PDA

View Full Version : Fender Twin Reverb 70's goede koop?



koon
3 september 2006, 14:36
Ik zou ergens een fender twin reverb kunnen krijgen, gemaakt in de jaren 70, voor een prijs van €600.

Hij zou nog in originele staat zijn.
Daar ik echt niet zo veel weet over versterkers enzo, kom ik hier eerst raad inwinnen.
Is dit niet echt goedkoop? Misschien wel tè goedkoop? Want normaal gezien zie ik hem toch voor veel meer verkocht worden?

Ik weet ook niet echt wat er allemaal aan zou kunnen schelen, vandaar dat ik hier even langs kom om te vragen waar ik allemaal op moet letten enzo.

Bijgevoegd nog 2 fotootjes, misschien kunnen jullie hier nog iets uit afleiden...

Alvast hartelijk dank,
koon

http://users.skynet.be/bk257767/12329875_1.jpg
http://users.skynet.be/bk257767/12329875_2.jpg

Al
3 september 2006, 16:39
Ik zou ergens een fender twin reverb kunnen krijgen, gemaakt in de jaren 70, voor een prijs van €600.

Hij zou nog in originele staat zijn.
Daar ik echt niet zo veel weet over versterkers enzo, kom ik hier eerst raad inwinnen.
Is dit niet echt goedkoop? Misschien wel tè goedkoop? Want normaal gezien zie ik hem toch voor veel meer verkocht worden?

Ik weet ook niet echt wat er allemaal aan zou kunnen schelen, vandaar dat ik hier even langs kom om te vragen waar ik allemaal op moet letten enzo.




Je hebt de minder populaire uitvoering van de Twin, de 135watter. Ik denk dat 600,= Euro een redelijke prijs is en niet echt goedkoop. Wat redenen dat deze versterker minder populair is dat vergeleken met de oudere twins de klank sterieler is, hij erg hard en steil is en dat hij minder goed gebouwd is. Met name de eindbuisvoeten kunnen serieuze problemen geven doordat ze te slap zijn. Regelmatig meegemaakt dat de eindbuizen er spontaan uit vielen.

Al (Fulltime Pro)

johantipker
3 september 2006, 17:14
ik zou er zo voor gaan!!! ook voor die service beurt bij zo'n fulltime beun, is op zo'n ding een B(e)f mod mogelijk?

jacky
3 september 2006, 17:21
Zoals Al al zei is dat met een 135W niet echt makkelijk

Trafos zijn wezenlijk anders

Even doorzoeken naar een 100W exemplaar is handiger ook als hij 200 duurder is

johantipker
3 september 2006, 19:20
is dat ding echt 135 watt?

Han Solo
4 september 2006, 14:11
Ja, ik heb er een en hij kan SNOEI hard. Ik kom nooit verder dan 5 op de volumeknop en ja ik gebruik oordoppen......

Mr.Jay
4 september 2006, 18:46
is dat ding echt 135 watt?

Net zo min dan dat een 100W Twin 100W is......
Maar hard gaat ie ja.

JaY

krist
5 september 2006, 12:00
ik heb zelf ook een Twin Reverb en ik heb even naar die foto's gekeken. Wat me opviel is dat de Intensity knop mist van de vibrato en dat er op de achterkant een beschermplaat mist (voor de buizen). Dus helemaal origineel en compleet is ie niet. Nou kan je voor dat beschermplaatje wel iets anders verzinnen maar jammer is het wel.

Zit de footswitch er overigens wel bij?

Verder heb ik er eigenlijk niet zo heel veel verstand van moet ik bekennen. Ik weet alleen dat mijn Twin Reverb wel wat duurder was, maar die was dan ook wel helemaal compleet + nieuwe buizen ed.

Kim Wilson
5 september 2006, 12:12
Ik zou er met een grote boog omheen lopen. Als ik die buizen aankijk, zit in 1 en 2 gelijke buizen, en in 3 en 4 ook. Het zou moeten zijn (volgens mij, correct me if I'm wrong) dat in 1 en 4 een gelijk paar moeten zitten, en in 2 en 3 ook. Daarbij zou ik altijd voor 4 dezelfde buizen kiezen. Dat betekent voor mij al zoveel dat de eigenaar er niet al te veel aandacht aan heeft besteed.

krist
5 september 2006, 12:24
ik heb nog es even aandachtig gekeken naar mijn eingen twin reverb en die op de foto's lijkt vrijwel identiek aan die van mij, op de speakers na, die lijken net anders.

Die van mij is, volgens het de gebruiksaanwijzing (ja ja, die zit er nog bij) 100 watts RMS powes with 220 watts peak music power. Geen 135 dus, maar wel een master volume en de push-pull distortion (die ik nooit gebruik maar dat terzijde).

krist
5 september 2006, 12:43
eigenlijk is mijn vraag nu:

hoe zien jullie of de versterker 100 of 135 watt is?

Al
5 september 2006, 17:43
eigenlijk is mijn vraag nu:

hoe zien jullie of de versterker 100 of 135 watt is?

Logo, voltage selector en de OT

(beide laatsten zwart)

gruss,
Al