PDA

View Full Version : Floyd rose intoneren



Trick
3 september 2006, 14:07
"The battle between saddle and string" :mad:

Recentelijk ben ik van .09 naar .11 gegaan en sindsdien is de intonatie van mijn floyd rose om te janken

Ik heb een Jackson Kelly, Pro serie dus schaller floyd rose als ik het goed heb.
De A snaar is niet geintoneerd te krijgen, ik heb inmiddels alle standen zo'n beetje gehad ( Steeds een klein stukje verschuiven, beide schroefjes gehad ) en op de uiterst voorste plaats is hij 11 Hz van zijn toon af, en op de uiterst achterste plaats 6 Hz.

Mijn vraag is bij deze, kan het gewoon zijn dat mijn zadeltjes de .11 gewoon niet aankunnen? Desnoods haal ik dan wel een .09 A snaartje om te kijken of dat wat scheelt.

Een verwarde gitarist.

Wizz
3 september 2006, 14:33
Voor een gewone E-stemming kun je met een FR toch echt het beste .009 gebruiken. Voor een Es-stemming .010, voor D .011 enzovoort.
Staat de brugplaat nog goed t.o.v de body ? Da's de eerste stap. Intoneren zou geen probleem moeten zijn maar nogmaals, proberen te wennen aan .009 blijft het devies.

Wizz

Trick
3 september 2006, 19:03
Voor een gewone E-stemming kun je met een FR toch echt het beste .009 gebruiken. Voor een Es-stemming .010, voor D .011 enzovoort.
Staat de brugplaat nog goed t.o.v de body ? Da's de eerste stap. Intoneren zou geen probleem moeten zijn maar nogmaals, proberen te wennen aan .009 blijft het devies.

Wizz
Yep brug staat perfect parallel aan mijn body
Dan wordt het dus in D stemmen, heb toch nog een andere axe, Thx.

De volgende keer toch maar een setje .09 dus..