PDA

View Full Version : FX bij de ingang of in de fx loop?



speedjo
2 september 2006, 21:38
Ik heb een aantal effecten altijd in de fx loop van mijn Marshall gehad maar ik hoor nu toch geluiden dat de meesten ze na de gitaar en voor de versterker hebben. Dus de grote vraag waar doe je bijv, een GT8?
:satisfie:

armageddon
2 september 2006, 22:15
Het is een beetje afhankelijk van het type effect. Het ene effect klinkt veel mooier voor de versterker dan in de loop. Een wah plaats ik ervoor, een delay erna.

De GT8 is dan weer een speciaal geval, aangezien dat een multieffectenprocessor is. Het voordeel van deze is dat je hem met 4 kabels aan kan sluiten zodat ie zowel voor de versterker als in de loop zit.
Dit doe je door 1 kabel v/d gitaar naar de GT8 Input te doen, dan eentje van de GT8 FX Send naar je amp-IN, dan van de amp-FX Send, naar je GT8 Return en dan van de GT8-Out naar de amp-FX Return. Dan kan je, als je je GT8 handleiding erop naslaat, je voortrap als het ware in de loop van je GT8 zetten en kan je in de GT8 je FX Chain aanpassen en naar hartelust rommelen met pedaalinstellingen voor of na je voortrap. Succes! :)

speedjo
3 september 2006, 00:20
Das nou info waar ik op zit te wachten... Tnx klinkt logisch.
Ben benieuwd of er nog meer mogelijkheden gebruikt wordt.

paulusdeBKB
3 september 2006, 11:03
Kijk maar eens bij de zoekfunctie. Daar staan verschillende draadjes over het aansluiten via de 4-kabel methode.