PDA

View Full Version : Fender Strat



TAK AN46
3 september 2006, 10:22
Ik speel nu sinds een jaar of 6 akoestisch en ondertussen besloten om er een electrische bij te gaan gebruiken.

Nu ben ik al aardig aan het rondkijken/vragen hier en daar, en mijn interesse gaat vooralsnog uit naar een Fender Stratocaster. Grappig trouwens hoe hier en daar de verkopers tegenstrijdige en soms ook (na verifiatie op het web) onjuiste info blijken te verschaffen.

Maar goed, mijn vraag is of er zoveel mogelijk info kan komen over de Fender Strat. En dan wat mij betreft van zo voor de hand liggend als mogelijk tot zo specifiek als men maar kan bedenken... Verschil en gevolgen van houtsoorten? humbuckers of juist niet? Wat voor geluid met welke elementen? Highway one ervaringen? Mexicaanse ervaringen? Verschil tussen plus/deluxe en standaard? Verschil tussen standaard en AM series? (behalve de prijs) Heb een budget van ongeveer 700 euro maar misschien moet ik er een paar 100 bijleggen voor een goede AM-serie?

Ik hoor het heel graag en alvast mij hartelijke dank

grayfink
3 september 2006, 10:39
Er zijn nogal wat verschillen, je kunt niet verwachtten dat we dat hier 1,2,3 allemaal uitleggen. Daar is de zoekfunctie voor.
Voor 700€ heb je een stuk of wat goede opties:

De koreaanse Lite Ash ca 550€
De Mexicaanse "Classic's", de 50's en 60's series schijnen erg goed te zijn. Ook vanaf ca 600€ geloof ik.
Japans, wordt niet geimporteerd, maar in het 2ehands circuit zijn ze er wel, ben je voor 400€ al klaar met een beetje geluk.
2e hands USA standard, vanaf ca. 700€.
2e hands moet je kopen met een ervaren elektrisch gitarist erbij. Die ziet of een hals goed/getordeerd is, fretwear, pickup kwaliteit, resonantie en dat soort dingen.
Welkom op het forum trouwens.

sonic_sam
3 september 2006, 12:04