PDA

View Full Version : Wanneer nieuw aankopen



el_jello
3 september 2006, 11:23
Ik speel nu een goede 5 maand gitaar.

En ik ga binnekort een nieuwe versterker kopen. Maar ik weet niet echt wat ik allemaal kan kopen en wat aan te raden is als versterker.

ik heb momenteel een squier strat, en ik vroeg me ook af wanneer het tijd is om een nieuwe gitaar te kopen?
hoeveel verschil die dingen gaan uitmaken.

ik heb na mijn vakantiejob wellicht 700€ waarmee ik niks ga doen, wat kunnen jullie mij dan aanraden.

De versterker die ik nu heb is een Micro cube van Roland 15 watt

almarvk
3 september 2006, 11:29
Ligt eraan wat je wil spelen enzo.


Ps. kan iemand dit topic verhuizen?

el_jello
3 september 2006, 14:22
ik zou graag allerlei genres kunne spelen
zowel punk als zachte liedjes

Kaïn
3 september 2006, 19:21
Och jongen toch ;)

Voor 700 euro kan je een behoorlijk vooruit. Ik zou een leuke buizencombo zoeken op marktplaats. Kan je jaren mee vooruit;)

el_jello
3 september 2006, 19:24
700 voor zowel gitaar als versterker ?

zo een buizencombo is wss zo duur op zich :)

ik zou toch zeker een versterker willen
maar dan is het budget wel wat lager.

dirty-harry
3 september 2006, 19:33
Dus je zoekt iets beters, en hebt een klein budget.
Zoals je al zei, zo je graag punk en iets rustiger spelen.
Wel er zijn verschillende gitaartjes en versterkers die zich aanbieden, maar de vraag naar jouw is of je na vijf maannden wel echt aan iets anders toebent.
Speelt je gitaartje niet goed of ligt ze je niet( alle begin is moeilijk ).
Als ik jouw was dan zou ik nog een halfjaartje ervaring opdoen met de gear die je nu hebt, tot je echt eens goed hebt nagedacht welke gitaar en welke versterker je zou willen kopen die binnen je budget liggen.
Ik denk dat we je dan beter kunnen helpen met het maken van een keuze die als beginner zeker de moeite waard is, en waar je mischien wel de klanksmaak naar jou zin kan uithalen.
Want punk en iets rustig is alles omvattend :satisfie:
Ik zou je aanraden om zelf eens een paar sites aftezoeken naar het gene wat je wil, en stel dan de vraag eens anders.
Nu is het nogal wazzig.
Bekijk de topic van ander beginende forum gebruikers eens.

caliban
3 september 2006, 19:55
Ik vind het best dat je eerst een nieuwe versterker koopt en dan pas een gitaar.
Speel je al in een band?? Dat maakt veel uit voor je versterkerkeuze uiteindelijk.
Volgens mij is het ook best van ofwel nog wat te wachten en met deze spullen verder te blijven spelen ofwel echt ineens hele goede spullen kopen want ik heb zelf lang met middelmatig goede gear zitten spelen en dat is hatelijk. Dat kost uiteindelijk heel veel en je hebt nog niks

el_jello
3 september 2006, 19:57
oke bedankt voor de hulp

wat ik van plan was is enkel een versterker kopen, dat was het oorspronkelijke plan :).

degene wat ik nu heb geeft enorm veel storing en geen mooi geluid, alles klinkt zo monotoon.
echt slecht geluid.

mijn gitaar kan ik zeker nog een tijd mee verder, 5 maand besef ik zelf goed dat te rap is om een nieuwe gitaar te kopen, ik kan nog niet goed spelen.

en moest ik toch naar later toe een nieuwe gitaar willen, dan zie ik een epiphone les paul wel zitten, hoe goed zijn die eigenlijk?
ik heb al wat gelezen dat ze heel mooi spelen, maar spelen ze ook makkelijk?

edit, ik speel nog niet in een groep, dus versterker moet niet 100+ watt hebben :)