PDA

View Full Version : Sleuteltjes voor gitaar



Wimvdb
3 september 2006, 09:47
Waar koop ik zo een setje imbussleutels ? ( klein genoeg voor aan de brug de brugzadels af te stellen )

dirty-harry
3 september 2006, 09:54
In de Brico-Gamma-de muziekwinkel zelf, er bestaan zelfs roadie setjes met alles erop en eraan. :)

Hector_Tsolodimos
3 september 2006, 11:53
toevallig kocht ik die laatst nog! (eergister ofzo)
afmeting: 1.5 is maat van mijn Squier strat, en mijn London City tele
voor mijn USA Standard strat heb ik een kleinere nodig, wellicht een 1.0 of NOG kleiner
deze afmeting hadden ze niet bij de 'Obi' (soort kleine Gamma)
maar ik zal binnenkort eens bij de Gamma en de Praxis langsgaan, wellicht dat ze em daar hebben

nu weet je ook ongeveer welke afmeting je nodig hebt :D

AART
3 september 2006, 12:02
praxis.


7867878

harrie-beton
3 september 2006, 12:37
let wel of je een Europese maat hebt of USA maten moet hebben. Die zijn niet gelijk namelijk.

jerome
3 september 2006, 12:39
Kijk uit dat je imbussleutels gebruikt die goed passen!
Je hebt Engelse maten (Inch maten) en metrische maten, bijv. 1, 2, 3 en 4 mm
Sommige boutjes kunnen Engelse maten zijn en met Metrische imbussleutels draai je ze stuk!!
Ik zou naar grote ijzerzaak gaan waar ze ook Engelse maten verkopen en je gitaar en/of onderdelen meenemen zodat je kan onderzoeken of er ook Engelse maten gebruikt zijn.

bert k
3 september 2006, 13:17
Japanse/Aziatische gitaren zijn meestal metrisch, Amerikaanse gitaren hebben Engelse maten.


Ik heb alleen geen idee wat er nou op een Japanse Fender zit.

Eko
3 september 2006, 13:50
Kijk eens naar een Roadiewrench. Het is een soort multitool die je koopt bij grotere muziekwinkels. Er zitten diverse maten imbus bij en schroevendraaiers. Hij kost niet veel en is altijd handig om bij je te hebben. Ik heb hem al een paar jaar en hij is al een paar keer van onschatbare waarde geweest bij gigs.