill me maar Bedrock combootjes klonken toch altijd wat dun?
Vandaag trouwens ook de vox AC30 CC1 geprobeerd, maar was niet bijzonder onder de indruk. Het klonk eigenlijk niet zo vol als ik had verwacht, maar wel zoals Rory Gallagher en de Beatles.
Lekkere attack met een randje, dat wel.
Ik ga vanavond een oude liefde proberen; een JCM 800 2204 en ben benieuwd.

Harry
7 september 2006, 08:45
ik heb zelf geen Bedrock combo, maar een losse top (nou ja topje), en die klinkt zeker niet dun. Maar alles is smaakgebonden uiteraard.