PDA

View Full Version : Digitech Legend II



Jeanken
3 september 2006, 11:23
Mijn gitaarspelende oom heeft nog een Digitech Legend II liggen uit zijn rackperiode.
Ik was sinds de aankoop van een nieuwe amp eens aan het kijken naar een multieffectje voor in de loop (welke ik voordien niet had), mijn pedalenboirdje is al vol en de irritaties van het tapdansen dienen zich weer aan, dus zo wil ik stilaan mijn hele setup MIDI gaan schakelen ook.
Kheb al wat rondgekeken hier en daar en mijn oog viel eerst op de zeer betaalbare en populaire G-Major, maar toen ik erover sprak met mijn oom had die dus nog zo'n Legend liggen die wel weg mocht.
http://fr.audiofanzine.com/img/produits/normal/2/4/24107.jpg
Deze dus, maar zonder pedaal.
Ik vind er best wel weinig over, niets op het forum zelfs, iemand ervaringen mee en hoeveel is het ding nog waard?

paulusdeBKB
3 september 2006, 11:58
De legend is best een leuk ding voor de effecten, en in ieder geval een goeie processor om te beginnen met MultiFX. Op deze oude fiets kan je het prima leren. De preamp sectie staat niet erg hoog aangeschreven, daar moet je dus niet te veel van verwachten.

Prijs zonder pedaal? Niet meer dan 75-100 euro. Bedenk wel dat voor live gebruik een fatsoenlijke footcontroller onontbeerlijk is. Dat hoeft niet per se een Legend II pedalboard te zijn, een tweedehands FC200 zou ook moeten werken.

Kom je er met je oom niet uit en wil je per se een goedkoop 19" effectapparaat, kijk dan ook eens naar de Roland GP-16. Was eind jaren 80 helemaal de shit, wordt nu tweedehands voor +/- 100 euro aangeboden.

Jeanken
3 september 2006, 13:18
Oew, dat is wel érg weinig, kdenk niet dat hij hem zal verkopen voor dat geld, maar ik kan hem vast wel even lenen voor onbepaalde duur.
Het gaat me idd vooral om de effecten, al kan het zijn dat ik met de koptelefoon eens de preamp gebruik, maar dat heeft geen belang.
Het hoeft niet zo goedkoop te zijn ook, een G-Major was mijn eerste gedacht, dus een 250EUR kan zeker, maar de Legend kan ik op het gemak uitproberen over mijn setup en gezien ik enkel gewend ben gewone knopjes op pedaaltjes te draaien zal ik best wel wat tweaktijd kunnen gebruiken om te zien wat ik eruit kan halen en die is meteen beschikbaar ook.
Kheb nog een FCB1010 liggen die prima zal voldoen voor het begin, mocht het MIDI gebeuren me handig blijken en het gebruik wat uitgebreider worden kan ik nog steeds upgraden indien nodig.

paulusdeBKB
3 september 2006, 13:34
Ik vond het ook nogal weining, maar op verschillende tweedehands sites kwam ik dat soort bedragen tegen. Er wordt meer voor gevraagd, maar niet veel voor geboden. Het is gewoon niet zo'n courant ding, al dan niet terecht.

Als je hem kunt lenen, dan kan je zelf na verloop van tijd altijd nog bepalen wat je ervoor wilt geven, maar onthoud dat nieuwere processors tweedehands vaak ook niet veel opbrengen. Een GT-6 van Boss (floormodel) gaat voor rond de 250, Intellifex van rocktron voor rond de 200, Quadraverb GT van Alesis voor 100+, GP16 van Roland 75-150, Zoom 9030 125-200 etc.

gerpjeperpje
14 januari 2007, 16:52
hoi, mocht die digitech nog te koop zijn, dan ben ik wel geinteresseerd. mail me op gerpjeperpje@hotmail.com

thanx!

reitse
15 januari 2007, 20:50
hoi, mocht die digitech nog te koop zijn, dan ben ik wel geinteresseerd. mail me op gerpjeperpje@hotmail.com

thanx!

hey ik ben ook wel benieuwd naar dat ding!
pm me maar als ik hem kan kopen of bieden en anders mailen naar
reitse@isgitarist.nl

FNaRK
15 januari 2007, 21:12
ik bied meer !!!!

reitse
15 januari 2007, 21:43
ik bied nog nog meer!!! :)

cardinal
7 februari 2007, 19:44
[QUOTE=Jeanken]Oew, dat is wel érg weinig, kdenk niet dat hij hem zal verkopen voor dat geld, maar ik kan hem vast wel even lenen voor onbepaalde duur.
QUOTE]

Van een beetje aardige oom mag je dat ding houden man, gewoon een schuldgevoel aanpraten.

Mijn neefje krijgt meteen een gitaartje van mij zodra ik merk dat hij er klaar voor is. Maar toen ik vorige keer wat begon te spelen, zei de bijgochem "nu even niet" hahaha. Zal wel aan mijn gitaarspel hebben gelegen, die reactie krijg ik wel vaker.