PDA

View Full Version : GIBSON ES347



vulvasonic
3 december 2002, 09:18
Hoi,

Ik heb al heel lang een Gibson ES 347. Dat is een 335, maar dan met ebben toets, maple neck, andere humbuckers, single coil-schakeling, finetuners op de brug en voorzien van goudkleurige hardware. pfffff...

Ik zou het ding nooit weg doen, maar ik ben zoooo benieuwd wat het ding waard is (in geld uitgedrukt). Als ik de prijzen zie van nieuwe 335jes en 2e hands 335jes, dan slaat je de schrik om het hart. En die 347 zie je maar zelden, dus ik weet het derhalve gewoon niet en ik ben zoooooo nieuwsgierig!

Wie o wie?

Marc Oblivian
3 december 2002, 09:50
Hey!

Tjeesis! Wat een gaaf ding!Heb er nog nooit van gehoord, maar klinkt indrukwekkend en errug zeldzaam..zou hem inderdaad nooit wegdoen als ik jou was..
Weet niet zeker, maar misschien staat 'ie hier wel op: http://www.guitarprices4u.com/prices/heritage.htm
Hij gaat nu gelijk naar The Heritage, maar Gibson staat er als het goed is ook op...
Ben benieuwd: misschien ben je opeens miljonnair :smile:

vulvasonic
3 december 2002, 12:08
Dat verwacht ik eerlijk gezegd niet.
Meestal zijn 'opgevoerde' versies van populaire modellen, in dit geval de 335, op de 2e handsmarkt minder waard dan de 'werkpaarden'.
Desalniettemin zou ik graag willen weten wat ie nou waard is.

vulvasonic
3 december 2002, 12:20
Deze is het trouwens. Alleen heeft die van mij de singlecoilswitch bij de andere pickupselectorswitch zitten en is het een minitoggleding geworden (latere versie).

http://www.zen-pharaohs.com/guitars/Gibson/es347.htm

Enne... wat is tegenwoordig een Engelse pond waard? Zag 'm ergens te koop staan voor 1300 pond. Toch een stuk minder dan de 335.

vulvasonic
3 december 2002, 12:24
Sorry jongens!
Volgende keer ga ik eerst zelf even zoeken.
Het stikt ervan op het web. Net nog een gezien voor 2221 euro (hoe verzinnen ze het).
;]

michielv
3 december 2002, 12:25
een engels pond is ongeveer 1,6 euro.

1300 pond is dus pakweg 2080 euro. Maar met dit soort instrumenten is het ook vaak wat de gek ervoor geeft. Ligt er dus aan of er nu binnenkort een gitaarheld opstaat die op een ES-347 speelt: is je gitaar gelijk 2 keer zoveel geld waard.

vulvasonic
3 december 2002, 12:37
Dus ik moet er ook nog op spelen?
;]

plukker
4 december 2002, 01:43
Heb voor de invoering van de pleuro jouw gitaar in de shop zien staan voor maar 4500 gulden. Partikuliere verkoop zou hem nog een stukje lager zetten, maar je kan hem makkelijk kwijtraken voor 2000 euro, als je maar een fan ervan vind. Personlijk vind ik die gitaar erg mooi, een beetje een luxe uitvoering van een es 345. Mooi spul.

vulvasonic
4 december 2002, 09:16
Je bent niet een beetje bevooroordeeld?
Ik bedoel...., 8 Gibsons???
;]

Arbz
4 december 2002, 10:36
Hijs een stuk minder waard dan de 335, helaas :smile:

Evenwel een schitterende gitaar, die je zeker nooit weg moet doen!

jpb
4 december 2002, 12:24
Op 2002-12-04 09:16, schreef vulvasonic:
Je bent niet een beetje bevooroordeeld?
Ik bedoel...., 8 Gibsons???
;]


Mischien 8 gibson plectrums, of snaren? (6 + twee reserve).
Grapje, ben wel benieuwd wat voor Gibsons.

jpb
4 december 2002, 12:25
Op 2002-12-04 09:16, schreef vulvasonic:
Je bent niet een beetje bevooroordeeld?
Ik bedoel...., 8 Gibsons???
;]


Mischien 8 gibson plectrums, of snaren? (6 + twee reserve).
Grapje, ben wel benieuwd wat voor Gibsons.

skabouter
4 december 2002, 13:07
vulvasonic, jou gitaar ruled echt !

dit is toch wel bijna de mooiste gitaar die ik ken !

behalve mun eigen natuurlijk :wink:

vet ding, hoor !

Marc Oblivian
4 december 2002, 13:49
Tja, snap ook niet waarom 'ie minder waard is dan een ES-335.
Hij zal wel hetzelfde klinken voor het grootste gedeelte, maar heeft alleen meer schakelmogelijkheden/geluidsoorten aan boord en is dus een stuk veelzijdiger. Toch een pluspunt lijkt mij :wink:

Ja, moet me erbij aansluiten: is inderdaad ook een van de mooiere gitaren die ik heb gezien..mag je erg blij mee zijn...wat speel je er trouwens allemaal op?

Over die 8 Gibsons: vin 1 al heel mooi.. :smile:

vulvasonic
4 december 2002, 14:00
Ik doe er eigenlijk niet veel mee.
Het was mijn lesgitaar en nu staat ie op het kamertje waar ik les geef.

Iedere keer overweeg ik om het ding mee het podium op te nemen, maar iedere keer opnieuw pak ik toch weer die telecaster of die strat.

Zonde eigenlijk.....

Marc Oblivian
4 december 2002, 15:28
Nou ja, schrale troost misschien....als je er van af wilt kan je altijd mij ff bellen
:grin: .
Tja, het is inderdaad wel wat anders dan een Fender...
Mijn voorkeur gaat uit naar een Gibs. hangt een beetje af van het soort muziek dat je speelt...

vulvasonic
4 december 2002, 16:15
Snappik, maar ik kan me op het podium niet altijd even goed beheersen. Mijn gitaren komen regelmatig onzacht in aanraking met allerlei atributen op en rond het podium (of het podium zelf). En zo'n Fender kan een klapje hebben. Dit in tegenstelling tot een Gibson. Die knappen al als je er naar kijkt (bij wijze van spreken dan).
;]

Marc Oblivian
5 december 2002, 12:58
Ja, daar heb je gelijk in: zeker een semi-hollow is vrij makkelijk (ernstig) te beschadigen.
Heb zelf net een The Heritage LP model (staat verderop onder het bericht Nieuwe aanwinst), maar denk dat die wel een stootje kan hebben....
Hoop het wel, want ben zelf zo nu en dan ook wat onbesuisd :smile: