PDA

View Full Version : akoestische-elektrische gitaar aankoop



The_Big_P
3 september 2006, 13:57
Ik wilde een akoestisch-elektrische gitaar gaan kopen, maar ik weet niet precies welke. Het budget wat ik wil uitgeven is toch zo maximaal 170 euro. Ik heb op www.feedback.nl een mooie gezien (een Ibanez V-70 CE NT) maar ik weet niet of deze goed is. Ik ben in een andere zaak geweest waar ik naar deze gitaar vroeg, maar deze hadden ze niet. Daarom zei de verkoper dat hij een betere voor me had: de Cort AD-850 CE. Ik heb deze uitgeprobeerd en klonk wel mooi, maar deze koste opeens 189 euri, terwijl de Ibanez 139 koste (aanbieding). Ik heb gevraagd aan de verkoper wat het verschil was, en deze zei dat de Cort een veel betere prijs/kwaliteits verhouding had. Nu ben ik een beetje argwanend en heb een andere verkoper ook gevraagd en deze zei dat er bij deze Cort geen-bijna geen verschil in zat! Toen wist ik het ook niet meer dus hoop ik dat jullie me een antwoord kunnen geven :P
Welke is beter? Of zijn er voor dit bedrag nog betere (ik wil wel een nieuwe) te halen in de feedback winkel of in Heerlen bij Guus Arons?

Satriani
3 september 2006, 14:25
Ik zou iig voor een akk gitaar gaan met een solid top..dan kan je beter doorsparen. Ik heb zelf de ibanez aw40nt en met een afstelbeurtje door advermeer en elixier nanos doet tie niet onder voor gitaren die 2 of 3x zo duur zijn.

Ik ken iemand met zo'n ibanez v70 en je hoort en merkt wel degelijk een groot verschil in kwaliteit. Anders is 2dehands miss optie

The_Big_P
3 september 2006, 14:36
OK en hoe veel gaat dat dan ongeveer samen kosten? (student you know ;))
En dat verschil qua sound bij de Ibanez wat bedoel je daarmee? minder mooi/mooier als de Cort of als die ibanez aw40nt?

The_Big_P
4 september 2006, 12:45
trouwens, wat is een solid top eigenlijk? :P

LaurentB
4 september 2006, 21:51
trouwens, wat is een solid top eigenlijk? :P

Een bovenblad van massief hout, itt gelaagd hout. In het algemeen geeft dit een beter geluid maar heeft ook een hogere prijs.

The_Big_P
5 september 2006, 18:21
Nja jongens in ieder geval bedankt! Ik heb nu een Ibanez PF 60 S NT, dus met solid top en hij klinkt MEGA! :) Hij koste maar 139 en op internet is hij veel duurder (dus dat voelt wel goed haha)

Peace :hippie: