PDA

View Full Version : Tips Tuners, tremelo etc



Zino Z
3 september 2006, 17:49
Goedendag,

Ik heb nog een goedkoop stratje staan (STAGG!!!) waar ik op zich niet ontevreden over ben. Zo ben ik zelfs bijna enthosiast over de sound van het nek element (hij heeft trouwens twee enkele en een humbucker). Maar de "feeling" is gewoon niet lekker omdat alles zo goedkoop aanvoelt (en is) en hij vrij snel onstemt enzo. Dus nu wil ik hem wat oppeppen met een nieuwe tremelo en nieuwe tuners. Ik weet hier aleen helemaal niks van dus advies gevraagt.

Ik heb natuurlijk al wat rondgekeken en zag wat tremelo's van Gotoh, Diego enz. Ik wil hier ongeveer 50 tot 60 euro vooruit trekken. Iemand adviezen? Waar moet ik op letten?

Het zelfde geld voor de tuners. Ik heb ook dingen gehoord over Gotoh maar over de merken en prijzen weet ik verder niks. Ook hiervoor advies gevraagt en in welke prijsklasse moet ik ongeveer kijken voor 6 gemiddelde tuners.

Het hoeft allemaal niet het beste van het beste te zijn want het blijft tenslotte een k*t gitaar, maar het was m'n eerste dus omdat hij me door het eerste jaar heen getrokken heeft verdiend hij een waardige trem en tuners.

Alvast bedankt :rockon:

G.G.
3 september 2006, 19:16
Gotoh stemmechanieken ben ik redelijk tevreden over.

De Diego die je noemt heb ik recent aangeschaft (Diego Deluxe Gold Lefthand) en hier was ik extreem verrast over. Dat ding zit echt fantastsich in elkaar. Als ik nog eens een normale strattremelo nodig heb (wat zeker gaat gebeuren) koop ik weer een Diego.

Let er alleen op dat de stringspacing van de brug overeen komt met je huidige, anders komen de snaren naast de hals te lopen, en kijk naar de spacing van de 6 schroefgaten, anders moet je eerst je oude gaten opvullen en nieuwe boren.

Voor die Diego moet je bij Tonefactory kijken, die heeft de scherpste prijs.

Mattia
3 september 2006, 21:48
Nooit problemen gehad met Gotoh (topmerk, zelfs hun goedkope tuners), maar voor een trem gitaartje zou ik wat locking tuners overwegen. Grover maakt redelijk goedkope. Qua trem, tja, hipshot maakt hele goeie, Gotoh ook, maar ze zijn niet bepaald goedkoop...

Gitaarbouwer
3 september 2006, 22:00
He Mattia,

Ik probeer je steeds te bereiken, maar kan je niet te pakken krijgen. Ik weet niet of ik je goede emailadres heb. Je inbox voor de private messages van dit forum zit vol, dus die messages krijg ik weer terug :(

Heeeeelllllppp me! :)

B_2_the_a
3 september 2006, 22:24
gooi er ook een graphtech topkam op

scheelt ook erg veel

Mattia
4 september 2006, 09:20
He Mattia,

Ik probeer je steeds te bereiken, maar kan je niet te pakken krijgen. Ik weet niet of ik je goede emailadres heb. Je inbox voor de private messages van dit forum zit vol, dus die messages krijg ik weer terug :(

Heeeeelllllppp me! :)

Oh?

Nou, probeer anders mattia@valenteguitars, en ik ga nu even m'n PM box legen.

Mattia

G.G.
4 september 2006, 12:41
Ik heb nog een goedkoop stratje staan ............

Ik heb natuurlijk al wat rondgekeken en zag wat tremelo's van Gotoh, Diego enz. Ik wil hier ongeveer 50 tot 60 euro vooruit trekken. Iemand adviezen? Waar moet ik op letten?

Het zelfde geld voor de tuners. Ik heb ook dingen gehoord over Gotoh maar over de merken en prijzen weet ik verder niks. Ook hiervoor advies gevraagt en in welke prijsklasse moet ik ongeveer kijken voor 6 gemiddelde tuners.



Diego is ongeveer 40 euro en redelijke tuners heb je al voor €25.

Ik ga vanmiddag een kale, sunburst met rosewood toets, strat (squier) ophalen en ongeveer hetzelfde doen als jij (diego en gotoh's) en een graphtech topkammetje. Dan heb je voor relatief weinig geld een leuke gitaar voor erbij.

Zino Z
4 september 2006, 19:51
ok dan word het waarschijnlijk een Diego trem, Gotoh tuners, en een Graphtech topkammetje. Maar scheelt zo'n topkan echt zo veel dan? En hoe krijg je zoiets eruit?

B_2_the_a
4 september 2006, 21:23
scheelt meer dan andere tuners/tremelo :)

oude eruit? even insnijden, tikje met hamer erop
en hij zit los

Zino Z
6 september 2006, 20:54
en de topkam die er nu opzit in 41,7mm dan is get zeker niet slim op er 43 op te gooien? (de smalste van GT is 43 op Tonefactory.nl)

B_2_the_a
6 september 2006, 21:57
kijk even bij voxhumana


ik denk dat het een blank nut wordt die je gaat bewerken :P

Zino Z
7 september 2006, 16:47
jah of ik kan ook ff rondvragen hier in de buurt bij wat gitaarboeren

B_2_the_a
7 september 2006, 16:55
is ook mogelijk