PDA

View Full Version : Het grote ''kan jij me helpen met...'' Topic.



Hector_Tsolodimos
3 september 2006, 14:59
Hoi allemaal
hier is de bedoeling om elkaar te helpen bij het tabben van nummers die niet op het net te vinden zijn

Ik ga met mijn band optreden op een kerstgala van een school, over een tijdje dus, en dan wil ik dat we dit nummer coveren:
http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=53CE5A21518D7048

Last Christmas - Benjamin B. (de kans is groot dat niemand dit nummer heeft gehoord)
ik vind dit een erg mooie versie, vandaar dat ik deze wil coveren
ik kom er met de tab niet 100% uit, ofja, eigenlijk lang niet 100%

intro:
e -------------------
B -------------------
G -------------------
D -------------------
A -------------------
E --0--/14--16\--- (3x)
wat daarna komt, weet ik niet helemaal
iets van:

e ------------------
B -----17---------17
G -------16--14--14
D --14--------------
A ------------------
E ------------------ (ik weet het, ik zuig, ik speel nu bijna 2 jaar gitaar, ik moet misschien eens wat vaker dingen op gehoor doen, als training)

dan komt er vanaf 1.00 een akoestische gitaar
die speelt volgens mij dit:
E G D A (2x)
klopt dit?

dan komt er vanaf 1.30 weer de zelfde riff als die van de intro, 3x en wat komt er daarna? een of andere greep die ritmisch aangeslagen word, hoe speel ik die?

verder ben ik er niet echt aan toe gekomen
weet er iemand wat de gitaar doet vanaf 2.00 tot het eind?

ik zou heel blij zijn als iemand met kon helpen!

alvast bedankt,
Hector Tsolodimos

Hector_Tsolodimos
4 september 2006, 21:08
34 x bekeken, maar niemand kan me helpen?

hendrix2
7 september 2006, 11:49
Hey, ik wil je wel helpen, als voorbereiding voor het conservatorium heb ik een jaar lang niets anders gedaan dat liedjes uitschrijven, dus ik ben er wel vrij goed in (en dan doe ik uiteindelijk nog geen conservatorium ook :)).
Maar ik zit nu nog in m'n examens, ik heb nog tot 15 september examens.
Daarna ben ik een weekje vrij, dus dan heb ik wel wat tijd.
Wil je me anders de 15 of later ofzo eens een PM sturen? anders vergeet ik het wss wel.
Dus als je het tegen dan nog niet hebt, pm me maar, dan werk ik het wel even uit.

Hector_Tsolodimos
8 september 2006, 07:32
Hey, ik wil je wel helpen, als voorbereiding voor het conservatorium heb ik een jaar lang niets anders gedaan dat liedjes uitschrijven, dus ik ben er wel vrij goed in (en dan doe ik uiteindelijk nog geen conservatorium ook :)).
Maar ik zit nu nog in m'n examens, ik heb nog tot 15 september examens.
Daarna ben ik een weekje vrij, dus dan heb ik wel wat tijd.
Wil je me anders de 15 of later ofzo eens een PM sturen? anders vergeet ik het wss wel.
Dus als je het tegen dan nog niet hebt, pm me maar, dan werk ik het wel even uit.
ja tuurlijk kan ik dat, heel fijn dat je me wilt helpen!
alleen het hoeft niet persee, mijn gitaarleraar heeft het vast ook binnen 5 min uitgezocht.. kom ik net achter
misschien dat er meer mensen zijn die hier wat willen posten? een nummer waar ze echt niet uit komen?...