PDA

View Full Version : Epiphone Emperor Regent



JellyRoll
2 september 2006, 21:08
Hallo daar,
Ik ben Joost. Ik speel al een tijdje. Probeer te klinken als de oude blues mannen zoals Lightnin' Hopkins en Son House. Ik heb een Biscuit cone resonator gitaar die lijkt op die van epiphone (http://www.janetdavismusic.com/biscuit.html) maar is een remake (TCS instruments).

Ik wil nu een Jazzzz bak kopen, als tegenhanger van het scherpe resonator geluid. Ik zoek iets dat zowel acoustisch als versterkt goed klinkt. Ik twijfel over de Epiphone emperor regent en de Washburn HB15. Epiphone heeft natuurlijk de naam maar ik heb er minder goede reviews over gelezen. De washburn HB15 is schijnt erg goed te zijn voor z'n prijs (+/- 300 euro). Heeft iemand een idee?

groet

Jellyroll

piezo
6 september 2006, 19:40
Welkom. Een fan van Mr. Morton, I presume?

Een goede jazzbak is ook de enige gitaar die ik er nog ècht bij wil hebben.

dimitri
6 september 2006, 22:16
Welkom...
Fijn dat je blues gaat spelen. heb ik zelf ook een hele tijd gedaan.
De epiphone emperor regent is een zeer fijne gitaar eigenlijk. Ik heb er zelf twee, en ben hier zeer tevreden over. waarom twee? gewoon ik vind ze zo goed dat ik een ooit een tweede heb gekocht in een andere kleur. Je kan met deze gitaar lekker jazzen,maar tegelijk ook blues spelen, denk aan t-bone walker. Deze gitaar heeft een zeer aangename hals en eenn zwevend element, de zogenaamde floating humbucker. Deze geeft echt een warme sound af, die je aangenaam zal plezieren. met de washburn heb ik helaas geen ervaring en nu [spam] emperor te koop [/spamoff]
moest je interesse hebben dan pm je maar even

JellyRoll
10 september 2006, 09:07
Gister bij Dijkman in Amsterdam geweest om een emperor regent uit te proberen. Prachtige gitaar, naturel. Vind ik mooier dan sunburst. Als het niet echt vintage is ziet een sunburst uitvoering er vaak toch een beetje nep uit. Maar goed, ik vond de speelbaarheid tegenvallen. Het zal wel aan mij liggen hoor maar het ging allemaal nogal stroef. Misschien waren de snaren dikker dan ik gewend ben, ik weet het niet. Volgens mij was niet goed afgesteld. Snaren trillen op een aantal plaatsen tegen de fretten. Klank was ok, maar ik vond de hoeveelheid geluid die er onversterkt uitkwam tegenvallen.

Tijdje terug had ik Crafter model Leonardo Amuedo geprobeerd. Ook een Jazzer met 1 pickup. Daar kon ik veel beter mee uit de voeten. Iemand ervaring met dit model?

Wat is dat dat je met sommige gitaren niet uit de voeten kunt terwijl ze uiterlijk misschien wel veel op elkaar lijken.

groet

JellyRoll